de jc027 en de jc028 van JORGE

THE SHARE-MAN

Registered User
ik zag het nergenst staan dus ja zal het hier maar posten.

De jc027 een kleiner formaat zit per 6 in doosje en 24 doosjes in karton prijs onbekend in nederland. Het is een soort opgevouwen chainthunder.

knal is beidde te vergelijken met een mega jumbo van poolse afkomst

de jc028 is wat groter zit per 3 verpakt en in karton 18 pakken knal is vergelijkbaar als de mega jumbo alleen ook net als een soort opgevouwen chainthunder. Het is een leuk stukkie vuurwerk.

hier wat foto,s
***** foto verwijderd te groot****
IMG_1738.jpg

IMG_1733.jpg

IMG_1734.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

Yourie

Registered User
ik heb ze ook getest en vond ze zeer lekker gaan! Ik schat dat de 028 ongeveer drie keer langer knalt als de 027. Zeer leuk om er bij te hebben;)
eq8gev.jpg

Laatst bewerkt:

kruitsnuiver

Registered User
is het effect allemaal knallen ofzo? want in de begin post staat dat het net een opgerolde chainthunder is.
wat zijn nou precies de effecten van de jc028 en jc027?

kruitsnuiver..

Sparkey

Registered User
Mijn nieuwsgierigheid wordt nu ook geprikkeld! Heeft iemand misschien een filmpje van dit artikel? Of een iets exactere beschrijving ?

Yourie

Registered User
de Jw 027 ( de kleine met het lontje in het midden) maakt dit geluid, maar uiteraard veel harder: Knal, knal, knal ,knal. Dus zeg maar een korte Chainthunder....
En de Jw028 doet het zelfde als de 027 alleen dan 3 keer zo lang schat ik.
Dus: Knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal!!! Dus zeg maar een langere korte chainthunder.

kruitsnuiver

Registered User
bedankt yourie!!
lijken me wel erg leuke dingen.
maar die knallen zijn te vergelijken met een strijker? vlindertje?..
kruitsnuiver..

Sparkey

Registered User
Maar hoe werkt het dan?? Heb er stevig over nagedacht maar kan niets bedenken wat zo compact is en ook nog vergeleken kan worden met een chainthunder?

henk39

Registered User
ja, ik ben ook best een beetje nieuwsgierig geworden ernaar.

zijn er nog meer foto's van??

Of is er nog meer over te zeggen, ben zeer benieuwd.:p

Vavoom

Registered User
Yourie zei:
de Jw 027 ( de kleine met het lontje in het midden) maakt dit geluid, maar uiteraard veel harder: Knal, knal, knal ,knal. Dus zeg maar een korte Chainthunder....
En de Jw028 doet het zelfde als de 027 alleen dan 3 keer zo lang schat ik.
Dus: Knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal, knal!!! Dus zeg maar een langere korte chainthunder.

Als ik dit goed lees knalt de 027 dus 4 keer en de 028 dus 12 keer, dat lijkt me ook logisch als ik de bouw van het stuk vuurwerk zie.
Maar hoe kom je er dan bij om dit te vergelijken met een chainthunder? De hardheid van de knal komt misschien in de buurt, maar de duur absoluut niet.

Yourie

Registered User
ik gaf met mijn post alleen aan wat men zich er bij moest voorstellen.
Het is dus niet zo dat het maar 4 keer of maar 12 keer knalt!
Maar Vavoom schrijf jij maar een neer hoe een chainthunder knalt dan?
Zoiets gaat niet, dus van daar mijn uitleg. De duur van dit stuk je vuurwerk is idd anders als de chainthunder. Maar zelfs met chainthunders heb je verschil: de 60, 100, 500 en de 600 shots. Dus is ook daar niks zinnigs over te zeggen. Hoogstwaarschijnlijk ga ik morgen weer wat afsteken en hoop ik het te kunnen filmen en dan zijn er een hoop fabeltjes en vragen uit de wereed geholpen.

P

poziloc

Guest
als je het wil filmen graag!
er is een hoop nieuwschierigheid gewekt met dit nieuwe stukje vuurwerk

Sparkey

Registered User
Yourie zei:
ik gaf met mijn post alleen aan wat men zich er bij moest voorstellen.
Het is dus niet zo dat het maar 4 keer of maar 12 keer knalt!
Maar Vavoom schrijf jij maar een neer hoe een chainthunder knalt dan?
Zoiets gaat niet, dus van daar mijn uitleg. De duur van dit stuk je vuurwerk is idd anders als de chainthunder. Maar zelfs met chainthunders heb je verschil: de 60, 100, 500 en de 600 shots. Dus is ook daar niks zinnigs over te zeggen. Hoogstwaarschijnlijk ga ik morgen weer wat afsteken en hoop ik het te kunnen filmen en dan zijn er een hoop fabeltjes en vragen uit de wereed geholpen.

Het zou al helpen als er uitleg gegeven zou worden over de werking van het artikel, waar is het op gebasseerd? Een chainthunder is een mat, die afhankelijk van zijn positie (staand of liggend) snel tot zeer snel tot ontbranding komt met flinke knallen, harder als de gemiddelde chinese rol. Dat zou al een prima omschrijving zijn denk ik.

Als jij het hebt over een opgevouwen chainthunder stel ik me er een behoorlijk heftig artikel bij voor (steek een chainthunder maar eens aan als hij nog in de doos opgevouwen zit).

De achterliggende gedachte achter zoveel vragen is natuurlijk de vormgeving van het artikel. Het zit redelijk compact in elkaar, heeft zo te zien 3 aansteekpunten en hoe kan een artikel repeterend knallen als hij zo compact is? Maar goed, we zullen het filmpje hoop ik snel zien!

Sparkey

Registered User
Mattenfreak zei:
Volgens mij denk jij dat die 3 staven 1 ding is... Het zijn 3 losse, dus maar 1 aansteekmogelijkheid. ;)

Ah. Daar heb je het al
Dan nòg zien ze er spannend uit en snap ik nog steeds niet hoe dit artikel werkt, dus youri; de fik d'rin :+

Yourie

Registered User
Hierbij wat foto's want ik heb niets afgestoken, heb vanavond Ajax gekeken:

er03ly.jpg

er03nl.jpg

er0vmp.jpg

Ieder rondje van chainthunders bestaat uit 22 rotjes dit betekend dat de Jorge JC028 uit 110 rotjes bestaan. Men zou dus kunnen zeggen dat het een 110sh chainthunder is.

Ik heb de Jc027 niet open gemaakt, maar ik denk dat er daar 2 rondjes van 22 shots in zitten, wat dus neer komt op een 44 shots chainthunder.

hopelijk begrijpen jullie nou wat er bedoelt wordt, anders was het erg zonde van mijn 028

:w

Laatst bewerkt:

Sparkey

Registered User
Bedankt voor het knutselwerk Youri (liever jij dan ik :+ ) Het is mij nu volkomen duidelijk hoe het apparaat werkt! Wel kunstig bedacht van die Chinezen!

Een uitgerolde chainthunder spreekt misschien wat meer tot de (klassieke) verbeelding, maar het zal vast een leuk artikel zijn om er bij te hebben!

Bovenaan