Compliment voor opruimen vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Compliment voor opruimen vuurwerk

Wijkbeheer is tevreden en kijkt terug op een mooie respectvolle jaarwisseling.
Zo rond de jaarwisseling is er altijd sprake van een toenemende mate van vandalisme. Veel materialen in de openbare ruimte worden door vuurwerk opgeblazen of in brand gestoken. Wijkbeheer probeert de schade door preventie deels te voorkomen.

Op één januari, als de meeste mensen nog bijkomen, van de feestelijkheden is de afdeling wijkbeheer al actief om de eerste straten te vegen. Veel letsel ontstaat vaak nog door het aansteken van vuurwerk dat niet is afgegaan. Opvallend is dat er ondanks het vele vuurwerk dat is afgestoken er relatief weinig is aangetroffen.

Veel Bussumers hebben hun eigen vuurwerk opgeruimd en dat is een groot compliment waard. Door het opruimen zijn er talloze persoonlijke letselschades voorkomen (veelal bij kinderen). Wijkbeheer kan nooit overal tegelijk zijn en is erg afhankelijk van de inwoners.

Het aantal opgeblazen afvalbakken, verkeersborden, parkeerautomaten enz. is ten opzichte van de voorgaande jaren minder. In totaal gaat het om een schadepost van ruim 6000 euro. Een deel kunnen we verklaren door de preventie maar een ander deel is ook een stukje bewustwording van de gebruiker. Wijkbeheer is tevreden en kijkt terug op een mooie respectvolle jaarwisseling.

http://www.bussum.nl/nieuws/artikel/artikel/compliment-voor-opruimen-vuurwerk/

GMP82

Zilveren Member
Ik kreeg eerst veel waardering (uit de omgeving) voor het mooie vuurwerk, maar eigenlijk kreeg ik nog meer waardering door het opruimen de dag erna. Hoop positieve (en verbaasde) reacties.

Tja, zo kan het ook. Of eigenlijk; zo hóórt het ook.

Booomy

Registered User
Ik stond de day after ook het kruispunt waar ik had gestookt schoon te vegen. Ik kreeg allemaal duimen en complimenten van mensen die mij zagen opruimen!!! Lijkt mij de gewoonste zaak van de wereld, maar blijkbaar is dat het niet meer!!

kingmokum

Banned
Eerst staat men 3 uur lang te genieten van je vuurwerk en dan wordt er ook nog van je verwacht dat je de rotzooi gaat staan opruimen?

Het moet toch niet gekker worden!

Moontan

Moderator
Medewerker
Eerst staat men 3 uur lang te genieten van je vuurwerk en dan wordt er ook nog van je verwacht dat je de rotzooi gaat staan opruimen?

Het moet toch niet gekker worden!

King@ Dit meen je toch niet echt he?
Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je je eigen rotzooi opruimt?
Misschien niet zo,n leuke bezigheid maar het hoort er wel bij en je kweekt er zeker goodwill mee.

GMP82

Zilveren Member
Hij draagt graag zijn steentje bij aan de slechte naam die vuurwerkstokers toch al hebben.....

Bovenaan