Coloured flower

Thunderer

Registered User
Ik heb ook die TT's en moet ook zeggen dat ze goed knallen. :p
Heb ook ooit 2 jaar geleden geloof ik van die nep dingen gekocht.
Man man wat waren die dingen waardeloos maargoed.
Vroegah, idd had je nog die oude klapper nitraten.
Er kwam een dikke rode vlam uit of dat ik kan herinneren met verschillende kleuren, maar die knalde echt verdomd goed ja.
Jammer dat die nu niet meer te krijgen zijn. :'(

thunder2005

Registered User
De nitraten die je ziet op de eerste foto van dit forum zijn waarschijnlijk gekocht bij Knalgoed en zijn lekker van knal vind ik, ietsjes zachter als de nitrate thunder van dit jaar van alpeco, dus zeker niet slecht. Ze zijn met twintig verpakt, tien met groene vlam en tien met rode vlam. Prijs is 11 pleuro...toen ik ze kocht lage ze ni vitrine, gewoon even vrage naar nitraten en ze toveren er tevoorschijn ;)

Teletubbie

Registered User
Ben er zeker wel tevreden over, en vooral van de kleur. Hij geeft goed en fel rood/groen licht en dat maakt hem bij deze geliefd. De knal is ook te vergelijken met een tt ( Sommige dan ) van de 20 waren er een stuk of 3 die wat zachter ging. En ik kan deze nitraten dus echt niet indrukken?

firework1991

Registered User
iLLuH zei:
heeft iemand ervaring met deze nitraten?

10005003zh.jpg
vind soms verschillend hoorde dat ze bij iemand niet goed waren en dat ie ze drie dagen voor de kachel had gelegd en dat ze toen hard knalde nou heb ze twee keer gehoord en de eerste keer gingen ze zacht en toen ik ze met oud en nieuw hoorde vond ik ze toch wel hard gaan

leopart2

Registered User
bij mij gingen er en stuk of twee even hard als een blackboy de rest even hard als een tt slecht vind ik ze niet. alleen af en toe is het vlammetje egt zo lullig dat je het nauwlijk ziet

remio

Registered User
half kt van die dingen afgestoken met maten van me en de kanl was perfeckt net als de vlam. soms zat er 1 tussen die wat zachter knalde. over het algemeen een super nitraat

gegroet

GHBWestland

Registered User
firework1991 zei:
vind soms verschillend hoorde dat ze bij iemand niet goed waren en dat ie ze drie dagen voor de kachel had gelegd en dat ze toen hard knalde nou heb ze twee keer gehoord en de eerste keer gingen ze zacht en toen ik ze met oud en nieuw hoorde vond ik ze toch wel hard gaan

ikzelf had deze in karton kleur maar stond ook coloured flower op karton... toen ik ze voor het eerst afstak vond ik ze maar zacht maar ze klonken met oud en nieuw zeker wel goed!!! heb ze o.a. vergeleken met de blauwe jcwt (die ik persoonlijk het hardst vond) maar daar deden ze op oudjaarsavond echt niet voor onder!!

toch raar dat er in 2 maandjes zoveel verschil in knal kan zitten, iemand enig idee hoe dit kan komen?

nitraat love

Registered User
Nou nee geen idee.
Maar ik kan zeggen dat die colour flowers ERG GOED zijn ik heb ze namelijk en ik vond(vind) ze goed.
Als je het jasje er af haalt is het net een crepe nitraat.
er zit 1,95gram kruit in en ik heb hem vergeleken met een black bermuda(1,20 gram kruit)en een spanish cracker(1,60 gram kruit)en een bex widowmaker(weet niet hoeveel kruit)en een widowmaker klasse 2(geen idee hoeveel kruit).
Hij was sterker dan de black bermuda sterker als bijde widowmakers en hetzelfde of minder dan de spanish cracker.
Dus ik vind de colour flowers echte aanraders;) .

Laatst bewerkt door een moderator:

masters

Registered User
ik heb ze afgelopen jaar gehad ze gaan even hard als een tt de meeste denken harder door het formaat maar de cf is even groot als je het gekleurde papier eraf haalt, dus als je de tt en cf uitpakt tot alleen karton zijn ze even groot

kruitsnuiver

Registered User
masters zei:
ik heb ze afgelopen jaar gehad ze gaan even hard als een tt de meeste denken harder door het formaat maar de cf is even groot als je het gekleurde papier eraf haalt, dus als je de tt en cf uitpakt tot alleen karton zijn ze even groot

wat jij zegt over die maat van de thumping thunder en de coloured flower klopt dus niet..

de thumping thunder is +- 2milimeter hoger als de coloured flower maar de coloured flower is egt een stuk dikker als de thumping thunder.

en wat jij over de knal zegt, over welke thumping thunder heb je het dan? die van voor of na de keuring..want de thumping thunder van voor de keuringen gingen zeker weten harder als de coloured flower.. de thumping thunder die nu bij zena te koop is vind ik trouwens ook nog harder knallen dan de coloured flower.

het rare is dat de ene coloured flower hard knalt en de andere knalt egt zacht.

Kruitsnuiver..

fat bol

Registered User
Iemand vertelde mij over deze nitraten dat ze een groene of rode vlam hadden en ook nog eens een lontje met of rode of groene kleinere vlam is dat dan gevaarlijker om af te steken ofniet???
:w

masters

Registered User
kruitsnuiver zei:
wat jij zegt over die maat van de thumping thunder en de coloured flower klopt dus niet..

de thumping thunder is +- 2milimeter hoger als de coloured flower maar de coloured flower is egt een stuk dikker als de thumping thunder.

en wat jij over de knal zegt, over welke thumping thunder heb je het dan? die van voor of na de keuring..want de thumping thunder van voor de keuringen gingen zeker weten harder als de coloured flower.. de thumping thunder die nu bij zena te koop is vind ik trouwens ook nog harder knallen dan de coloured flower.

het rare is dat de ene coloured flower hard knalt en de andere knalt egt zacht.

Kruitsnuiver..

ja dat van die knallen klopt wel dat de ene harder gaat dan de andere(cf) maar ik merk toch geen verschil met die tt en cf, komt mischien omdat ik links de helft neit meer hoor, er zitten wel veel weigeraars bij (bij mij dan)

nickskuhh-hmd

Registered User
Vond ze tege vallen, sommige knallen wel lekker en sommige weer niet.
Vind toch als het kwaliteit is dat ze allemaal even hard knallen.
Dit jaar weer thumping thunders voor mij.

Laatst bewerkt:

Teletubbie

Registered User
Ja, ik heb ze vorig jaar ook gehad. Ik dacht iets van 5 pakjes, ze gingen best lekker maar er zaten ook sommige bij van 'Wat moet je ermee'. Wat ook grappig was een paar weken voor oud & nieuw stak ik er 1 af bij mijn vader om te laten horen hoe hard hij ging, en toen ging hij werkelijk waar net zo hard als een rotje. Dat was echt hilarisch.

Ik heb er nog 20 hier liggen in een spaarpot dacht ik. Overigens was bij mij het geval dat ze doorelkaar lagen, en dat de groene meestal zachter gingen dan de rode.

PatroontjeNL

Registered User
Die dingen zijn volgens mij gewoon te koop bij knalgoed. Ze hebben eerst een rood/groene vlam, dan een dreun (vergelijkbaar met TT) tot zover backup info.

Gisteren gehoord, jonge bij mij uit de klas laat mij dat ding zien, vraagt aan mij wat het is (ik denk een grondbloem, logische naam voor een grondbloem toch?) wij dat ding aansteke, eerst een groene vlam (ik had zoiets van: wat een rotding, hij tolt niet eens) en toen een rotknal... schrok me het leplazerus.

sjappie

Registered User
Ik heb er vorig jaar ook een aantal gehad,
naar mijn mening vind ik de TT's toch wel iets beter
knallen maar er komt een mooie vlam vanaf en de knal
is wel redelijk te noemen

bomberman12

Registered User
jah ik ken ze ik had ze vorig jaar die gaan in mijn beleving harder dan een thumping thunder serieus

Laatst bewerkt door een moderator:

nitraat love

Registered User
Ik vind dat ze wel lekker gaan, alleen de druk gaat wel.
Er zit wel een leuke knal bij, maar soms gaat dat vlammetje echt slecht...dat vind ik wel jammer,maar als hij gaat zijn ze wel leuke vlammetjes.
Ze vallen inderdaad wel een beetje te vergelijken met een TT,soms iets harder en soms iets zacht.
Ze vallen ook wel ongeveer te vergelijken met een spanicht cracker van Ertbrand (1,60 gram).

Mijn conclusie: ze zijn leuk vuurwerk,niet te zwaar niet te licht.(bigg)

Met Een Vriendelijke Groet Nitraat Love.

Laatst bewerkt:
Bovenaan