Debat vuurwerkverbod

TheChain

Registered User
Vandaag een verzoek /uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan een debat over de (on)zin van een vuurwerkverbod. Voor dit debat is men op zoek naar een felle tegenstander van een vuurwerkverbod die daarover in debat gaat met een voorstander van zo'n verbod. Nu ben ik zelf natuurlijk een fel tegenstander van een vuurwerkverbod maar ben mondeling niet zo slagvaardig dat ik deel zou willen of kunnen nemen aan een dergelijk debat.

Misschien dat iemand zich hier geroepen voelt?

Onderstaand de betreffende mail (tel. nummer van de programma maakster is bij mij bekend)

Beste,

Mijn naam is Anna Visser en ik werk als programmamaker bij debatcentrum Arminius in Rotterdam. Een van onze vaste programma's is de maandelijkse politieke talkshow DRAAD. Op 16 decembr is een van de onderwerpen in DRAAD de zin of onzin van een vuurwerkverbod. Nu ben ik op zoek naar een spreker die fel tegenstander is van een vuurwerkverbod en daarover in gesprek zou willen gaan met een voorstander. En zodoende kwam ik bij jullie terecht.
Weten jullie iemand die geschikt is hiervoor en zoja, hebben jullie dan ook contactgegevens van die persoon. Of misschien wil een van u zelf deelnemen?

Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,
Anna Visser
Programmamaker
Arminius, congres- & debatcentrum

D

Deleted member 17038

Guest
Dit lijkt me best leuk! Maar ik ben eigenlijk helemaal niet de persoon die goed is in face to face debatteren. Ik zou nu willen dat ik bij een echte debatclub zou zitten zodat ik er als het ware op voorbereid zou zijn. Dan had ik nu volmondig ja kunnen zeggen. Daarnaast ligt Rotterdam niet echt om de hoek.

GMP82

Zilveren Member
Ik zeg maar 1 ding; kijk heel erg goed uit, waar je aan begint.

Dit soort "debatten" blijken meer dan eens een middel te zijn om het anti-kamp een podium te geven. Ik zeg niet dat dit in dit specifieke geval ook zo is. Maar helaas blijkt eens te meer dat je als voorstander onvoldoende aan bod komt en dat het anti-kamp teveel tijd krijgt om (aantoonbare) onzin uit te kramen. WIJ weten dan dat het bullshit is, maar spectaculaire/emotionele bullshit blijft bij mensen meer hangen dan doordachte rationele uitleg.

Laat het niet teveel ontmoedigen, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2..

genius

Registered User
Ik zeg maar 1 ding; kijk heel erg goed uit, waar je aan begint....

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik dit topic zag. Ze zoeken dus een vuurwerkliefhebber die zich als een idioot in de hoek laat zetten door een stel linkse honden die fictie als feit betogen. Ik hoop dat iemand zich meld die dat niet laat gebeuren maar het kan omdraaien.

Tony

Administrator
Medewerker
Iemand uit (de regio) Rotterdam die zich geroepen voelt?
iets voor Tony? :hehe!:

Ik ben best vaak uitgenodigd voor dit soort dingen. Maar ik ga er nooit op in.
De reden is heel simpel. Ik kan nog met zoveel feiten komen de anti vuurwerklobby krijgt altijd gelijk.
Daar ga ik dus mijn tijd niet aan besteden.

maxman

Registered User
Ik ben best vaak uitgenodigd voor dit soort dingen. Maar ik ga er nooit op in.
De reden is heel simpel. Ik kan nog met zoveel feiten komen de anti vuurwerklobby krijgt altijd gelijk.
Daar ga ik dus mijn tijd niet aan besteden.

Dit valt me dan een beetje tegen. Snap heel goed waar je gedachtegang vandaan komt, maar het is juist een moment om de anti-vuurwerklobby te pakken in hun eigen spel. De kijkers van het debat uitdagen om niet blindelings alles te geloven en zelf onderzoek te doen. Zogenaamde "feiten" die de anti-vuurwerklobby gebruikt en de propaganda ontkrachten.

Persoonlijk is dit geen optie voor mij, al zou ik het wel graag willen. De zenuwen over zo'n debat zijn al genoeg om mij op dat moment hersendood te maken :p

sprinkhaan

Registered User
Een mededeling:

Ik ben zo brutaal geweest om contact met de desbetreffende dame op te nemen die naar een deelnemer zocht uit onze hoek voor het debat.
Ik heb haar doorverwezen naar de b.p.n.

Ik heb net het bericht gehad dat zij contact heeft gehad met de voorzitter van de b.p.n. en dat deze op zoek gaat naar een geschikt persoon om hier in debat te gaan met A de Bonte en Tjeerd Faber.

AWG

Registered User
Dit valt me dan een beetje tegen. Snap heel goed waar je gedachtegang vandaan komt, maar het is juist een moment om de anti-vuurwerklobby te pakken in hun eigen spel. De kijkers van het debat uitdagen om niet blindelings alles te geloven en zelf onderzoek te doen. Zogenaamde "feiten" die de anti-vuurwerklobby gebruikt en de propaganda ontkrachten.

Persoonlijk is dit geen optie voor mij, al zou ik het wel graag willen. De zenuwen over zo'n debat zijn al genoeg om mij op dat moment hersendood te maken :p

ik verwijs je naar youtube, en dan moet jij eens zoeken naar filmpjes van prem radhakisun.
dat is ongeveer het nivo waarop dit soort debatten gevoerd worden.
denk je dat ze werkelijk om je mening te springen zitten??
het is het idee dat ze de mensen geven om dingen van 2 kanten te laten zien en bla bla, in de praktijk werkt het nooit.
er zit of een partijdige interviewer of een interviewer die het debat niet in de hand heeft.
rara wie dan het onderspit delft.

je kan vechten en strijden en schoppen en slaan wat je wil, ze drijven hun eigen zin door en jouw mening doet totaal niet ter zake.
dat vuurwerkverbod gaat er ooit komen, geniet er nou maar van zolang het nog kan, en probeer je niet teveel te verstrikken in hun leugens.
wie ingaat op een dwaas is zelf een dwaas(heeft een heel bekend boek eens opgetekend).
geniet er nu maar nog van zonder dat je al die negatieve gevoelens van machteloosheid ervan krijgt.

Bovenaan