Dit is niet goed voor het vuurwerk (Dode door vuurwerk in Swifterbant)

Red Eagle

Registered User
Waarom je een Shell overdag schiet begrijp ik al niet.
Of het moet een salutes geweest zijn maar die heb je niet in 8 inch Toch?
Had hij hem midden in een weiland afgestoken was het ook fout gegaan maar nu is het natuurlijk extra treurig voor omwonenden en de kinderen.
Zulk spul hoort ook niet in handen van een particulier hoe mooi ze ook zijn.
Dan maar even niet de baas vd straat maar liever met gezond verstand 2018 in gaan.

wit1704

Registered User
Slecht nieuws maar wel nieuws, verplaatst naar nieuwstopic. Dit heeft niks met het plezier van de DDD te maken.

als ik er iets tegen had kunnen doen...

Ik vraag mij af of je zo n iemand wel tot reden en inkeer kan brengen.
De adrialine zal wel zo in zijn bloed gezetten hebben, dat hij het wel moest afstekken.
Alles is er eigenlijk fout gegaan. Het afsteek tijdstip (30/12 ipv 31/12 na 18:00u), iligaal vuurwerk, kinderen zonder bescherming (of achter een hek), shells afschieten in in woonwijk overdag.... etc. etc.

Nee, ik denk dat alleen de politie zo iemand kan stoppen.
Hij was in ieder geval geen goed voorbeeld voor zijn kinderen.
Wel heel verschrikkelijk voor de na bestaande. Daarvoor wordt oud en nieuw echt NOOIT meer het zelfde.
Zij zullen nooit meer echt plezier aan dit feest kunnen beleven, denk ik.

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
Waarom je een Shell overdag schiet begrijp ik al niet.
Of het moet een salutes geweest zijn maar die heb je niet in 8 inch Toch?
Had hij hem midden in een weiland afgestoken was het ook fout gegaan maar nu is het natuurlijk extra treurig voor omwonenden en de kinderen.
Zulk spul hoort ook niet in handen van een particulier hoe mooi ze ook zijn.
Dan maar even niet de baas vd straat maar liever met gezond verstand 2018 in gaan.

was geen 8 inch, een jongen was getuige was op het 8 uur journaal en had het over ongeveer 10 cm dus das 4 inch , 4 inch salute is vrij algemeen verkrijgbaar in het circuit.
maar al was het een ''4 inch gewoon'' het mondingsvuur is genoeg als je hoofd erboven is.

ik ben gewoon geen fan van shells mag je best weten. het is prachtig als het lukt en je per buis een shell bedoeld hebt (zoals bij een show) maar het herhaaldelijk gebruik van shell met 1 buis komt op mij verneukeratief over.
gevalletje 100x goedgaan maar die ene keer fout.

vuurwerk werkt verslavend en we kunnen het met z,n allen gaan ontkennen maar het is zo, het moet altijd maar harder, groter en beter. en zo iemand is dat wss ook zo gegaan
en dat gaat dan jaren goed, en dan wordt je of overmoedig, of er zit een fout in de shell/lont, of er is iets anders misgegaan maar het is net het verschil of je een fuckup maakt met een thunderkingetje of je bent bezig met een 4 inch shell.
het 1 gaat misschien nog net goed of je bent relatief lichtgewond en het ander is fataal.

baas van de straat ben je al snel als er niemand anders zulk vuurwerk heeft als jij. heeft niemand shells voor nodig.
(in het verleden kreeg ik de mensen al op de banken met romeinse kaarsenprojecten(je weet wel die nu VERBOTEN zijn).

blijft een ellendig verhaal, ergens is er nu een familie die ineens hun man,vader,zoon,etc verloren zijn.. verdrietig om zo nog het jaar uit te moeten gaan ook..

Red Eagle

Registered User
was geen 8 inch, een jongen was getuige was op het 8 uur journaal en had het over ongeveer 10 cm dus das 4 inch , 4 inch salute is vrij algemeen verkrijgbaar in het circuit.
maar al was het een ''4 inch gewoon'' het mondingsvuur is genoeg als je hoofd erboven is.

ik ben gewoon geen fan van shells mag je best weten. het is prachtig als het lukt en je per buis een shell bedoeld hebt (zoals bij een show) maar het herhaaldelijk gebruik van shell met 1 buis komt op mij verneukeratief over.
gevalletje 100x goedgaan maar die ene keer fout.

vuurwerk werkt verslavend en we kunnen het met z,n allen gaan ontkennen maar het is zo, het moet altijd maar harder, groter en beter. en zo iemand is dat wss ook zo gegaan
en dat gaat dan jaren goed, en dan wordt je of overmoedig, of er zit een fout in de shell/lont, of er is iets anders misgegaan maar het is net het verschil of je een fuckup maakt met een thunderkingetje of je bent bezig met een 4 inch shell.
het 1 gaat misschien nog net goed of je bent relatief lichtgewond en het ander is fataal.

baas van de straat ben je al snel als er niemand anders zulk vuurwerk heeft als jij. heeft niemand shells voor nodig.
(in het verleden kreeg ik de mensen al op de banken met romeinse kaarsenprojecten(je weet wel die nu VERBOTEN zijn).

blijft een ellendig verhaal, ergens is er nu een familie die ineens hun man,vader,zoon,etc verloren zijn.. verdrietig om zo nog het jaar uit te moeten gaan ook..

Klopt ik had dat ook niet goed van die 8 inch.
Enkele post daarboven had iemand het over 8 inch als voorbeeld maar dat heb ik per ongeluk over genomen.
Blijft een triest geval.
Baas vd straat hoef je ook niet te zijn maar het is vaak wel een gevalletje (wie de grootste lul heeft)
Moet altijd beter harder mooier dan de rest.
En blijkbaar kan dat voor sommige niet meer met normaal ned consumentenvuurwerk.

jamietje

Registered User
Op Twitter proberen ze gewoon Nederlands Vuurwerk de schuld te geven.
Als je een aantal Tweets daarziet, merk je weer dat ze niet kunnen nadenken.

joszie

Zilveren Member
Net de foto gezien.

Als er een stalen mortierbuis naast het slachtoffer staat dan zou er niet meer gesproken mogen worden van 'vermoedelijk illegaal'. Dan is het gewoon illegaal

Bovenaan