~Dim~ Oudjaar 1992-1993

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik ben vandaag weer even de keuken ingegaan om een topic voor jullie te koken!
Vuurwerkfoto's uit het jaar 1992.

Na de foto's van Hutter gezien te hebben natuurlijk zelf ook maar weer eens wat posten.
Kijk en geniet!

Vuurwerk_1992-1993_01.jpg

De collectie.

In dat jaar was ik fan van de rakketjes die opstegen. Jammer dat die verdwenen zijn. Verder volgens mij weinig echte toppers te zien.

Vuurwerk_1992-1993_03.jpg

Met kindervuurwerk op de foto! BAM!

Ergens voor de kerst is deze foto gemaakt... In het jaar 1992. Deze rol werd toen afgestoken op een speelpleintje in de buurt. Nadat we naar huis gegaan waren stond er een agent voor de deur. Deze vroeg of wij het vuurwerk hadden afgestoken en of we nog meer hadden. Daarop antwoorde ik: Moet je eens bovenkijken daar staat er nog zo 1. Vond me pa niet grappig!

Vuurwerk_1992-1993_02.jpg

Close up van een deel van de collectie.

Op de kast zijn wat slangetjes te zien, enigste wat ik daar nog van weet is dat ze verkocht werden in een soort kinderpakket bij een gereedschapwinkel op plein 1953 in Rotterdam... Ook weer veel novelties te zien!

Ben dan ook heel blij dat Lesli dit jaar ook komt met een aantal novelties! Zo gaat vroegah nog een beetje herleven!

Foto's nergens anders gebruiken zonder toestemming. Het museum mag deze foto's als ze willen zo overnemen.

Van dit jaar het ik nog meer foto's deze zullen snel volgen.

Groetjes Dim

jetztgehtslos

Registered
Dat treintje dat op de foto staat, deed die niet het geluid van een trein na dat je weet? Heb namelijk een treintje voorbij zien komen in '92 en mijn vader en ik zijn nog altijd op zoek naar meer informatie over het stukje vuurwerk wat we toen gehad hebben.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Die treinen waren echt heel erg leuk! Vind het nog steeds *SNIF* jammer *SNIF* dat ze weg zijn *SNIF*

Ze rookten iig wel echt uit het schoorsteentje... Het geluid weet ik niet meer eerlijkgezegd!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Weer wat foto's!

Vuurwerk_1992-1993_00.jpg

Zo trots als een pauw op het vuurwerk. Als iemand eraan zat werd ik gek hehe! Wachten op 31 December was ook erg moeilijk. In die tijd was er zelfs een heus vuurwerkteam die ons het vuurwerktuig in de gaten hield!

Vuurwerk_1992-1993_04.jpg

Rotjes klaarmaken voor de grote dag, pa en 2 zoons. Gruwelijk blij met het gekochte vuurwerk!

Vuurwerk_1992-1993_05.jpg

Op de foto zijn links onder de lucifers die stinkies genoemd werden te zien. Deze worden nog steeds verkocht als waslucifer. Deze kon je open peuteren en er een kleine rookbom van maken. Werden toen bij de plaatselijke sigarenboer verkocht voor 25cent. Hiermee hebben we ons ook uitstekend vermaakt door het jaar heen.

Vuurwerk_1992-1993_06.jpg

Hoe wordt je een echte liefhebber?

Vuurwerk_1992-1993_12.jpg

Meteen toen ik deze foto bekeek moest ik even zuchten… Erg jammer dat deze er niet meer zijn. 64schoten saturn missille. Deze smeulde altijd heerlijk na totdat hij gewoon helemaal afbrande. GEWELDIG!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wat gaaf man al die foto's. Baal er als een stekker van dat ik dit soort foto's niet van me zelf heb!

Dat heb ik al heel veel gehoord ja. Gelukkig zijn mijn ouders ook echt liefhebbers en hadden ze toen wel foto's gemaakt. Maar had ook liever gehad dat ze er meer hadden hahah!

Deze foto's komen uit een 15tal fotoboeken. Moet er nog wat controleren. Dus hopelijk komt er nog meer.

UpUpGame

Registered User
gave foto's man :D

die laatste foto de 64 shots saturn missile heb ik alleen nog een dummy van staan.... mooie dingen waren dat :D

Dim

Product Beheer
Medewerker
gave foto's man :D

die laatste foto de 64 shots saturn missile heb ik alleen nog een dummy van staan.... mooie dingen waren dat :D

OEHHHHHH Mocht je er ooit vanaf willen denk dan aan mij! Lijkt me super gaaf om die als dummy te hebben.

DJ-ArSoN

Registered User
Geweldig om te zien dit!! :)

En inderdaad.. oh zo jammer dat mijn ouders in die tijd weinig foto's maakten.
Zou erg gaaf zijn geweest dat nog terug te zien van eind jaren 80, begin 90.

Poziloc

FPM Hangouderen
Die treinen waren echt heel erg leuk! Vind het nog steeds *SNIF* jammer *SNIF* dat ze weg zijn *SNIF*

Ze rookten iig wel echt uit het schoorsteentje... Het geluid weet ik niet meer eerlijkgezegd!

Leuk nieuws...het beruchte treintje zit in een meter Pakket van Breeschoten
Prijs is 22.50

3900-Vuurwerk-8858-Meterpakket-28los29.jpg

Laatst bewerkt:

Koetje

Registered User
Holy shit 92 93, mooie foto´s man!

hehe dat jaar gauw alles in de vooravond erdoorheen gejaagd en op moment supreme stond ik al te stuiteren op een illegale rave, those were the days!

Dat treintje zit trouwens in heel veel meterpakketten

Laatst bewerkt:
Bovenaan