Düsseldorf (DE)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wanneer: 15-Okt-2011
Plaats: Düsseldorf
Land: Duitsland
Wie: Nico same met Japanse Pyrotechnici
Kaliber: Professioneel (tot 8”)
Tijd: 21.30 (maar kan ook eerder i.v.m. vroeger donker worden.
Waarom: Japantag (Uitgesteld wegens de Tsunami in Japan)
Extra Info:
Programma / Officiele website

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Informatie over kaliber heb ik overgenomen van andere websites (feuerwerk.de en VWC), maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk.

RoYvette

FPM Filmer
ff een kleine update voor Japantag,

Gisteren bij de kermis in Düsseldorf geweest en een praatje daar met Martin van Nico gemaakt. De show zal dit jaar al om 21.30u geschoten worden ipv 23.00 uur, donker is het dan toch al lang.

Dit jaar komen waarschijnlijk voor het laatst 20x8 inch (200mm) shells. Volgend jaar zou dit wellicht 7inch 175mm of kleiner worden. Dit ivm met het transport in de haven van hamburg, wordt vuurwerk boven de 180mm als 1.1G beschouwd, waardoor het transport moeilijk word vanuit Japan.
Ook in Duitsland worden regels aangescherpt.

Gr. RoYvette

Moontan

Moderator
Medewerker
JAPANS VUURWERK DUSSELDORF BUSREIS 15 OKTOBER 2011

Afgelopen jaren kon C&O Travel al ervaren dat dit vuurwerk nog imposanter is als het gerenommeerde Rhein in Flammen.

45 minuten lang aanschouwt U vanaf de Rijnoeverpromenade prachtige Japanse thema's in een daverend vuurwerk boven de Rijn.
Een hoogwaardig vuurwerkspektakel!

Combineer dit evenement met een middagje sightseeing in de oude stadskern (Altstadt) met indien gewenst een gezellig diner op eigen kosten.

Het vuurwerk begint bij het invallen van de duisternis rond 22.00u.

U ontvangt ook nog eens een ludieke en informatieve full color fotowandeling langs de highlights van de Altstadt Dusseldorf
Reisprogramma Tussen 11.00u. en 12.00u. uur vertrekken de luxe touringcars vanaf de diverse opstapplaatsen richting Düsseldorf waar we rond 13.00u. zullen arriveren.

C&O Travel heeft in de binnenstad een leuke fotowandeling uitgezet.
Via een uitgestipte route met foto's in een full color handboekje wandelt U langs de grotere attracties in de oude stadskern van Dusseldorf.

Van de attracties vindt U in het boekwerkje een leuke foto en korte tekst over het gebouw, monument of wat dan ook.
In principe een ludieke vervanging van de traditionele wandeling o.l.v. gids.
De wandeling loopt U individueel in eigen tempo.

De rest van de dag trekt U uw eigen plan in de Altstadt en bezoekt U ook de bekende winkelstraat Köningsallee.

In de vroege avond kiest U uw favoriete restaurant in de Altstadt of U bezoekt een van de vele Brauhäuser (bierhuizen) waar het op die dag gezellig is met muziek en dans.

's Avonds aanschouwt U rond 22.00u. vanaf de Rijnoever een spetterend vuurwerk.
Aanvang thuisreis rond 23.00u. (direct na afloop vuurwerk).
De bussen wachten op een afgesproken plek en vervolgens reist U weer terug naar Limburg waar U net na middernacht terug bent bij uw opstapplaats.
Datum zaterdag 15 oktober 2011
Prijs € 27,50 p.p.
Inbegrepen:
Luxe busreis met bar, video en toilet;
Evenement “Japanisches Feuer”;
Ludieke fotowandeling Dusseldorf in verrassend mooi boekwerkje;
Ruim vrije tijd in Dusseldorf;
Stadsplattegrond en info Dusseldorf;
ANVR, SGR en Calamiteitenfonds garanties.

Niet Inbegrepen:
Reis en annuleringsverzekering (bij dagtochten niet mogelijk via C&O Travel).
Opstapplaatsen: Plaats:Locatie:Vertrektijd: RoermondNS Station10:50
Stein Motel van der Valk 11:20
Maastricht p.p. de Geusselt 11:40
Heerlen Motel van der Valk 12:00

Belangrijke informatie Na reservering ontvangt U uw opstapvoucher busreis per post.
In de bus ontvangt U een enveloppe op naam met fotowandeling, stadsplattegrond en info over stad Düsseldorf.

http://www.ceno-travel.com/Japans-Vuurwerk-Dusseldorf-busreis-reis-2.html

Mystifying Sage

Registered User
Ik rijd sowieso die kant op...Als er gasten mee willen rijden, ken dat...

De vrouw laat deze aan haar voorbij gaan, ivm de kou...Dus heb paar plaatsjes over...

Als je mee wilt rijden stuur ff mailtje naar Annoying_demon@live.nl met als titel lift naar Dusseldorf...

Ik kom zelf uit de regio UTrecht, dus vragen of ik je ken komen oppikken in Groningen heeft geen nut...

***Inmiddels al 1 aanmelding..dus route is alweer beperkter geworden...***

Grts, Mick

Laatst bewerkt:

dieter

Registered User
Beste Dusseldorfgangers,

Nog een paar uur dan is het zover.
Normaal zou ik ook deze show mee helpen bouwen.
Echter na het ongeval in Vietnam waar men 2 mederwerkers verloor mag er van de verzekering niemand meer vban buitenaf het terrein op.
Dit betekend ook voor een aantal dat ze zelf geen foto's of impressie kunnen filmen op het terrein.
Jurgen Kleinschmidt vraagt hiervoor begrip.

Hallo Dieter,
Es tut mir furchtbar Leid aber aus Versichrungs Technischen Gründen dürfen keine fremden Personen auf den Abbrenplatz.
Wir müssen leider so handeln sonst bekommen wir große Schwierigkeiten

Mit freundlichen Grüßen

Jürgen Kleinschmidt

NICO Lünig Event GmbH
Flügel 1
42369 Wuppertal

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
net weer thuis van 23 minuten Japans vuurwerk in Dusseldorf.
naar mijn idee minder bommen geschoten als vorig jaar.
maar dit jaar heb ik weer een paar hele mooie voor zien komen.

hier vast een aantal van mijn foto's.
de rest komt laterrrrrrrrrrrr.

dussel2011.JPG

dussel2011_1_.JPG

dussel2011_2_.JPG

dussel2011_3_.JPG

dussel2011_4_.JPG

dussel2011_5_.JPG

Bovenaan