fireworks2dead
Registered User
Kijk, iedereen moet een beetje rekening houden met de buurt en zijn medebewoners al zeg ik het zelf. Dit begint bij het niet afsteken van zeer zwaar illegaal vuurwerk in de bebouwde kom (cobra's, salute shells, big boys enz.), dit is gewoon uberhaupt al zwaar verboden, laat staan dat je dit midden in een woonwijk gaat afsteken, dat kan naar mijn idee gewoon echt niet. Andere illegalen en legale knallers (nitraten, single shotjes en knal- en siercakes) moeten gewoon kunnen vind ik. Maar daarbij mag best rekening gehouden worden met de omgeving. Je gaat niet op plekken staan stoken waar veel mensen zijn, zoals in een binnenstadse winkelstraat, of voor een supermarkt. Mensen moeten gewoon wel een beetje hun dagelijkse dingen kunnen blijven doen zonder bang te hoeven zijn dat ze de knallers om de oren vliegen. Ook ben ik van mening dat als de buurtbewoners vragen niet direct voor hun huis te stoken, daar best rekening mee kan worden gehouden, bijvoorbeeld ivm met huisdieren. Hier thuis hebben wij een hond, die is schijt bang van vuurwerk, bij de eerste de beste klap zit ze al te trillen onder de tafel. Ook als mensen langs lopen, fietsen of rijden houd ik daar rekening mee. Dit jaar kwam er een man naar me toe, als hij langs mocht lopen met de hond zonder dat wij even iets af staken, kregen we een setje single shots (6 stuks). Ik heb ja geantwoord, kreeg het vuurwerk, man liep langs en toen hij weg was ben ik ze gaan opstoken. Later dacht ik, het is eigenlijk ook te gek voor woorden dat iemand mij vuurwerk geeft, omdat ik 2 minuten pauze moet nemen om te stoken. Dus gewoon beleefd zijn naar de buurt toe, en als zij een keer iets doen wat overlast geeft, kan jij hun daar ook op aanspreken. Maar niet de hele buurt over een kam scheren en zeggen dat je schijt hebt, dat kan gewoon niet.