Canada, Montreal: L' International Des Feux Loto Québec 2015

RedBaron

Registered User
Die 2e shell... wonderschoon
Dast was een 200mm shelletje van zaragozanaaaaaaa :)

http://burchcom.com/2015/france.html

De show waar de liefhebbers op wachtten. Geniaal bedacht ( al heb ik bepaalde stukjes eerder gezien) en super uitgevoerd. Het podium staat vast, nu nog wie en waar. Mijn ranking: 1 Couterier, 2 Vulcan en 3 Jubilee.

Dat kan kloppen Rick..Ze hebben deze show al eens eerder (deels) uitgevoerd in Cannes.. Maar wat was deze een verademing ten opzichte van de rest.. Franse Creativiteit en artistiek ten top! En Less is more hebben ze bij Couturier goed onder de knie.. En het is weer eens wat anders dan al dat (soms) overdreven over de top singleshot geweld. Een topper van een show die bij mij regelmatig een lach op me gezicht toverde :grin:

Mijn Ranking is hetzelfde alleen plaats ik Vulcan op 3 (teveel van hetzelfde materiaal\bommen in een show.. kom op Vulcan jullie hebben zo veel meer!).

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Jubilee op 1 voor mij, 2 Vulcan en op 3 Archangel.
Dat artistiekerige kutmuziekerige kitsch-spektakel heb ik na 7 minuten weggeklikt, want ik trok het echt niet meer.

PyroPlop32

Registered User
Couterier gebruikt soms wel mooie producten in hun show maar na een minuut of 5 kreeg ik ook kotsneigingen van die ********* "muziek" en het franse gelul tussendoor en daar komt gedurende de de show helaas weinig verandering in.

tevens vind ik de schietstijl helemaal ruk, erg chaotisch en slordig geschoten.

1. Jubilee
2. Vulcan

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
Canada is niet echt heel best geschoten qua timing en producten op de muziek maar ik vind het nog steeds een heel stuk beter en vooral leuker als de fransen.

Creatief en anders zijn de fransen wel maar in mijn ogen is dat behoorlijk mislukt.
maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren natuurlijk.

shinji

Moderator
Medewerker
Als je veel pyromusicals ziet valt het op dat onderhand ieder bedrijf het kunstje van sequences beheerst, de soundtracks bevatten veel dezelfde nummers en verschil zie je eigenlijk alleen maar in het materiaal wat gebruikt wordt. Ik ben dan blij als er iemand opstaat die het compleet anders doet. Een minpunt van de Franse show vind ik bv dat ze wel heel weinig grote kalibers schieten, je hebt in Montreal ook te maken met publiek wat geen goed zicht heeft op het lage vuurwerk en daar moet je rekening mee houden vind ik. Maar wat ik zo geweldig vind aan de show is dat elk segment op een andere manier geschoten wordt en dat er totaal geen herhaalmomentje is.
Maar goed, smaken verschillen gelukkig en dat moeten we vooral zo houden, anders zijn we snel uitgeluld hier.

tronetti

Registered User
JCO werd me ook een beetje te veel van het goede, al is hier wel over nagedacht.
In het begin met de 'lachsalvo's' moest ik mezelf even inhouden om niet door te skippen.
Vond het wel goed gedaan hoe hij een aanloop nam naar de finale, elke track werd wat intensiever, en af en toe werd het publiek voor de gek gehouden.
NDF 2008 vond ik nog wel één van z'n beste creaties.

Vulcan was allemaal wat beter te volgen, en zat goed in elkaar, maar was teveel van hetzelfde, zowel het vuurwerk, als de soundtrack.

Heb van Jubilee nog het meeste genoten, wat foutjes hier en daar, en net als JCO soms wat gewaagd.

Heb Canada en USA niet gekeken, één van de 2 zal toch wel een eerste, of tweede plaats behalen.

bridge

Bronzen Member
Vulcan schiet de mooiste bommen vind ik en dat is waar het me toch om gaat. Bovendien maken ze de bommen ook zelf.

shinji

Moderator
Medewerker
JCO 2 en Vulcan op 3, Beste soundtrack zeer terecht ( hehe) is van Vulcan en de mooiste show van deze editie is gisteravond buiten mededinging geschoten, film volgt vanavond.
Overigens vind ik de winnaar wel terecht. De show van Jubilee was spectaculair.

Bovenaan