Crepe nitraten

fireworkaddict

Registered User
Re: Crêpe nitraten

Viber zei:
Ze worden volgend jaar weer gemaakt en verkocht dacht ik gehoord te hebben, maar zouden dit de oude BEX nitraten zijn(dus slecht opgeslagen)?

Ik ben bang dat we de oude Bex nitraten niet meer in oorsprnkelijke samenstelling terug zullen zien. Ze zullen er misschien weer exact hetzelfde uitzien. Maar ik denk dat ze niet de ouderwetse kwaliteit zullen hebben.
Weet iemand hier al iets meer over. Want anders blijft het bij gissen....

Master007

Registered User

fireworkaddict zei:
Ik ben bang dat we de oude Bex nitraten niet meer in oorsprnkelijke samenstelling terug zullen zien. Ze zullen er misschien weer exact hetzelfde uitzien. Maar ik denk dat ze niet de ouderwetse kwaliteit zullen hebben.
Weet iemand hier al iets meer over. Want anders blijft het bij gissen....

ik heb gisteren nitraten gekocht met alleen maar roze crepe er om heen en ze knallen gruwlijk hard !!!!

$tepfireworks

Registered User

hahaha vers:eek:
dan heb ik dus de oude BEX nitraten:D
ze zijn idd kartonkleur zoals op de foto alleen met roze crepe, 20 in een doosje allen koop ik ze wel voor 12,50
maar ze gaan gruwelijk hard
en ze voldoen aan de beschrijvingen:
roze crepe papier
groene vlam
GRUWELIJK harde knal

near

Registered User

Zijn het niet de nitraten van zena(original firework) Zijn ook karton kleurig met roze crepe en een knal die oke is;) Ik weet natuurlijk niet wat jij gewend bent maar als het echt de oude bex zijn, njah lijkt me eerlijk gezegt gewoon stuch.. Paas anders een foto, mensen die ze nog kende kunnen ze denk ik wel uit elkaar halen;)

a333tje

Registered User

Post dan even een foto.. Ik weet nog als de dag van gister hoe ze er uit zien.. :p Gewoon karton kleur en bovenop een stukje rood/roze crepe papier.. En onderaan een klein rood randje.. Het stopkruit onderin was oranje van kleur.. :)

Als je ze aan stook ging het lontje naar binnen, groene spuitvlam en direct een keiharde dreun.. Heb ze al een paar jaar niet meer gezien en helaas alleen de anderen.. ;( Ik betaalde destijds in guldens 25,- per 20 in een doosje met plastic eroverheen.. Eigenlijk had ik een doosje moeten bewaren.. Wist ik veel dat ze zeldzaam werden.. :p

nitraat love

Registered User

Ivanhoe zei:
Goh ze lijken wel allemaal in hetzelfde doosje te zitten... hoe zouden die TT's en Coloured Flowers er zonder wikkel uitzien?...........

DAT WEET IK!
Ik heb de colour flower zonder jasje(wikkel) gezien misschien kan ik nog een foto geven...
Maar ik weet alleen niet hoe je die in een bericht zet misschien staat dat wel ergens ik zal wel ff zoeken.

GR.nitraat love

Gerhard

Registered User

Ik denk dat $tepfireworks deze bedoeld.
En dat klopt misschien ook wel, want deze nitraten gaan echt ouderwets hard.
Ik heb ze bij Loots weten te bemachtigen en betaalde 12,50 Eurie per ds.

Gegroet Gerhard

Laatst bewerkt:

PatjuH

Registered User

er zijn trouwens 2 verschillende versies crepe nitraten.
een harde versie
en een zachtere versie(als TT ong)
dsc00150medium2zf.jpg

dsc00151medium4mt.jpg

hoop dat het een beetje zichtbaar is:p
je ziet op deze foto 3 crepe nitraten liggen. die met het witte papiertje heeft duidelijk minder beton/gips aan de onderkant, en meer karton als die andere. deze zijn ook een stuk harder dan die met veel beton/gips.
om het doosje van die harde zat nog een witte rand, en die zit bij die zachtere niet;)

Mattenfreak

Registered User

Leuke discussie hier over crepe-nitraten. Zelf ben ik hier niet bekend mee, maar ik heb 3 foto's mogen ontvangen van iemand en deze had ikzelf nog niet gezien. Wat diegene erbij zei was dat hem verteld was dat dit oude BEX-nitraten waren, vlam met ontieglijk harde klap. Op de foto is te zien dat deze aan de onderkant soms wat geel crepe heeft zitten, maar alleen aan de randen is dat. Ook kon hij mij vertellen dat ze nogal apart roken, niet naar kruit zoals ze tegewoordig doen, maar soort van chemisch luchtje.

Ik heb zelf nog gevraagd voor een foto van omschrijving op de achterkant, maar dat was niet nodig, die bleek blanco...

Nouja, hier de 3 foto's, misschien dat de discussie verder kan gaan en wellicht weet iemand welke dit nou precies zijn.

SCF_0009vwc.jpg

SCF_0010vwc.jpg

SCF_0013vwc.jpg

Lwdvuurwerk

Registered User

DIt zijn de Green Light Crackers geloof ik. Hier heb ik ook nog een paar van liggen. Er komt eerst een groene vlam uit gevolgd door een vrij harde klap zoals een Nitrate Thunder. Of dit oude bex nitraten zijn week ik nog niet precies. Ik heb er nog wel een filmpje van. Ik denk dat ik hem binnenkort op Pyromovies zet.

Groeten,
Lwdvuurwerk :w

remio

Registered User

dit zijn zeer zeker geen bex knallers haha, die hadden ook een duidelijke text op de achterkant..... deze heb ik er ook nog liggen en gaan niet veel harder, danwel gelijk aan een TT. gewoon een nitraatje als zovele dus.

gr remio

Mattenfreak

Registered User

remio zei:
dit zijn zeer zeker geen bex knallers haha, die hadden ook een duidelijke text op de achterkant..... deze heb ik er ook nog liggen en gaan niet veel harder, danwel gelijk aan een TT. gewoon een nitraatje als zovele dus.

gr remio

Bedankt, dacht zelf ook al dat BEX een opdruk achterop had. Geloof ik een keer op AVP gezien van iemand die nog wat vond. In ieder geval duidelijk dat ik geen BEX-nitraten als bijschrift in het album moet gebruiken. ;)

12rob

Registered User

Leuke discussie hier over crepe-nitraten. Zelf ben ik hier niet bekend mee, maar ik heb 3 foto's mogen ontvangen van iemand en deze had ikzelf nog niet gezien. Wat diegene erbij zei was dat hem verteld was dat dit oude BEX-nitraten waren, vlam met ontieglijk harde klap.

Het betreft hier Green Light crackers. Dat is ook de naam die op de doos van een karton staat.

Het zou kunnen zijn dat er verschillende pakketjes worden aangetroffen in dit karton. Maak je geen zorgen.. de 'kleinere nitraatjes' zijn voorzien van poolse tekst, maar knallen net zo hard. Foto's zijn her en der nog wel te vinden, denk ik. Of het vorig jaar een fout betrof (mixed soorten in 1 karton), geen idee.

stekel

Registered User

Leuke discussie hier over crepe-nitraten. Zelf ben ik hier niet bekend mee, maar ik heb 3 foto's mogen ontvangen van iemand en deze had ikzelf nog niet gezien. Wat diegene erbij zei was dat hem verteld was dat dit oude BEX-nitraten waren, vlam met ontieglijk harde klap. Op de foto is te zien dat deze aan de onderkant soms wat geel crepe heeft zitten, maar alleen aan de randen is dat. Ook kon hij mij vertellen dat ze nogal apart roken, niet naar kruit zoals ze tegewoordig doen, maar soort van chemisch luchtje.

Ik heb zelf nog gevraagd voor een foto van omschrijving op de achterkant, maar dat was niet nodig, die bleek blanco...

Nouja, hier de 3 foto's, misschien dat de discussie verder kan gaan en wellicht weet iemand welke dit nou precies zijn.

SCF_0009vwc.jpg

SCF_0010vwc.jpg

SCF_0013vwc.jpg

wat jij rook was waarschijnlijk de amonianitraat het echte spul jammer genoeg zit dat er tegenwoordig niet meer in (cry)

Laatst bewerkt door een moderator:

knettergek

Registered User

Inderdaad dit zijn de thundercrackers. Vorig jaar had ik deze in mijn bezit. De knal was echt belabberd. Het enige leuke aan die dingen was dat als je ze in het water gooide dat ze zonken en dan onderwater ontploften. Soort watermijnen.

Maarjah daar koop je ze niet voor natuurlijk. (bigg)

tschuss

Lwdvuurwerk

Registered User

De Thundercrackers worden inderdaad bij Knalgoed verkocht. De Crepe Nitraten worden nergens meer verkocht, erg jammer vind ik. Je hebt inderdaad 2 versies, de ne versie gaat harder als de andere. De harde versie zit in een doosje met een dikkere rand verpakt dan de kleine. De vlam vond ik in ieder geval top, erg grote vlam voor een nitraat.

Hier een filmpje van Vuurwerkpalace.nl: open.

Dit is dus de hardere versie met de dikke rand.

Grtz,
Lwdvuurwerk..

(smile)

Bovenaan