Düsseldorf Japantag

stefantvs

Administrator
Medewerker
Datum: 17-05-2014
Plaats: Düsseldorf
Land: Duitsland
Tijd: Onbekend
Wie: Onbekend
Wat: Onbekend
Waarom: Japantag

The Max

Registered User
Ik ben er dit jaar weer! word voor mij de 4e keer oprij.
is er al wat meer info dan dat hierboven staat?

stefantvs

Administrator
Medewerker
Film uit 2011
Twijfel nog om hier een kijkje te gaan nemen :) , nog meer freaks die er na toe gaan ?

RoYvette

FPM Filmer
Wij zijn vanaf ongeveer 9.30 op t veld om mee te helpen.
Voor de thuisblijvers op de wdr van 22.45-23.30 word t weer live uitgezonden.

De scenes voor dit jaar de zijn 4jaargetijden

Den krönenden Abschluss des Kultur- und Begegnungsfestes bildet ab ca. 23:00 Uhr ein großes japanisches Höhenfeuerwerk, das in diesem Jahr unter dem Motto „Japans vier Jahreszeiten“ steht. Es zeigt die vielen Facetten, die Japan in jeder Jahreszeit zu bieten hat: eine Blütenpracht im Frühling, Sonne und Strand im Sommer, Mondschein und buntes Laub im Herbst sowie eine Schneelandschaft im Winter.

1. Szene: Eröffnung – Frühjahrsblüte ( voorjaar)
Umgeben von sanftem Sonnenlicht erwachen die Blumen im Frühling langsam zu Leben. Zum Beginn werden bunte Blüten den Himmel über dem Rhein zum Leuchten bringen.

2. Szene: Sommer am Strand (zomer)
Diese Szene thematisiert einen strahlenden Sommertag am Strand mit großen Sonnenschirmen, Palmen und bunten Fischen, die im blauen Meer schwimmen.

3. Szene: Vollmond im Herbst
Der Vollmond steht hoch am Himmel, das golden schimmernde Gras weht leicht im Wind, die rot gefärbten Blätter fallen von den Bäumen und Libellen fliegen umher: Der Herbst ist perfekt geeignet, um ein Gefühl für Japan und seine Natur zu bekommen.

4. Szene: Winterschnee
Im vorletzten Abschnitt des japanischen Feuerwerks ist alles in eine weiße Winterwelt gehüllt. Schneemänner tauchen auf und weiße Schwäne fliegen hoch in den Himmel.

5. Szene: FINALE – Goldregen
Zum Abschluss wird traditionell das berühmteste und wohl beliebteste japanische Feuerwerkselement, der Goldregen, gezeigt. Der passende Abschluss eines grandiosen Feuerwerks.

Dauer des Feuerwerks: ca. 25 Minuten

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laatst bewerkt:

pyro_t

Registered User
Ik ben er nog nooit geweest, maar de weersvooruitzichten zijn prima voor zaterdag dus ben van plan wel te gaan dit jaar.

Waar kan ik het beste kijken? en waar wordt het eigenlijk geschoten, direct naast de rijn?

alvast bedankt, wesley

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ben er nog nooit geweest, maar de weersvooruitzichten zijn prima voor zaterdag dus ben van plan wel te gaan dit jaar.

Waar kan ik het beste kijken? en waar wordt het eigenlijk geschoten, direct naast de rijn?

alvast bedankt, wesley

De mooiste plek vind ik persoonlijk aan de overkant van het feest. Dus aan de kant waar het vuurwerk opgesteld staat.
Daar kan je bij mooi weer lekker BBQen en in het gras hangen plus je staat tijdens de show op een mooie afstand van het vuurwerk.

pyro master

Registered User
Zo'n daverende gouden finale als vorig jaar zie ik wel zitten! Een must see voor alle liefhebbers, Japantag gooi de bommen los!

Moontan

Moderator
Medewerker
Veel plezier in Dusseldorf, voor hen die de reis van dichtbij gaan meemaken.
Het weer is prima.!!

pyro_t

Registered User
Om eerlijk te zijn had ik er wat meer van verwacht, er zaten zeker mooie stukken in en de finale was prachtig.
Maar ook vaak genoeg bom voor bom gezien. Waren wel hele mooie bommen.
Als ik dit dan vergelijk met Kölner lichter of een RIF in st. Goar of koblenz, was dit toch wat minder.

Bovenaan