Efteling Vuurwerkshow Oud & Nieuw (Jaarwisseling) 2011 - 2012

Moontan

Moderator
Medewerker
Efteling Vuurwerkshow Oud & Nieuw (Jaarwisseling) 2011 - 2012
Geüpload door pkaak op 1 jan 2012
Vuurwerkshow Efteling tijdens oud & nieuw (nieuwjaar) 2011 - 2012 vanaf Brink.

Eric S

Registered User
Zit erg veel tijd in vermoed ik. Zeer aardige show met volgens mij alleen consumentenspul.
Top geschoten iig.

bridge

Bronzen Member
Ik vind het juist een uitermate zwakke vertoning. Een evenement in neerlands populairste pretpark en dan dit.

Ikhoorde ook van mensen die hier geweest zijn met de kids dat het vuurwerk een grote teleurstelling was. Nu ik dit filmpje zie kan ik me dat goed indenken.

KruitFreak

Registered User
Inderdaad geen groot schouwspel maar wellicht was voor zwaar kaliber niet genoeg afstand te nemen?
Wat betreft de timing a.d.v. de muziek vind ik het best aardig gedaan.

Eric S

Registered User
Het gaat mij ook niet om de hoeveelheid, het timen en de muziekkeuze is alleraardigst gedaan.
En qua effecten toch het sprookjesachtige wat je in de efteling zou verwachten.

mickeyzegtboem

Registered User
Had dit filmpje op de 1e januari al op zien duiken op een pretparkforum, en persoonlijk word ik ook niet heel wild wat men hier laat zien.
Dat de efteling er voor kiest een redelijk korte afstand aan te houden, en dus aan consumentenvuurwerk vastzit, begrijp ik helemaal.
Maar dit is toch echt een aanfluiting voor zo'n groot park, timing is wel goed, maar hier had men voor dezelfde tijdsduur echt 4-5x zoveel materiaal in moeten zetten om een mooi gevuld schouwspel te krijgen.
Het is nu van zwart moment naar zwart moment hoppen.

Tip voor de efteling, gaat eens kijken in walibi, waar wijnand wagenvoort (volgens mij nog altijd op naam van de Koster) altijd de shows voor walibi en de demoshow voor broekhoff schiet.
Hier laten ze zien dat met enkel consumenten vuurwerk en PSE echt wel een feestje te bouwen is.

danny21

Registered User
Het is voor de efteling nu de eerste keer dat ze dit gedaan hebben, ze zullen het vast wel gaan bespreken
met de mensen die er aan mee gewerkt hebben. Volgende keer zullen ze het misschien weer anders gaan aanpakken.

KoenL

Registered User
Weet iemand waar ze dit vuurwerk hebben ontstoken in het park?

De Efteling staat bol van mooie plekjes. Dat gekke kasteel bij de ingang, het water bij de kano's vlakbij de ingang en het water bij 'de bootjes' bijvoorbeeld. Dan kan je aardige afstanden creëren waardoor je ook groter kan schieten. Maar ondanks dat ze alleen consumenten vuurwerk konden schieten, hadden ze het alsnog groter aan kunnen pakken. Het is geen excuus om 70% van de tijd geen vuurwerk te zien.

Het lijkt erop dat de Efteling nauwelijks geld over had voor het vuurwerk, jammer!

Souflakie

Registered User
Nou mijn ongezouten mening is dat het een complete flutshow is. De helft van de tijd zit je een beetje naar een zwarte lucht te kijken. Ik zou zeggen, ga eens kijken bij Disney hoe een vuurwerkshow geschoten moet worden. En een tip voor degene die het filmde: ga de volgende keer niet achter een dikke boom staan. Dan zie je tenminste nog wat.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Erg boring showtje dit en volgens mij niet eens met alleen consu blokjes want het blokje op 5 minuut wil ik wel zien in mijn straat. Of zit ik er naast en is deze gewoon verkrijgbaar? iemand?

Z@P

Registered User
Ow man, dat zou mn ergste nachtmerrie zijn om op DE dag hier naar te moeten kijken. Helemaal niks dit.

RedBaron

Registered User
ik vond de muziek spannender en mooier dan die paar cakejes die afgeschoten werden op key momenten in de muziek ( zo moeilijk is dat nou ook weer niet...).. De Finale was dan nog best wel aardig. Mijn jongere broer wilde met zn vriendin hier naar toe. Ze zijn ook er heen gegaan. Maar na een uurtje vertoeven in het overvolle park.. waar bijna geen attractie open was.. Zijn ze halverwege de avond maar naar huis gegaan... daar hebben ze achteraf gezien, na het zien van deze beelden, geen spijt van gekregen.

mickeyzegtboem

Registered User
Weet iemand waar ze dit vuurwerk hebben ontstoken in het park?

De Efteling staat bol van mooie plekjes. Dat gekke kasteel bij de ingang, het water bij de kano's vlakbij de ingang en het water bij 'de bootjes' bijvoorbeeld. Dan kan je aardige afstanden creëren waardoor je ook groter kan schieten. Maar ondanks dat ze alleen consumenten vuurwerk konden schieten, hadden ze het alsnog groter aan kunnen pakken. Het is geen excuus om 70% van de tijd geen vuurwerk te zien.

Het lijkt erop dat de Efteling nauwelijks geld over had voor het vuurwerk, jammer!

Dit vuurwerk is geschoten een het einde van de brink. dit is de grote promenade waar je direct op binnenkomt. (sorry vaste bezoeker van de efteling, dus ik ken bijna alle plaatsjes aldaar uit m'n hoofd.
De andere plaatsen die je opnoemt zijn om diverse redenen niet te doen.

-Gekke kasteel bij de ingang, dat is of het efteling theater of de ingang zelf (huis der 7 zintuigen)
Beide zijn niet te doen i.v.m blokkade van de toegangswegen.
ook het opbouwen duurt enkele uren, en in die tijd zou de ingang dan dus (gedeeltelijk) afgesloten moeten zijn.

-Water met kano's vlakbij de ingang. (vlonderplas)
op dit moment ligt hier geen druppie water meer in, hier word gebouwd aan aquanura, een fontijnenshow vergelijkbaar met de fontijnen in las vegas bij het belagio.

-Water bij de bootjes
Hier is sinds de opening van joris en de draak en de vliegende hollander eigenlijk geen ruimte meer.
Misschien dat je nog met 30 meter met een klein pontonnetje red, maar dan moeten ze de gehele dag 2 belangrijke attracties stilleggen.
Bovendien is hier amper ruimte voor publiek.

Bovenaan