Burgerwacht. (binnenkort zijn wij allemal crimineel)

stef

Member
Goeden avond mannen en vrouwen van het kruit.
Begind het al te jeuken???
Wordt de ... al wat dunner?

Moontan had het er al eens over.
LINK

Nu zag ik in het nieuws van vanavond dat men (gemeente) burgerwacht in wil gaan zetten.
En nog wel met gummieknuppel ook.
Volgend jaar met een gold 45 en pepperspray denk ik :tounge:
LINK

Ik ga even een voorbeeld geven.
LINK

En als de politie al niet weet, of bijna niet weet hoe of wat, wat gaat de burger dan doen?
Mij neer slaan met een knuppel of bellen met 112 om te vertellen dat, en hij zal zijn of haar draai er an geven.

Nu vraag ik je, schoenmaker hou je bij je leest.
Een trapen maker kan ook geen koe slachten en een slager geen wentel trap maken.
Laat de burger gewoon lekker mee kijken en genieten van al het moois.

Vurwerk steek je niet af met je handen maar met een paar gezond stel herzens.

De volgende dag staat er dan in de krant: Vuurwerkliefhebber op gepakt voor het in het bezit hebben van de meer dan 25 kilo toegstane vuurwerk.
Was onverantwoordelijk met veel vuurwerk bezig waardoor er massa detonatie een te groot risico was.
Vuurwerk is in beslag genomen en publiek werd ter overichte zaken naar huis toe gstuurd.

Jammer dat oom agent de volgende dag op zijn uren lijstje in moest vullen 1 uur korter gewerkt te hebben.
Want deze stond ook bij het publiek en was dus ook naar huis gestuurd, dhuuuuuuuuuuuuuu.

Mensen mensen mensen.
Geniet gewoon en laat de burger met rust.
De burgers die graag willen helpen in de burgerwacht zijn JUIST de mensen die op zoek naar iets verdachts, sensatiezoekers, en zijn op voorhand al zwaar tegenstanders van vuurwerk.
In hun ogen is alles verdacht wat met vuurwerk te maken heeft.

Ik denk dat ik maar binnen blijf om 0.00 uur.
Want voordat je het weet ben je in de media een crimineel die zich bezig houd met onverantwoorde zaken.
en sta je te handelen op straat en ben je iemand die onze zorgverleners te lijf gaat.

En nu maar hopen dat ONZE burgerwachten een goeie opleiding krijgen om correct te kunnen filteren.
Want voordat je er erg in heb wordt je wakker in het ziekenhuis met een wiplach omdat je een 500 grammer aan stak met 25 gram kruit per tube, of eigenlijk gezegt, omdat je een crimineel bent met profesioneel vuurwerk omdat de wet versoepeld is.
Of omdat je mischien wel een ...............
Knuppel in je nek kreeg van een dronken buurtbewoner.

Stef.

Bovenaan