en weer terug uit Duitsland

tsunami69

Registered User
Net als in de voorgaande jaren ben ik ook dit jaar weer in duitsland (omgeving uelsen, nordhorn) wat inkopen wezen doen.
Wat mij dit jaar opviel was dat de drukte dit jaar niet in verhouding stond tot voorgaande jaren, stond voorheen om 7.00 uur de parkeerplaats van de aldi en lidl stampvol en was het bijna vechten voor een pot of pak vuurpijlen was het dit jaar rustig en had ik binnen 5 minuten de gewenste artikelen, bij de kassa viel het me ook meteen op dat de hoeveelheden die werden meegenomen minimaal waren, soms maar voor enkele tientjes (eigenlijk niet de moeite om voor naar duitsland te rijden.
Is dit de trend of puur toeval?

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik denk persoonlijk dat de gemiddelde Nederlander er nog niet bij stilstaat dat de verkoop is begonnen.

Red Eagle

Registered User
Hier nog steeds een chaos (kalkar)
Terwijl ze toch langzaam aan beter moeten weten.
Schappen nog niet gevuld bij openen winkel,Te weinig (kassa) personeel enz.
Ze kregen ook niet eens de tijd om de schappen te vullen want het werd voor die tijd al uit het winkelwagentje (waarmee werd bevoorraad) gehaald.
Toch nog hele karren vol de winkel uit zien gaan.
En ik moet eerlijk zeggen het meeste is toch nog steeds plop,plop en veel cometen en fluiters.
Blijkbaar leeft bij vele nog de gedachte dat het dan goedkoper zou moeten zijn??
Da's deels waar maar de kwaliteit is ook 3x niks (op enkele toppers na)
Benzine kost ook geld dus zoveel scheelt gget volgens mij niet.

maartenvincent

Registered User
Ach de vulkanen zijn wel geweldig, die pak ik dan meestal wel mee.
Dit jaar is er hier over de grens ook Funke te krijgen, en dat is ook prachtspul.
Jammer dat ik daar pas achter kwam toen alles al besteld was.....

Schuim

Moderator
Medewerker
Tumme nog an toe, en ik moar roepn da die wiezen uut oosten komen!
Maar de uitspraken dat het mooier, beter en harder is horen we weer veelvoudig voorbij komen.

De NOS was aan het filmen geweest bij Heron, en daar hoorde je de uitspraak ook weer voorbij komen.
Ik denk dat ook op dit vlak nog een flinke inhaalslag te halen valt in de voorlichting.

Dat het goedkoper is, daar kan ik ze dan in aardig wat gevallen geen ongelijk in geven ^^

joszie

Zilveren Member
Tja.. natuurlijk is het goedkoper. De kwaliteit is er ook naar (dan zal het nog iets goedkoper zijn dan dezelfde potjes in NL).

Menig burger heeft totaal geen weet van vuurwerk. Het Nederlandse Consumentenvuurwerk is een van de betere, zo niet het beste consumentenvuurwerk in Europa. JA, je betaalt er voor. Maar je hebt prachtige uitwerkingen.

Ik heb al vaak Duits vuurwerk in de buurt de lucht in zien gaan, maar verder dan wat fonteintjes, kleine kometen en fluiters. Ja, er zitten ongetwijfeld enkele pareltjes tussen, maar ook in Duitsland is genoeg groter vuurwerk te vinden, maar doe mij maar gewoon NL spul

Bovenaan