Dokkumer (14) met illegaal vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Dokkumer (14) met illegaal vuurwerk

De politie heeft maandag illegaal vuurwerk in beslag genomen, de eerste vangst voor dit jaar. In de omgeving van de Festus Hommiusstraat in Dokkum werd maandagavond vuurwerk afgestoken. Buurtbewoners klaagden daarover en waarschuwden de politie.

Na onderzoek bleek dat een 14-jarige inwoner van Dokkum zwaar vuurwerk had afgestoken. In de woning van de jongen vonden agenten onder andere 32 nitraatbommen en vijf betonstrijkers. In totaal ging het om 74 stuks illegaal vuurwerk. Al het vuurwerk werd in beslag genomen en vernietigd. Na overleg met zijn moeder wordt de jongen aangemeld voor een Halt-straf.

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/34587/Dokkumer_14_met_illegaal_vuurwerk.html

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
wooow 32 nitraat bommen en 5 beton strijkers.. maargoed dat deze terrorist op gepakt is.
anders hadden ze mooi een 2e enschede gehad.

maartenvincent

Registered User
Ach ja, mensen schijnen nog steeds niet te beseffen dat een paar stuks vuurwerk geen explosie oplevert.
Maar deze jongen zat nu eenmaal wel fout, en is daar dan ook voor gestraft.

Tony

Administrator
Medewerker
Ach ja, mensen schijnen nog steeds niet te beseffen dat een paar stuks vuurwerk geen explosie oplevert.
Maar deze jongen zat nu eenmaal wel fout, en is daar dan ook voor gestraft.

Hmm Maarten, ik ben het eens dat er zwaar overdreven word maar vergeet niet dat sommige spulletjes gewoon in de 1.1G categorie vallen als ze niet op een bepaalde manier verpakt zijn. Ik weet niet hoe het zit met de betonstrijkers en de nitraatklappertjes van tegenwoordig maar vroegah had je knallers die je maar beter niet bij elkaar in een doos kon gooien om hem dan onder je bed te verstoppen.

smilli

FPM Filmer
Vorig jaar las me vader een soortgelijk bericht op teletekst en vroeg aan mij hoe een jongen op een fiets in hemelsnaam 40 nitraatBOMMEN kon dragen tijdens het fietsen:hehe!:

maartenvincent

Registered User
Waren betonstrijkers trouwens tegenwoordig niet helemaal uitgestorven?
Als het daadwerkelijk van die dingen uit het bex-tijdperk bedraagt dan wil ik Toon wel geloven, maar ik denk zelf dat het betonstrijker deel niet waar is (misschien widowmakers, daar zit 'beton' in).

Bovenaan