Castro (Lecce) 2015 Italy

Moontan

Moderator
Medewerker
Copyright by DAVIDE DI BELLO

Castro (LE) - 24/04/2015 - "F.lli MARTINELLI" da Avigliano (PZ)

Castro (LE) - 24/04/2015 - "LA ROSA FIREWORKS" da Bagheria (PA)

Moontan

Moderator
Medewerker
Castro (LE) - 24/04/2015 - "GIOVANNI TUMORE" da San Filippo del Mela (ME)

Castro (LE) - 24/04/2015 - "B.I.G. - BRUSCELLA ITALIAN GROUP" da Modugno (BA)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Jammie!
Die openingen van La Rosa & Bruscella. Kan er geen genoeg van krijgen!

tronetti

Registered User
Ja, deze 2 hebben het niveau nog hoog weten te houden.

Dit festival zit helaas in een neerwaartse spiraal. Vorig jaar is het volgens mij helemaal niet meer doorgegaan.
Heb het idee dat de budgetten hiervoor behoorlijk gekelderd zijn. Naar ik begreep is het nog wel steeds een competitie.
Heb eigenlijk ook geen uitslagen meer kunnen vinden.
Martinelli ging in het begin al fout, en dat is jammer. Op zich wel goed materiaal, ook hun hebben 'boodschappen' bij Di Candia gedaan.
Van Tumore vond ik de producten nou niet zo geweldig, evenals hun timing was niet altijd even goed.
Hun 'bomba stutata' ging ook mis, de spoletta in de opvolgende 'controbomba' doofde uit.

Ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden, en of er nog interesse is bij de andere grote jongens in deze competitie.

smilli

FPM Filmer
Te gekke shows van Bruscella en La Rosa, kleine foutjes maar niet zulke grove zoals bij Tumore..
Martinelli had wel leuk materiaal maar de show deed het hem niet echt.

tronetti

Registered User
Op zich had Tumore nog wel een fatsoenlijke lijn in de show, alleen ik vond de producten wat magertjes, en in het begin wat iel geschoten.
Jammer dat de 'bomba stutata' niet deed wat hij moest doen, maar dat kan de beste overkomen.
Een paar keer 'scala a 16 in 2 sfondi' geschoten, wat helemaal mis ging. Is nou ook niet echt een item wat je veel ziet, maar dit was ook geen succes.
De finale liep wel lekker, en dat maakt toch weer wat goed.

Waar het naar mijn inzien echt totaal mis ging, was bij Martinelli.
Al in de opening ging er al een deel van de 'fermate' weg. Vervolgens loopt de show aardig, totdat halverwege een post van de finale afgaat.
Daarna wordt de show echt één grote chaos, waar er allerlei showelementen door elkaar gaan. Volgens mij heb ik de finale in 3 delen zien gaan, en allemaal afzonderlijk. Ook een deel van de door hun geschoten peony's waren van slechte kwaliteit, en gingen maar deels open.

Bruscella was wel de beste ja. Gewoon een degelijke show neergezet.
Vergeleken met de andere deelnemers ook een erg mooie opening geschoten. Ook hun finale was wel goed.
Wat me minder aanspreekt is de manier van schieten, ze gaan steeds meer de kant op zoals ze op Sicilië een show schieten.
Wat ze op Sicilië doen vind ik nog steeds erg mooi, de shows van La Rosa, en Vaccalluzzo zijn natuurlijk geweldig.
Maar bij Bruscella verwacht ik na het goud, of zilverbeeld, een mooie 'serie fermate'. Door zo te schieten wordt dit veel minder, en komen de meerslagen minder onder de aandacht. Dit ga je in deze show ook zien.
Een verandering is nooit verkeerd natuurlijk, maar deze verandering komt naar mijn inzien het traditionele showgehalte niet ten goede.

Over het festival zelf, door de inkrimping, en het magere showgehalte vind ik dit wel de minste van allemaal.
Dat de budgetten kleiner zijn geworden is duidelijk te zien. Jammer. Zeker met de vergelijking van de geweldige editie in 2010.
Hier schoot Amodio nog een geweldige show, met prachtig materiaal, Di Candia voor het eerst met zijn '12 controbombe'.
Was een geweldige competitie met 6 deelnemers!
Ik denk dat we dit niet meer zullen zien.

Bovenaan