Crepe nitraten

iLLuH

Registered User
Re: Crêpe nitraten

ik heb nog een oude foto kunnen vinden waar ook nog een doosje van de oude crepe nitraten opstaan
41065347.jpg

MaideneerNo1

Registered User

Die gekleurde crepe nitraten hebben mij de eerste keer dat ik ze had enorm verrast. ' ja ja een blauwe zal wel een blauwe vlam hebben en die witte zeker een witte vlam' ?! zei ik toen nog heel cynisch, in een jaar waarin je niet meer zeker was of je nitraten die je nog niet kende wel goeie zouden zijn. (volgens mij in 2001/2002)
Niets was minder waar, De witte crepes hadden een felle heldere witte vlam, en de knal was gewoon heeel erg goed, Zoals het hoort van een nitraat en zeker lekkerder als een Goeie TT (met vlam). De kleur van het crepe beloofde ook de kleur van de vlam te zijn. Kei mooi. Naar deze versie ben ik elk jaar weer stiekum naar opzoek!!!

All i can say is LUCKY BASTARD!!! (tong) (bigg)

MaideneerNo1

Registered User

Afbeelding735.jpg

Afbeelding738.jpg

Zo ontiegelijk jammer dat er weer eens een versie is zonder vlam.

Maar de knal van deze vond ik nou wel weer vanouds en gewoon te vergelijken met die van Bex. Erg tervreden qua knal en flits dus!

Iemand meer info over herkomst enzo?

sharkyboy

Registered User

@ mensen over de thundercracker
er zijn echt mega goede tussen en dat is ook te vinden op het forum!
hier staat op BEX en zijn toch nieuwe nitraten. Deze dingen zijn te vergelijken met goede super vlinders! ik had dit ook niet verwacht maar afgelopen jaarwisseling kon ik me ogen niet geloven! witte velle flam en opeens een dreun waarbij ik tog even op me poten stond te trillen aangezien ik er niet zo heel erg ver vanaf stond.

@MaideneerNo1
kan je wat meer vertellen over de nitraten van jouw op die foto?

mvg sharkyboy

Die nitraten met groen & roze crepe,komen van knalgoed.
11 euro per pakje en bevatten 1,95 gram.
Worden momenteel in plaats van de Thunder Crackers verkocht.
Gr.vwws!

Laatst bewerkt:

RefleX

Registered User

Nog even een offtopic vraagje over de Bex nitraat. Had die toevallig een gele onderkant, of dat er een soort geel papiertje op was geplakt?

Alvast bedankt,

- RefleX

gaittoet

Registered User

Ik heb ook een vraagje over de nitraten. Eerder had je nitraten waar een vlammetje van afkomt. De nieuwe nitraten hebben dus geen vlam.
Maar dat even terzijde...

De meeste nitraten die een vlam hebben/hadden, gaven een groene vlam, ik zeg meeste daar ik ook nitraten gezien heb met een rode vlam. Verder heb ik ook eens nitraten gezien waar een blauwe, gele of witte vlam van af kwam.
Nu vraag ik mij af bestaan/ bestonden er ook nitraten met een nog weer andere kleuren vlammetjes, zoals bijv. paars of roze? Hoeveel verschillende kleuren vlammetjes waren of zijn er bij nitraten?

sharkyboy

Registered User

ik denk dat daar niemand antwoord op kan geven..
aangezien er niemand is die alle nitraten kent (lijkt mij)
maar waarom wil je zo iets weten:p

gaittoet

Registered User

ik denk dat daar niemand antwoord op kan geven..
aangezien er niemand is die alle nitraten kent (lijkt mij)
maar waarom wil je zo iets weten:p

t'Ja omdat ik zoiets wel grappig vind, gewoon. Ze kunnen met siervuurwerk ook de kleuren paars en roze maken, vandaar dacht ik zo.

Maar goed ontoppic maar weer.

RefleX

Registered User

stelt dus niets voor?

en @ reflex bedoel je niet de JCWT?

Sorry hoor, maar natuurlijk bedoel ik die niet. JCWT zijn blauw met geel aan de zijkant. En de onder kant is rood. Ik zie hem elke dag als ik mijn bed uitstap vanwege mijn vuurwerk verzameling.

Ik heb dus een soort Crepe nitraat met een gele onderkant, deze heb ik nog nooit gezien, zou dit misschien een oude bex kunnen zijn, of waren die dat niet van onder?

Verzamelingmarkedverkleind.jpg

Ik bedoel dus de nitraat die tussen beide zwarte nitraten inliggen (Dit geval de Thunderbomb A en de Atómico)

Zou het waarderen als iemand met het antwoordt zou komen!

- RefleX

Zink8

Registered User

Afbeelding735.jpg

Afbeelding738.jpg

Zo ontiegelijk jammer dat er weer eens een versie is zonder vlam.

Maar de knal van deze vond ik nou wel weer vanouds en gewoon te vergelijken met die van Bex. Erg tervreden qua knal en flits dus!

Iemand meer info over herkomst enzo?

Iemand anders nog ervaringen met deze TT?

p10100071vg7.jpg

Laatst bewerkt:

Lwdvuurwerk

Registered User

Sorry hoor, maar natuurlijk bedoel ik die niet. JCWT zijn blauw met geel aan de zijkant. En de onder kant is rood. Ik zie hem elke dag als ik mijn bed uitstap vanwege mijn vuurwerk verzameling.

Ik heb dus een soort Crepe nitraat met een gele onderkant, deze heb ik nog nooit gezien, zou dit misschien een oude bex kunnen zijn, of waren die dat niet van onder?

[ Foto ]

Ik bedoel dus de nitraat die tussen beide zwarte nitraten inliggen (Dit geval de Thunderbomb A en de Atómico)

Zou het waarderen als iemand met het antwoordt zou komen!

- RefleX
Ik geloof dat dat de Millennium Nitraat is. Die had volgens mij ook een geel papiertje aan de onderkant. Ik kan er alleen geen foto meer van vinden. Ik zal nog eens even verder zoeken :blink1:

Groetjes

Laatst bewerkt:

RefleX

Registered User

Hmmm Ja ik wist ook dat het geen Millennium Nitraat was. Ik ben die variant die ik heb ook nog nooit ergens op internet tegen gekomen.

Iemand anders?

Alvast bedankt LWDvuurwerk,

- RefleX

Zink8

Registered User

Nee een nitraat, bedankt voor het verbeteren.

Iemand anders ervaring met die nitraat? Zijn ze van Loots?

Laatst bewerkt:

Minimized

Registered User

Nee een nitraat, bedankt voor het verbeteren.

Iemand anders ervaring met die nitraat? Zijn ze van Loots?

Ja hier ben ik ook benieuwd naar. Heeft iemand ze? Waar is het mee te vergelijken. Er zijn namelijk nog weinig reacties. Kan iemand hier opheldering over geven?

Ze zijn btw niet van Loots*

Mvg, Mini

Laatst bewerkt:
Bovenaan