cremé brulé branders

patje307

Registered User
hallo iedereen,

ik spaar cremé brulé branders, ga daarom nu een optel sommetje neer zetten en mijn mening over een aantal branders die mischien je aankoop vergemakkelijken!

Nummer 1.

MetalTorch1.jpg

Super fijn ding, heb deze gekocht bij de marskramer deze was toen 10 euro maar nu 7.99 een echte aanrader!
goede krachtige vlam rond de 1200-1300 C

Nummer 2.

Portasol_GT220.jpg

een heel mooi ding, maar voor dat geld (40 euro excl verzend kosten) geen aanrader voor het afsteken van vuurwerk, deze blijft branden als je hem aan doet en je moet telkens een pinnetje er uit trekken met veel kracht. De vlam daar in tegen is wel echt super namelijk rond de 1350 graden en is dus een stuk heter als de ''normale'' branders! Hij is ook heel vragiel als je hem 1 keer laat vallen breken er al stukjes af wat ik heb gehad dus.
Geen aanrader!

Nummer 3.

2070244.jpg

dit is ook een aanrader deze is nu in de aanbieding bij middelink en de Blokker voor 15 euro, dit geval is ook 1 keer klikken en hij blijft aan maar je kunt hem gewoon heel makkelijk gebruiken, geen moeilijke pinnetjes etc!
ook heeft deze een krachtige vlam rond de 1200-1300 graden.

Nummer 4:

PyroTorch2008.jpg

deze is ook zeer fijn! enigste nadeel, hij is heel lang dus steekt telkens uit de jaszak maar voor dit geld 10 euro is hij echt te doen!
Aanrader!
ook een krachtige vlam tussen de 1200-1300 Graden

Nummer 5:

588379_LB_00_FB.EPS.jpg

ook een zeer fijn ding, mooie prijs stevige vlam, enige nadeel is het kinderslot wat er op zit, je moet de onsteekknop (een wieltje) eerst naar voren schuiven en dan klikken, als je bijv net een olieboll hebt gegeten gaat dit niet meer lukken ivm vet op de vingers!
maar verder een zekere aanrader!(te koop bij Conrad) als dit niet vermeld mag worden dan zal ik de naam verwijderen!
Ook een krachtige vlam rond de 1200-1300 graden

Nummer 5:

812614_BB_00_FB.EPS.jpg

ook een heel fijn ding! alleen toch snel de vingers verbrand met het afsteken raakt snel verstopt! dus veel schoonmaken en toch een beetje duur voor deze kwaliteid aangezin je bij de kijkshop een andere kan kopen van betere kwaliteid en minder geld!
geen aanrader voor vuurwerk!
ook een krachtige vlam tussen de 1200-1300 Graden

Nummer 6:

heb ik helaas geen foto van maar wilde hem er toch opzetten!

Bij de middelink (in Apeldoorn) hebben ze nog een brander in de aanbieding, voor 6 euro ook een heel fijn ding maar toch een beetje slapjes van kwaliteid. Verder zal deze zeker voldoen voor een dagje knallen alleen ben bang dat je hem daarna toch weg kan gooien!
Ook een krachtige vlam tussen de 1200-1300 Graden

wat ik denk is dat je nummer 1 het beste kan kopen qua prijs kwaliteid verhouding ik had er vorig jaar december gekocht en is 2 weken geleden pas kapot gegaan! gebruik die altijd als aansteker ook dus hij had geen schuld! Even een nieuwe gekocht en die kan er weer tegen aan voor een jaar!

even over de vlam van de Portasol gt220, deze vlam is als geen andere gasbrander die je kan krijgen dus daarom is het heel erg jammer dat hij echt zeker niet praktisch is, duur is, en hij snel kapot kan!

Hopelijk hebben jullie hier iets aan
en voor vragen sta ik altijd open.

Mvg Patje 307

Laatst bewerkt door een moderator:

Poziloc

FPM Hangouderen
Ik heb even een vraagje over brander nr.3
Heeft deze een krachtige vlam, zoals de nr. 2?
Of heeft deze dezelfde vlam als nr 1?

patje307

Registered User
Ik heb even een vraagje over brander nr.3
Heeft deze een krachtige vlam, zoals de nr. 2?
Of heeft deze dezelfde vlam als nr 1?

hallo Poziloc,

sorry voor de onduidelijkheid, zal het even aanpassen.
Om even terug te komen op je vraag, nummer 2 springt er uit qua vlam! deze is namelijk 1350 graden en dat is te horen aan de vlam het klinkt net als een echte proffesionele gasbrander (met acetyleen en zuurstof) en nummer 1,3,4,5,6 zijn qua flam het zelfde namelijk tussen de 1200 en 1300 graden wat dus minder is, het lijkt niet veel maar als je bijv, hardsoldeert je het wel merkt qua hitte input in je materiaal! maar dit is niet relevant als je het hebt over vuurwerk afsteken.
ik zou je iniedergeval nummer 2 afraden, deze is te onpraktisch voor het afsteken en ook nog eens duur.

hopelijk heb ik hierbij je vraag beantwoord zo niet, geef een gil :blink1:

Mvg

Patje307

HocusPocus.Pyro

Registered User
Weet iemand toevallig hoe je de safety (kinderbeveiliging) van Portasol GT220 er uit kunt halen? Dat zou m wat mij betreft al een stuk gebruiksvriendelijker maken.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
deze week kreeg ik een Xenos krantje thuis.
hier stond weer zo'n creme brulee brander in voor 7,99

http://www.xenos.nl/
midden onder staat "bekijk folder online"
kijk dan op pagina 19

op pagina 23 staan nog leuke hoofdlampjes , kan je met je handen vrij werken in het donker.

GroteFoto-BVG7ZT4N.jpg

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Die van de xenos heb ik 2 jaar geleden gehad. Niet kopen wat een .....ding. Voor vuurwerk dan. Ik geloof dat ik er 4 stukken vuurwerk mee aangestoken heb toen deed hij het niet meer.

gietjo

Registered User
Die van de xenos heb ik 2 jaar geleden gehad. Niet kopen wat een .....ding. Voor vuurwerk dan. Ik geloof dat ik er 4 stukken vuurwerk mee aangestoken heb toen deed hij het niet meer.

Deze heb ik ook. Op mijn werk is hij in de keuken prima te gebruiken, maar inderdaad voor vuurwerk zou ik een iets betere nemen. Ook waaide het vlammetje steeds uit. Die van mij doet het dus nog wel, maar is niks voor buiten.

Laatst bewerkt:

Poziloc

FPM Hangouderen
Mijn advies! hou de Lidl in de gaten in de maand December...die verkopen dan ook Creme Brulee branders...deze zijn ontiechelijk goed en heeft in de 2 jaar dat ik hem nu heb, nog nooit dienst gewijgerd...en daar zijn heel wat lontjes mee aangestoken.

Red Eagle

Registered User

Inderdaad niet kopen!!

Lekt ! en gaat maar 4 keer drukken mee omdat het ventieltje snel verstopt zit.
De creme brule brander waar Poziloc het over heeft is inderdaad de enige goede.
Te koop bij de Lidl zo rond december!
Voor volgens mij toen rond de 14 euro.
prima dingetje regelbare vlam en niet uit te krijgen.

Red Eagle

Registered User
Heb nog een plaatje van de creme bule brander van de lidl maar krijg hem niet gepost?
Afbeedling staat bij mij in mijn afbeedlingen.
Bij Insert image kan ik alleen een internet afbeelding plaatsen?
was vroeger toch makkelijker?:surprised:

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
als het goed is afbeelding invoegen, en dan zorgen dat het tabje vanaf mijn computer open staat.
Zo zou hij het moeten doen...

Bijlagen

• 518_gr.jpg
    518_gr.jpg
    200 KB · Weergaven: 9

Yvez

Registered User
Kweetniet hoor, ik vind die van aanstekerwinkel.nl toch beter :) hehe. ff serieus die Hendi creme brulee brander is wel de beste die je kan hebben. Dat ding doet het echt altijd en een mega grote vlam en super stevig, helaas een beetje groot. En toch vrij prijzig, 30 euro is veel geld voor een brander. Maar je doet er ook jaren mee dat weet ik zeker.

Poziloc

FPM Hangouderen
is dat die op die standaard?

Bedoel je die foto van mij of die van Vinny?
Die van Vin is van de Xenos...zou ik je niet aanraden...en die foto van mij, is Van de Lidl
Bij die brander van de Lidl kan je het voetje verwijderen en de beveiliging.....is een kwestie van 3 kleine schroefjes losdraaien en je haalt hem eruit en dan uiteraard weer dichtschroeven.
Dat kan zelf iemand met 2 linkerhanden.
Je kan natuurlijk ook die van Yves kopen, of even nog 3 maanden wachten, dat de Lidl ze heeft.
Die keuze is helemaal aan jou.

Laatst bewerkt:
Bovenaan