Nadat ik eerst eigenlijk niet zou gaan omdat ik door me werk niet zou kunnen. Uiteindelijk toch kunnen gaan omdat ik kon liften met het Limburgs Vuurwerk Team, nogmaals bedankt! Na een uurtje rijden eindelijk aangekomen in Düsseldorf, maar we waren er nog niet. Om bij de parkeerplaats te komen waar we met de Japantag ook hadden geparkeerd moesten we toch moeite doen. Wegafsluitingen, eenrichtingsverkeer etc... En pff, wat een rare (parkeer)manoeuvres hebben die Duitsers toch... Maar na een tijdje toch op de parkeerplaats aangekomen, snel richting de plaats waar de rest zou staan.
Helaas liep dit een beetje fout door miscommunicatie en de show begon al. Achja, dan maar met een kleiner gezelschap de show bekeken! En geprobeerd zo snel mogelijk het statief uit de hoes te halen en op te zetten. Filmen ging niet echt super. Onder andere de eerste minuut mist, had mijn camera niet gefocust waardoor de kleuren niet goed overkomen en een boom stond in de weg. Waardoor ik het grondvuurwerk niet kon zien. Maar ik was allang blij dat ik toch daar was, ik had ook gewoon thuis kunnen zitten na het werk.
Nou dan over de show zelf. Ik vond de show helemaal niet verkeerd, ik hoorde dat het minder zou zijn dan de Japantag. Maar niets was minder waar, ik werd zelfs positief verrast. Mooie volle peony's in combinatie met Crosettes. Figuurtjes en speciale effecten, smileys, multi-breaks. Maar ook mooie kleuren- en effectencombinaties. En om af te sluiten die 6'' salute... Wat een knal, heletijd geen autoalarmen gehoord. Maar na de afsluiting van de show door die 6'' salute gingen er achter ons toch een flink aantal af... In ieder geval, complimenten aan Nico!
voor wat er van de video over is, heb de film alsnog op YouTube geplaatst:
Jammer dat ik dit keer op mijn vervoer na en na de show een aantal mensen die dezelfde weg op moesten geen leden gezien. Düren staat op de planning, ben benieuwd wat Nico daar voor ons in petto heeft. Dus wie weet tot daar!