Coloured flower

fireworkaddict

Registered User
Dit jaar ook een pakje Coloured Flowers getest. Dit was denk ik een nieuwe versie. Zwart gekleurd, met hetzelfde 'logo' erop en met groen of roze/rood crepe aan de bovenzijde. Er komt een goede vlam vanaf, maar verder zijn het echt AFRADERS! Knallen echt zwak...zijn duidelijk niet te vergelijken met TT of NT.
Ik vergelijk ze liever met de legale Fantasy Kanonslagen--> Rotje met vlam.

Niet kopen dus!

ps: Ik ken meerdere mensen die ze getest hebben, zij hadden ongeveer dezelfde reactie; "Wat een ***dingen..."

Ype

Registered User
:w Ik heb ze ook, ze zijn goed hoor.. Zijn te vergelijken met de thumping thunders....:w En dat gezeur over nep of echt vind ik ook zo zinloos..:S..Wat is nou Nep en wat echt..;)

LAterrr..
iLLuH zei:
foto info

achterkant6nl.jpg

Ype

Registered User
fireworkaddict zei:
Dit jaar ook een pakje Coloured Flowers getest. Dit was denk ik een nieuwe versie. Zwart gekleurd, met hetzelfde 'logo' erop en met groen of roze/rood crepe aan de bovenzijde. Er komt een goede vlam vanaf, maar verder zijn het echt AFRADERS! Knallen echt zwak...zijn duidelijk niet te vergelijken met TT of NT.
Ik vergelijk ze liever met de legale Fantasy Kanonslagen--> Rotje met vlam.

Niet kopen dus!

ps: Ik ken meerdere mensen die ze getest hebben, zij hadden ongeveer dezelfde reactie; "Wat een ***dingen..."

Ik weet niet of jij iets aan je oren mankeert kerel |:( maar die nieuwe versie van de Coloured flowers...(waar we het hier over hebbe) Gaan minimaal evenhard als de kleine TT. en om ze te vergelijken met de fantasy kanonslagen slaat ook nergens op en dat weet je zelf vast ook wel...

Latter!..

Anthony_bomb.

Registered User
Die lichtblauwe zijn toch gewoon in België te verkrijgen of heb ik het mis ? (als je snapt wat ik bedoel ;))

Enkel een ja/nee.. heb even duidelijkheid nodig anders rij ik voor niks |:(

fireworkaddict

Registered User
remio zei:
fireworkaddict heeft t over zwarte....... zijn dus weer andere als de lichtblauwe lijkt me.

gegroet

Ja, degene die ik bedoel zijn qua uiterlijk ongeveer gelijk. Exact dezelfde tekens, alleen is het (licht/donker)blauwe dan zwart. En degene die ik heb getest waren ronduit slecht! En dat ligt niet aan mijn oren, als anderen dat ook vonden.
Ik had ook alleen maar de blauwe gezien, dus dacht dat de nieuwe versie was... Is dit ook zo?
Heb er geen foto van jammer genoeg.

@ Anthony Bomber: Ja deze zijn gewoon (zonder KvK) verkrijgbaar in België. Maar is het wel verstandig om nu nog te gaan?

Laatst bewerkt:

Teletubbie

Registered User
Ik heb ook een paar van die coloured flowers, maar er zitten 3 verschillende in 1 pakje? je hebt er1 met een groen cremepapiertje, en die geeft groen licht en knal niet zo hard. Dan heb je nog eentje met rood/roze velletje die geeft een rode vlam en knalt redelijk hard. En dan heb je er nog 1 met een rood velletje alleen die geeft geen kleur en geeft een enorme piep nadat hij is afgaan. Zijn dat van die neppe of niet |:(

fireworkaddict

Registered User
Zover ik weet zaten er maar 2 verschillende in. Ik hoorde geen verschil in knal. Lijkt me ook een beetje onlogisch.
Maar ik hoor het nu vaker dat er geen knal, of een korte flits, en een soort van fluit/piep uitkomt. Zou dit een productiefout zijn?

Ik vind het maar rare dingen. Deze versies van de coloured flowers...

gr. Fireworkaddict

Teletubbie

Registered User
Ja, klopt dat er 2 verschillende inzitten een groene en een rood/roze, maar er zitten er ook een paar in die toch echt anders knallen dan die 2. Die laten zo'n hele harde piep achter en dan heb je ook geen vlam. Terwijl de andere geen piep hebben maar wel een knal

4946jesse

Registered User
Heb zelf de tt's en de zelfde coloured flowers als de topicstarter, Met een blauw of een rood papiertje, ze zijn nogal verschillend naar mijn mening. Die tt's doen gewoon goed boem! maar die color flowers zijn nogal verschillend, de een knalt net zo hard als de tt en de ander knalt wat "hoger" qua geluid en een stuk zachter, maar ja die tt's had ik voor 12 euro een doosje en die coloured flower voor 7 euro een doosje, ja dan lijkt het me ook wel een beetje duidelijk. Ik vinde de tt's beter!

magnetix

Registered User
Even Voor Alle Duidelijkheid Toen Ik Ze Geleverd Kreeg,
Hebben Ze Gezegd Dat Er Op De Verpakking Staat 1.9.gr Maar Er Zit 2.5gr In.het Was Voor De Keuring Dat Ze Er 1.9.gr Erop Moesten Zetten.maar De Verschil Moet Ik Er Zelf Nog Uit Zien Te Halen.

Detonator

Registered User
magnetix zei:
Even Voor Alle Duidelijkheid Toen Ik Ze Geleverd Kreeg,
Hebben Ze Gezegd Dat Er Op De Verpakking Staat 1.9.gr Maar Er Zit 2.5gr In.het Was Voor De Keuring Dat Ze Er 1.9.gr Erop Moesten Zetten.maar De Verschil Moet Ik Er Zelf Nog Uit Zien Te Halen.
Ben je echt 33? (Lijkt eerder alsof je G-star of G-sus kleding draagt en 15 jaar bent en breezers drinkt, ik doel dan op je stijl van typen)

Anyway, ik heb nu ook de nieuwe tumping thunders, en vind ze beter dan de coloured flower, de TT geeft nog een beetje gevoel van een druk verplaatsing, de CF is meer knal.

nickskuhh-hmd

Registered User
Ik heb 17 pakjes coloring flower(niet allemaal voor mezelf hoor:))
Maar vind dit echt TROEP!
Een paar pakjes zitten van binnen vol met kruid door 1 of andere nitraat die lek is.
En tientallen nitraten zijn misvormt:S gewoon ovaal.
En je kunt ze bijna allemaal indeuken dus er zit nog lucht in ook.
De papiertjes zitten de helft van de tijd ook maar half aan de nitraat en de lont moet je nog gaan zoeken.

Dan nog niet over de verschillen van de knallen te hebben gehad.

Waren die goeie ouwe nitraten er nog maar...:'(

Laatst bewerkt door een moderator:

Teletubbie

Registered User
Even een vraagje als jij je vuurwerk koopt kijk je dan niet naar eventuele misvormingen? Trouwens ik denk niet dat we hetover dezelfde flowers hebben, wil je die van mij doormidden hebben heb je een flinke zaag voor nodig. Opzich ben ik heel tevreden alleen ze zijn best wisselvallig dus de 1 gaat soms wat minder hard dan de andere ( Of ik ben gedeeltelijk doof ). :w

Saminem

Registered User
Teletubbie zei:
de 1 gaat soms wat minder hard dan de andere ( Of ik ben gedeeltelijk doof ). :w

Dat klopt. Vanmiddag stak ik er twee af, de eerste was redelijk zacht, maar de 2e was zeker te vergelijken met een TT (de 1,95gr.) Echt een groot verschil was het.

nickskuhh-hmd

Registered User
vonk zei:
ff vervelen, toen de goeie ouwe nitraten er waren was jij 6 haha ( of stond je toen ook al te knallen):w

haha jaa zeker ik ben met vuurwerk in de hand geboren.
nee weet wat je bedoelt die heb ik nie echt mee gemaakt.
Maar een jaar of 3/4 geleden waren de nitraten toch veel beter dan die ze nu hebben.

Cowboy

Registered User
dat je ze in kan drukken heeft weinig te betekenen, een normale pirat kan je ook zo indrukken.
lijkt me dat het kruit dan kan verbranden, en ineens niet verder kan, waardoor je een hardere knal krijgt. (?)

ik weet iig wel dat ik mijn normale pirats zo in kan drukken, en met een beetje kracht, druk ik ook mijn pirat specials in.

iLLuH

Registered User
de knal is idd niet echt mooi meer een felle knal pirat special achtig maar dat komt ook door de dunne huls vergelijk de huls maar is met 1 van een tt

Detonator

Registered User
De hulsen van de TT's die ik momenteel heb liggen druk ik ook vrij gemakkelijk in, en die gaat toch wel duidelijk beter met meer druk verplaatsing dan de CF.

Bovenaan