Een voorzichtige veronderstelling..........

Tijger

Registered User
Stel, het zou voor ons een nachtmerrie zijn.....maar er komt binnen enkele jaren een vuurwerkverbod:crying:
Hoe ga je dan oud en nieuw vieren?
Ik ben hier wel benieuwd naar jullie reacties......

rwbrink

Registered User
Ik zou een landal greenparks overnemen net over de grens, ik zou hierbij een vuurwerk winkel beginnen. Jullie zijn natuurlijk met zn alleen meer dan welkom om er een gigantisch feest van te maken dat tot ver in Nederland te zien is.

joszie

Zilveren Member
pff. alweer een vraag hierover? voorlopig is er nog lang geen verbod.
mocht het in de toekomst wel zo zijn.. nou ja. dan zijn er nog genoeg alternatieven.

Maar waarschijnlijk ga ik eind dit jaar toch emigreren naar engeland.
Heb al tegen mijn vriendin gezegd dat ik een huis met grote tuin wil en dat ik dan iedere maand een stuk vuurwerk koop en afsteek (uk heeft 365 dagen verkoop en afsteken)

ThunderBall

Registered User
Duitsland is hier 20min. vandaan dus dat komt wel goed, maar er komt geen algeheel vuurwerk verbod is niet te handhaven en kost teveel in deze crissis tijd!:hehe!:

Moontan

Moderator
Medewerker
Dan vier ik Oud en Nieuw zoals ik dat nu doe.
Alleen moet ik het vuurwerk een paar honderd kilometer verder op halen.
En ik nodig mijn buurt uit om mee te kijken.

Ik weet alleen niet of er ook nog een oliebollenverbod komt mettertijd.
Want dat is alleen in Nederland verkrijgbaar.
En oliebollen vindt ik ook een belangrijke traditie

powerkiter1986

Registered User
Woon 10 min. van bels vandaan, dus tel uit je winst :tounge:
Vuurwerk hoort erbij hoe dan ook
Oud en nieuw zonder vuurwerk is voor mij als een frietkraam zonder friet of een visser zonder hengel.
Dus dat moet blijven

happy4ever

Registered User
Ik blijf gewoon doorstoken, ook al moet ik mij vuurwerk een paar honderd kilometer ver weg halen. Als de meeste van ons er zo over denken dan is een verbod niet te handhaven :tounge:

rwbrink

Registered User
Ik denk dat ze zullen schrikken hoeveel mensen besluiten om oud en nieuw dan in het buitenland te vieren. Dat kon ook nog wel eens een hoop omzet in winkels schelen! Daar hebben ze vast ook nog niet aan gedacht!

tristen

Registered User
Dan zou ik met wat vrienden naar Baarle gaan, en lekker gaan stoken. Heb je ook nog eens altijd genoeg vuurwerk, complete bunkers.
Ik weet zeker dat er flink gestunt gaat worden met de prijzen!

Of een leuke stookmeeting in België, en dan een flink aantal knalshowtjes doen, die tot verre in Nederland te horen is!:hehe!:

Dus het wordt, of België, of in Duitsland lekker stoken voor de Aldi Lidl etc.

Verder zal het niet komen. En 's nachts tja, ik heb er gewoon lak aan. Maar stoken gebeurd lekker bij mij voor de deur, 00:00 uur gaan er geheid cakes geschoten worden. Of ook nu ga ik lekker na Duitsland aangezien er toch familie woont! :)

We kunnen natuurlijk ook met z'n allen naar Rotterdam gaan, het huis van Arno Bonte opzoeken en met het grootste carbidkanon gaan schieten voor zijn huis!
Dan nog wat stinkbommen pakken, tja ook vond hij vuurwerk niet lekker ruiken.
De troep moeten we ook wat aan doen, laten gewoon de kapotte ballen bij hem achter, kaartje erbij wij recyclen ik weet zeker dat jij plastic afval scheidt.

Eens kijken wat hij van de nieuwe traditie vindt! :tounge:

Al zal ik toch liever lekker ouderwets echt vuurwerk stoken allereerst kiezen. Spanje etc is niet te doen voor mij, ben pas 15 en zo'n groot inkomen hebben ik niet... haha

Laatst bewerkt:

veteraan

Registered User
Zou voor mij niet veel veranderen. Ik haal mijn vuurwerk nu ook al in Duitsland en Belgie. Handhaven op 31 december is toch kansloos.

rwbrink

Registered User
Zou voor mij niet veel veranderen. Ik haal mijn vuurwerk nu ook al in Duitsland en Belgie. Handhaven op 31 december is toch kansloos.

Zou voor ons wel goed zijn voor de conditie! moeten toch als we overdag wat stoken behoorlijk in beweging blijven dan!

Bovenaan