EOD laat grondstoffen vuurwerk ontploffen in Ommoord

Moontan

Moderator
Medewerker
EOD laat grondstoffen vuurwerk ontploffen in Ommoord

De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft dinsdagmiddag grondstoffen voor illegaal vuurwerk onschadelijk gemaakt in Ommoord. Het ging om 40 gram.

De EOD liet de grondstoffen in de buurt van een flat aan de Albert Camusplaats exploderen.

Het spul werd daar dinsdag gevonden bij het leeghalen van een woning. Het huis was van een 40-jarige Rotterdammer, die in oktober vorig jaar werd opgepakt.

camusplaats1_62693C7FAE9A6D00C1257DCC00481F78_2.jpg

http://www.rijnmond.nl/nieuws/13-01-2015/eod-laat-grondstoffen-vuurwerk-ontploffen-ommoord

Moontan

Moderator
Medewerker
De Explosieve Opsporingsdienst Defensie (EOD) laat vanmiddag gevaarlijke stoffen waarmee illegaal vuurwerk kan worden gemaakt ontploffen aan de Albert Camusplaats in Rotterdam-Ommoord. Het gaat om het restant dat nog was achtergebleven in de woning van een vuurwerkknutselaar.

,,Het gaat om een miniscule hoeveelheid, die door de EOD ter plekke onschadelijk wordt gemaakt,'' reageert een woordvoerder van de politie. De omgeving van de flat is volledig afgezet en behalve de EOD zijn ook de politie en de brandweer aanwezig. ,,Er wordt geen enkel risico genomen.''

De 40-jarige man die in zijn flat knutselde aan vuurwerk, werd in oktober vorig jaar aangehouden. Hij werd in de kraag gevat, nadat buurtbewoners de politie hadden gebeld, omdat ze harde knallen hadden gehoord. De man bleek grondstoffen om zwaar vuurwerk te maken in huis te hebben.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterd...t-grondstof-vuurwerk-knallen-in-Ommoord.dhtml

Koetje

Registered User
Wtf zeg. 40 gram maar liefst. Voor een flinke knaller de EOD laten opdraven. FF de tuinslang erop en klaar.

genius

Registered User
Goede oefening voor de EOD om praktijkervaring op te doen. Het echte werk zullen ze in NL niet gauw doen. Toch?
Dat is de enige positieve of enigszins goede reden die ik kan bedenken om een peperduur defensie onderdeel in te zetten voor 40 gram grondstoffen. Een kruitchinees ademt dat in 1 dag in..

RedBaron

Registered User
40 gram.. nouu noouuu wat een GIGANTISCHE hoeveelheid. Een pakje cobra 6 van 3 stuks heeft al meer flash poeder en dat neemt oom Agent desgevraagd zó mee...

magnolia

Registered User
Wtf zeg. 40 gram maar liefst. Voor een flinke knaller de EOD laten opdraven. FF de tuinslang erop en klaar.

hoe nuchter kan je zijn . :hehe!:
maar het is wel de beste oplossing geweest want om 40 gram kruit zo n circus op te laten draven is wel erg veel van het goede hoor .

magnolia

Registered User
tjonge jonge doe mij maar de tuinslang .
wat een gedoe hey .
kan iemand mij verklaren waarom hier zo gehandeld moet worden .

genius

Registered User
Ondertussen vraag ik me ook af waarom goede bewaping van politie in NL een discussiepunt is in de huidige tijd terwijl voor 40 gram brandbare chemicalien de EOD al nodig is. Met die gedachten kan je er al helemaal vraagtekens bij zetten.

Pyromaniac 1975

Registered User
Dit is idd wel heel erg.
Ik denk dat ze in het buitenland dit als humor tv zouden zien.
Ronduit belachelijk.
Dat het niet hoort in een appartementje of waar dan ook in een huis ok,Maar om dan maar gelijk een half crisisteam op te laten draven.....

Bovenaan