Coloured flower

Anthony_bomb.

Registered User
Er gaan geruchten dat Knalgoed de Coloured Flowers verkoopt.
De één zegt van niet, de ander van wel.
Op de site van knalgoed (www.knalgoed.be) staan in elk geval nog gewoon de ''thunder crakcers'' als afbeelding.
Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

Ik heb Coloured Flowers een jaar of 5 terug eens gehad, deze waren oranje-blauw-rood kleurig, en ze leken inderdaad een beetje op een grondbloem.
20 in een doosje, waarvan 10 stuks met een groen crepé papiertje én groene vlam, en de andere 10 hadden een rode crepé en een rode vlam. De knal was toendestijds gemiddeld (er was in die tijd ook nog Böller A, Big match Cracker, Fisch Cracker etc etc te koop namelijk) Maar in deze tijd van het jaar zouden het harde knallen zijn. (bigg)

lekkerlyp

Registered User
ik vondt het gek, 4 jaar terug toen zag ik de coloured flower.
hetzelfde papiertje enzo en die begon te tollen en toen een flinke harde dreun

Laatst bewerkt door een moderator:

PatroontjeNL

Registered User
ik heb een hele vage versie van de knaller, op avp heb ik het ook al gevraagd, nog geen (nuttig) antwoord(eek)... Hier wat foto's:
739454c91002ebe4.jpg

739454c90ffed773.jpg

Ze knallen hoorbaar harder dan TT's, weet iemand waar ze vandaan komen? (ik heb het over de versie die ik heb, niet de normale CF)

Laatst bewerkt:

nitraat love

Registered User
Er gaan geruchten dat Knalgoed de Coloured Flowers verkoopt.
De één zegt van niet, de ander van wel.
Op de site van knalgoed (www.knalgoed.be) staan in elk geval nog gewoon de ''thunder crakcers'' als afbeelding.
Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

Ik heb Coloured Flowers een jaar of 5 terug eens gehad, deze waren oranje-blauw-rood kleurig, en ze leken inderdaad een beetje op een grondbloem.
20 in een doosje, waarvan 10 stuks met een groen crepé papiertje én groene vlam, en de andere 10 hadden een rode crepé en een rode vlam. De knal was toendestijds gemiddeld (er was in die tijd ook nog Böller A, Big match Cracker, Fisch Cracker etc etc te koop namelijk) Maar in deze tijd van het jaar zouden het harde knallen zijn. (bigg)

Bij Knalgoed verkochten ze in het begin van het jaar wel Coloured Frowers,die heb ik zelf nog gezien+gekocht.
Ik snapte het ook niet goed, maar die tunder crackers blijken helemaal niet goed te zijn, mischien hebben ze de Colourd Flowers genomen om dat ze zelf ook dachten dat de tunder cracker niet goed genoeg was, ik weet het niet.

Conclusie:in het begin van het jaar hadden ze Colourd Flowers, of dat nu nog zo is weet ik niet.maar tot nu toe gaan ze goed, hard genoeg en geen weigeraars.

Met Vriendelijke Groet Nitraat Love.

lekkerlyp

Registered User
hier een foto van de coloured flowers in het nieuwe jasje
2gram ;)
mooi sier effect
en knalt goed; )
heb ze gekocht voor 11 euro ;) aan de duure kant
ik wou ze wel even vergelijken

1163940611322.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

Razor

Registered User
Ik heb deze nu (coloured flowers), 1,5 gram staat er achterop. Vond ze net iets harder als een astronaut. Iemand meer (slechte/goede) ervaringen met deze versie?

photo0048lf0.jpg

PatroontjeNL

Registered User
Beter dan de echte???
Jah, ik vind van wel. Een paar posts hierboven heeft lekkerlyp een foto gemaakt van het pak met dezelfde CF's als ik heb. Beter, want mijn foto's waren niet echt scherp (webcam, he)...

En om ff te vergelijken, Hij zit (naar mijn mening, iedereen vat knallen anders op) tussen een 1,6 grams en een 2 grams TT in, en hij is in ieder geval beter dan de nieuwe Green Light Cracker.

P

poziloc

Guest
Beter dan de echte???

Jah, ik vind van wel. Een paar posts hierboven heeft lekkerlyp een foto gemaakt van het pak met dezelfde CF's als ik heb. Beter, want mijn foto's waren niet echt scherp (webcam, he)...

En om ff te vergelijken, Hij zit (naar mijn mening, iedereen vat knallen anders op) tussen een 1,6 grams en een 2 grams TT in, en hij is in ieder geval beter dan de nieuwe Green Light Cracker.

Dit waren de eerste Coloured Flowers

album_picm.php

deze versie dook rond 1996 op en waren opzich erg goed(kan er een jaartje naast zitten) en zover ik weet , was het label iets anders.

Laatst bewerkt:

PatroontjeNL

Registered User
bedriegen mijn ogen me nou, of zie ik daar nou W026A staan (als dat bij de paarse TT's staat, betekend dat dat het slechte zijn, volgens vele...)

Ik wist dat dat kon bij TT's, maar bij CF's? Staat het daar om dezelfde rede als bij sommige van de TT's?

Punjabi

Registered User
nee deze heb ik ook gehad en ik herinner me dat ze erg hard gingen helemaal niet te vergelijken met de cf of tt van nu
als ik me niet vergist was de diepte te vergelijken met een supervlinder

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
nee deze heb ik ook gehad en ik herinner me dat ze erg hard gingen helemaal niet te vergelijken met de cf of tt van nu
als ik me niet vergist was de diepte te vergelijken met een supervlinder

Ze zullen wel hard gaan, maar ik denk dat dit verhaal een beetje sterk is.
Sterk staaltje Bokma, zal ik maar zeggen.(win)

PatroontjeNL

Registered User
Inderdaad, want het gaat hier over een nitraat, en het verschil in druk tussen een nitraat en een supervlinder mag er wel wezen. En dan nog denk ik niet dat er ooit nitraten zijn geweest die een kruitinhoud hebben (ik heb het over het knalsas) van tussen de 6 en de 15 gram...

Maarja, kan iemand iig nog antwoord geven op mijn vorige vraag?

Jo440

Registered User
De coloured flowers op de foto die Poziloc postte heb ik nog steeds, van 2000-2001 meen ik.
Heb nog 10 stuks waar ik niet meer aankom, die bewaar ik mooi (yes)
Maar de knal van deze was/is erg goed, beter als de TT's die je nu tegen komt.
Ik heb overigens ook nog een onaangebroken pak "bloemmetjesnitraat" van voor 2000 nog.Die laat ik ook mooi liggen als "verzamelstuk"(win)

Wat ik wel vervelend vond van de eerdere CF, is dat je na de vlam soms enkele seconden moest wachten op de knal, waardoor je dacht dat je een weigeraar had,en dan BOEM.

Bovenaan