Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
blitzknal zei:Ik ben het helemaal met je eens, het zag er allemaal vrij amateuristisch uit. Eerst een verhaaltje over veiligheid en dat Nederlands vuurwerk helemaal niet gevaarlijk is. Bij veel van de potten uit de eerste serie knalde deze te vroeg of werden niet goed omhoog geschoten waardoor ze op de grond knalde.
Ik heb ook nog de sprinklerinstallatie gezien, wat een pomp hadden ze daar staan echt zwaar overdreven. Bunker met 45 cm dikke muren en waarvoor. Het vuurwerk zit tegenwoordig al zo goed verpakt mocht er iets gebeuren is er niet veel aan de hand, een ontploffende bus haarlak geeft meer ellende. De Nederlandse overheid is een beetje heel ver doorgeslagen naar mijn mening.
Maarre effe verder over de show, de produkten knallen tegenwoordig behoorlijk en de effecten zijn van de grotere potten ook goed. Sommige kleine waren ook niet slecht te noemen. De V-shaped potten waren voor mij toch wel de beste.
Wat overigens ook nog een verkeerd beeld gaf is dat er van iedere pot 4 tegelijk werden afgestoken. Voor de show natuurlijk goed, sommige potten zat teveel tijd tussen ieder schot. Maar al met al heb ik toch wel genoten, zeker de finale die was wel lekker.
Als je een show aan het schieten bent dan moet je ook wel langs het schietende vuurwerk lopen. Of ze hadden alles in een grote ronde moeten zetten dan is dit niet direct nodig..
Met nieuwjaar loop ikzelf ook altijd langs schietende potten (de Nederlandse, bij grotere Illegale potten houdt ik meer en langer afstand). Je weet welke aan het schieten is en die kun je in de gaten houden als je het volgende stuk vuurwerk aansteekt.
Je kunt wel wachten tot een stuk vuurwerk klaar is, maar dan is het effect van een show weg.
Gorgel zei:ik weet wel dat om te schieten je langs de potten loopt en er dichtbij komt, maar zoals het daar ging was absoluut amateuristisch. Ze stonden letterlijk tusse 2 schieten potten in. Je kunt er met de opbouw ook heel gemakkelijk rekening mee houden zodat je er niet tussenin hoeft te komen maar ernaast. Overigens begrijp ik niet waarom professionele bedrijven die shows schieten niet gewoon met schietinstallaties werken. Die hoeven niet perse megaduur te zijn en de investering van een schietpaneel haal je er heus wel uit. Tis veel handiger werken en je kunt de show veel preciezer regelen.
Ik film bijna nooit omdat ik dan niet optimaal kan genieten. Ik wil de sterren en kleuren direct live ervaren, krijg ik een kick van. Als ik dan ook nog op een camera
moet letten mis ik voor mijn gevoel de helft.
Lidu is wat mij betreft het allerbeste consumentenvuurwerk wat er te krijgen is.