ERGERNIS OVER NACHTELIJK VUURWERK

Moontan

Moderator
Medewerker
ERGERNIS OVER NACHTELIJK VUURWERK

Een nachtelijk vuurwerk op een mistig Lucasbolwerk heeft in de nacht van zondag op maandag de nodige ergernis opgeroepen. GroenLinks en Leefbaar Utrecht overwegen vragen over het luide geknal te stellen aan het college van b en w.

Het vuurwerk werd rond 00.30 uur ontstoken ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van studentenvereniging Unitas. In de omgeving schrokken veel mensen ervan wakker, getuige de lichten achter de ramen die ineens aan gingen. Hoeveel mensen de politie gebeld hebben kon een politiewoordvoerder niet zeggen. Een van degenen die in ieder geval wel belde, kreeg van de meldkamer te horen dat velen hem al voor waren gegaan en dat de politie niets kon doen omdat er een vergunning voor het evenement was verleend.

Navraag bij de gemeente leert dat het bedrijf dat het vuurwerk afstak zich (formeel juist) bij de provincie had gemeld. Het bedrijf verzuimde echter om vervolgens ook de gemeente om toestemming te vragen. Was dat wel gebeurd, dan had de gemeente laten weten dat vuurwerk niet na 23.00 uur afgestoken mag worden. Volgens een woordvoerster van Stadswerken is de gang van zaken reden voor gemeente en provincie de procedures beter op elkaar af te stemmen.

http://dnu.nu/artikel/5529-ergernis-over-nachtelijk-vuurwerk

Z@P

Registered User
ja, kan me voorstellen dat je niet blij bent als doorsnee burger als je net in slaap bent gevallen en het begint te knallen maar om nou maar weer meteen de politie te bellen, uuuh nee. daar word ik me toch een partij misselijk van.....

Richardus

Registered User
Aan de ene kant kun je zeggen; 't is ook lekker ingewikkeld in ons landje om zoiets goed te regelen, aan de andere kant kun je zeggen; ze hebben de zaak vantevoren niet goed uitgezocht... Maar had de provincie-ambtenaar ze ook niet even kunnen vertellen dat ze nog bij de gemeente langsmoesten?

maartenvincent

Registered User
Er stond hier om 2.20 's nacht een vrachtwagen te toeteren, daar werden we ook wakker van. Maar om nou meteen de politie te gaan bellen gaat wat ver. Het is vervelend, maar als het iedere avond is zou ik de politie bellen.

quexx

Registered User
Ja om meteen de politie te bellen... Ik snap wel dat ze er overlast aan ondervonden als je maandag ochtend gewoon weer moet werken en je wordt midden in de nacht wakker geknald dan ga je natuurlijk klagen bij de gemeente..

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind dit ook eerlijk gezegd geen normale tijd om een show te geven. Vooral omdat het op Zondag gebeurd.
Een Vrijdag of Zaterdag vind ik een ander verhaal maar Zondag? Nope! Niet netjes.

R

Ronny Vos

Guest
Wij hebben deze show gedaan,het was een feestelijke viering van een 100 jarig bestaan waarbij veel kenbaarheid aan is gegeven.
Als bedrijf moet je een toestemming hebben van de provincie,die was er.De provincie stuurt de gemeente een afschrift van het voornemen.

Het was een show van 8 minuten....en géén 20 minuten zoals al beschreven werdt.

--sjon beton--

Registered User
maar over dronken schreeuwende lui elke donderdag,vrijdag,zaterdag en zondag nacht op de fiets langs je huis lopen te ouwehoeren diep in de nacht hoor je nooit wat over!
dát is pas een ergenis!

KoenL

Registered User
maar over dronken schreeuwende lui elke donderdag,vrijdag,zaterdag en zondag nacht op de fiets langs je huis lopen te ouwehoeren diep in de nacht hoor je nooit wat over!
dát is pas een ergenis!

Of te wel de mensen moeten niet zeuren? Redelijk naïef vind je niet? Om 00:30 uur een vuurwerkshow om de hoek zou mij in ieder geval ook niet positief stemmen. Ik ga de politie of de gemeente er niet voor bellen, maar ik zou er niet blij mee zijn.

Tony

Administrator
Medewerker
dát is pas een ergenis!

Hier lees je niks over omdat het bijna dagelijks gebeurd.
Ik heb ook een paar deuren verder van dat soort buren. Ik heb ze al een paar keer aangesproken en als het moet dan bel ik gewoon de politie. Vrijdag en Zaterdagnacht geen probleem, de rest van de week gewoon normaal blijven doen.

--sjon beton--

Registered User
Of te wel de mensen moeten niet zeuren? Redelijk naïef vind je niet? Om 00:30 uur een vuurwerkshow om de hoek zou mij in ieder geval ook niet positief stemmen. Ik ga de politie of de gemeente er niet voor bellen, maar ik zou er niet blij mee zijn.

gaat er mij om dat dit 1x gebeurt, en hup, gelijk weer aan de telefoon.
hetzelfde geldt voor bv een festival wat 1x in het jaar is tot bv 23:00, en gelijk wordt er weer massaal aan de telefoon gehangen om te klagen.

Bovenaan