Drie nieuwe bakken a la Funke Supernaut..!

JackS

Member
Lang geleden dat hier naar gekeken is. Maar kijk even bij fireworxxx naar Pyro Specials bakken. 285/286 schoten, een kleine 2 minuten duur en 20/30 mm. Goed tempo, lijkt qua compositie en effecten veel op Funke. Aanraders, maar hoe is de praktijk vs sample. Bijvoorbeeld deze:

Heel erg mooi, voor mij persoonlijk klopt hier alles wel. Wat vinden jullie.

JackS

Member
Om er een beetje leven in te houden, hier de volgende in de serie "Supernaut aehnliche Verbunde" es sind Deutsche Produkte also auf Deutsch...

Was kann mann dazu sagen...De 20 mm effekten zien er uit als 20 mm, de 30 mm effekten....als die echt zo uitpakken is het ongekend dus ik vermoed hier wel een opgeblazen sample. Het enige vergelijk dat ik heb gezien is van een andere compound, Only the Brave. Een straatfilmpje van december 2023 heb ik vergeleken met de Batch 2023. het is lastig te vergelijken. Deze bak heeft 180 x 30 mm effekten aan 3970 gram NEM. Ik vind dat de straatfilm redelijk in de buurt komt van de sample, maar toch mist er iets (burst met name). Echt een randgevalletje voor mij of dit nu nog oke is of echt een teleurstelling.

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik weet van de eerste generatie die ze op de markt brachten weinig positiefs te zeggen was en totaal niet overeen kwam met wat er op film te zien was.
Kijk zelf maar is naar de straatfilms van hun producten, ik vind ze voor de bijna Funke prijzen die ze vragen erg matig.

JackS

Member
Ik heb naar hun producten gekeken en het is niet helemaal waar wat je schrijft. Sommige doen het echt goed, sommige ook niet. Helaas zo'n Only The Brave...stuk minder. Dus ik ben heel terughoudend. Aan de andere kant: als je niks probeert weet jet het ook niet. Daarbij hadden we Triple X dit jaar en die was mooi, maar ook minder indrukwekkend dan jaren geleden (waar de wind dan ook weer debet aan was)...Dus garanties zijn er nooit.

Frank1971

Member
Ik vind het echt twijfel gevallen.
De smooth Operator ziet er wel goed uit.
Ik denk dat ik de blokjes van El Gato mooier vind en denk ook dat die het beter doen.

JackS

Member
Hier een sample in van de Big Finale die net een paar uur geleden online kwam. Ziet er toch duidelijk minder uit, behalve de 30 mm die is wel oke.

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik snap ook echt de keuze voor een combi van 20 en 30mm niet, dat verschil is veel te groot in de effecten. Zit zelf dan elke keer van, "wauw, waanzinnig", naar, wat de f* is dit voor gepruttel.
Sowieso snap ik 20mm niet echt als kaliber, maar dat is smaak natuurlijk.

Frank1971

Member
Ik kan er niet warm of koud van worden.
Idd 20 mm naast 30 mm is wel een heel groot verschil.
Ik vind de Smooth Operator wel interessant.
Die is volledig 30 mm 100sh 2000gr nem.

Knettermans

Bronzen Member
Ik snap ook echt de keuze voor een combi van 20 en 30mm niet, dat verschil is veel te groot in de effecten. Zit zelf dan elke keer van, "wauw, waanzinnig", naar, wat de f* is dit voor gepruttel.
Sowieso snap ik 20mm niet echt als kaliber, maar dat is smaak natuurlijk.
De combi van 20mm en 30mm kan best goed zijn maar niet bij dit product in ieder geval waar het echt helemaal nergens op slaat en het een rommelige combi is geworden. Als je in een product een combi doet van 30mm I-shape en snelle 20mm waaier varianten kan het best leuk zijn, kijk bijvoorbeeld maar naar een Funke Supernaut waar dat wel goed gecombineerd is.

JackS

Member
Ik kan er niet warm of koud van worden.
Idd 20 mm naast 30 mm is wel een heel groot verschil.
Ik vind de Smooth Operator wel interessant.
Die is volledig 30 mm 100sh 2000gr nem.

Funke Supernaut 1 is ook 20 en 30 mm en dat vind ik de beste 200+ schoten bak in F2 die er is. Maar hier is het gat inderdaad te groot.

Bovenaan