Daar is het betuttelende GroenLinks weer!

Moontan

Moderator
Medewerker
Daar is het betuttelende GroenLinks weer!

GroenLinks-raadslid Arno Bonte weet niet van ophouden. Dit jaar opent hij een meldpunt voor vuurwerkoverlast. Het ultieme doel: een totaalverbod op consumentenvuurwerk.

De peilingen geven GroenLinks slechts twee zetels, maar dat houdt de lokale gemeenteraadsfracties van GroenLinks niet tegen in hun eeuwige strijd tegen persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid als het gaat om consumentenvuurwerk. 15 lokale GroenLinks-fracties, onder andere uit Amsterdam, Rotterdam en Havana aan de Waal hebben samen een meldpunt geopend tegen vuurwerkoverlast.

De Rotterdamse fractievoorzitter Arno Bonte maakt er een halszaak van. Het enige doel in zijn leven is het consumentenvuurwerk verbieden. Dáár strijdt hij voor. Vandaar het meldpunt tegen bijvoorbeeld 'harde knallen' of, jawel, 'stinkende kruitdampen'. Het is geen grap. Bonte, trots en strijdvaardig: "We gebruiken de meldingen om de vuurwerkoverlast te beteugelen. Na 1 januari bieden we een bundeling van de meldingen aan de Tweede Kamer aan en vragen we de burgemeesters in onze gemeenten om extra maatregelen."

''Ons ideaalbeeld voor Nederland is het Australische model, waar vuurwerk alleen professioneel wordt afgestoken," aldus Bonte.

Bonte gaat er voor het gemak alvast vanuit dat zijn meldpunt genoeg meldingen krijgt om om extra maatregelen te vragen. Of zou de initiatiefnemer van het meldpunt hoogstpersoonlijk op oudjaarsdag zelf een aantal meldingen doen als hij achter het raam zit met zijn laptopje op schoot? "Argh, wéér een harde knal. Snel een melding maken." En zou hij de rest van zijn nog overgebleven GroenLinks-collega's oproepen óók een duit in het zakje te doen? "Help mijn politieke toekomst binnen GroenLinks zeker te stellen, aub!"

Het gewiekste aan de website vuurwerkoverlast.nl is dat op het eerste oog niet te zien is dat het niets meer is dan een meldpunt van een uitstervende partij. Maar dat is het natuurlijk wel.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/daar-is-het-betuttelende-groenlinks-weer

D

Deleted member 17038

Guest
Doe maar lekker verbieden dat vuurwerk. Als er geen dag is dat het mag dan maar meerdere dagen in het jaar stiekum!

Pyromaniac 1975

Registered User
Helaas ben ikzelf niet zo'm wizkid want ik had het volgende idee.

Mischien dat iemand zich geroepen voelt.
Zoals deze clowns elk jaar weer de boel loopt te verstieren dacht ik aan het volgende.

Liefhebbers openen meldpunt voor het melden van plezier met vuurwerk.
Dus gewoon een tegenactie.

Elke keer als zij wat verzinnen precies het omgedraaide opstarten .

Ik heb er zelf niet de tijd en kennis voor maar wie weet dat hier op het forum iemand denk van,Hey daar kan ik wel wat mee.

gr

roelz

Registered User
Ja, een meldpunt 'Meld vuurwerkplezier!' zou best eens een goed idee kunnen zijn, om te inventariseren hoeveel 'plezier momenten' vuurwerk wel niet te weeg brengt. Een mooie tegenhanger van het meldpunt van die trieste Bonte. Mensen die andermans feestje proberen te verbieden met list, bedrog, het verdraaien van feiten, etc.: Om van te kotsen.

Tony

Administrator
Medewerker
Ja, een meldpunt 'Meld vuurwerkplezier!' zou best eens een goed idee kunnen zijn, om te inventariseren hoeveel 'plezier momenten' vuurwerk wel niet te weeg brengt. Een mooie tegenhanger van het meldpunt van die trieste Bonte. Mensen die andermans feestje proberen te verbieden met list, bedrog, het verdraaien van feiten, etc.: Om van te kotsen.

Het verbaasd mij nog steeds hoeveel aandacht deze man krijgt met zijn leugens.
Hoe kan dit toch?

blackpowder

Registered User
Het is nu helaas nu eenmaal zo dat de feestvreugde met O&N altijd verpest wordt door een groep jongeren en ouderen die vuurwerk in een kwaad daglicht stellen.
Je zag het aan project Haren., daar ging het ook mis door alcohol gebruik en groepsvorming.
Het zelfde geld voor oud en nieuw. Daar wordt massaal alcohol gedronken en ontstaat er openbare dronkenschap.
Sommige mensen gaan zich daardoor soms afschuwelijk gedragen en gaan over tot slopen.
Dit is helaas een van de dingen die fout gaan met oud en nieuw.

Tevens is het ook zo dat er nog steeds veel te zwaar vuurwerk wordt verkocht in de oostblok landen en dat spul is ook geen vuurwerk meer.
En er zijn mensen die hier niet normaal mee kunnen omgaan.
Het zou zelfs zo moeten zijn dat dat vuurwerk niet meer te verkrijgen is. Alleen daar hoor je groen links nooit over.

Zij pakken de mensen die normaal met vuurwerk willen omgaan ook en dat is juist het kromme.

Het is zo dat nederland op dit moment verdeeld is in 50% voor vuurwerk en 50% tegen vuurwerk.
Dit komt door bovenstaande oorzaken. Als hier door de EU en de nederlandse regering een wat aan gedaan wordt zullen meer mensen het O&N feest weer leuker gaan vinden. En dan zou dat hele meldpunt niet meer nodig zijn.

Dus het idee van een vuurwerkplezier meldpunt is leuk maar geniet geen enkel nut.
Wat wij als liefhebbers zouden moeten doen is het zorgen dat het te zware vuurwerk dat buiten de CE regelgeving valt wordt uitgebannen.
Hierdoor kan iedereen weer lol beleven aan vuurwerk.

Mvg blackpowder

Chrissie81

Registered User
Zijn er al wat meldingen te vinden op die site! :tounge: Meeen wat veel zware knallen gisteravond!! Laatste weekje is begonnen :)

Sweet Laker

Registered User
Gewoon negeren daar heb je hem het hardste mee GEEN aandacht Is geen platform...

Juist, dat is mijn gevoel ook inderdaad. Een vuurwerkverbod komt er sowieso niet, de regelgeving zal in de loop van de tijd veranderen. Maar zolang de regering vuurwerk toe gaat staan met lont om jaarrond verkocht te mogen gaan worden,..

Lekker boeiend wat die paar personen dan roepen over vuurwerk. Tuurlijk, ze hebben een punt alleen daar wordt al aan gewerkt door zowel voor als tegenstanders.

Denk ook dat negeren het beste gaat werken. Beter voor je bloeddruk ook; focus liever op al dat mooie vuurwerk dat je gaat afsteken komende oud en nieuw. Voelt bij mij een stuk beter in ieder geval.

blackpowder

Registered User
Tuurlijk is negeren het makkelijkste.
Maar er daadwerkelijk iets aan doen dat overlast door onverantwoordelijke personen wordt aangepakt. Lijkt me een betere oplossing . Want als mensen minder te klagen hebben staat het vuurwerk ook in een minder kwaad daglicht.
Tevens hou er rekening mee dat bijna 50 % van de nederlandse bevolking niets heeft met vuurwerk. En ik las een artikel dat slechts 27% van de nederlandse bevolking vuurwerk haalt.
Dat is een ruime minderheid.
Dus ergo conclusio: groen links negeren maar wel de overlast aanpakken.

Mvg blackpowder

roelz

Registered User
Het verbaasd mij nog steeds hoeveel aandacht deze man krijgt met zijn leugens.
Hoe kan dit toch?

Die luitjes bespelen de media erg goed, hebben de juiste connecties om op de juiste momenten hun verhaal de wereld in te helpen. Ze zetten een zogenaamd eerlijk interview naar hun hand zodat de liefhebber die tegenwicht wil geven in de zogenaamde eerlijke discussie alleen als boksbal dient. Trust me, als je denkt dat je met bewijsbare argumenten, harde feiten en een eerlijk verhaal deze figuren kunt trotseren kom je bedrogen uit; dat is n.l. helemaal niet belangrijk tegenwoordig, als je je verhaal maar op de juiste plek hebt op het juiste moment. (fact free politics). Cameo en ikzelf krijgen nog stoom uit onze oren als we terug denken aan de interviews die gedaan zijn (vuurwerktraditie) een paar jaar geleden; het niet hebben van een politieke valsheid, achterbakse manieren e.d. zijn dan een handicap.
Groenlinks is gedecimeerd tijdens de verkiezingen en tóch komen deze groene griezels continu in de media, best knap.

Laatst bewerkt:

Z@P

Registered User
Dhr bonte rookt iets teveel wiet, weet niet of jullie spuiten en slikken hebben gezien maar je kan deze man als politicus niet meer serieus nemen. Je zou het in het buitenland eens moeten laten zien, een politicus die een meldpunt opent tegen vuurwerk wt echt zinloos is en aan de andere kant gebruikt hij drugs op nationale tv waarbij hij zich ook nog eens gemakkelijk laat overhalen door die no brain naast hem want hij wou eigenlijk niet. Vreemd en zwak mannetje die helaas teveel aandacht krijgt.

MrXtremeFireworks

Registered User
Hahaha
313528m.png

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Dit soort levensverziekers zouden een praat/media verbod moeten krijgen tot ze eindelijk beseffen dat de wereld niet alleen om hun draait. Het idee opzich is wel OK, een meldpunt voor overlast. Maar het is gewoon de verkeerde persoon en doelstelling wat men ermee wilt bereiken. Net zoals Geert Wilders en zijn meldpunt voor overlastgevende Polen. Gewoon geen goede combinaties.

Bovenaan