Burgemeesters tegen vuurwerkverbod

Moontan

Moderator
Medewerker
Burgemeesters tegen vuurwerkverbod

EINDHOVEN - De landelijke invoering van een vuurwerkverbod kan niet rekenen op steun van de burgemeesters in deze regio. Een overgrote meerderheid ziet geen heil in een dergelijke maatregel.

Slechts vier burgemeesters zien verbod zitten
Ook een lokaal verbod op het afsteken van vuurwerk is volgens hen geen optie.

Dit blijkt uit een enquête die het ED deze week hield onder de 22 burgemeesters. Slechts vier van hen, de burgervaders van Bladel, Heeze-Leende, Nuenen en Sint-Oedenrode, zien een verbod wél zitten.

De burgemeesters reageerden op persoonlijke titel en dus niet namens het college van B en W.

De burgemeesters van Deurne, Eindhoven, Geldrop-Mierlo en Valkenswaard gaven om hen moverende redenen geen reactie.

De burgemeesters van Oirschot, Son en Breugel en Veldhoven vulden de enquête niet in, maar gaven wel een reactie op de vragen.

http://www.ed.nl/regio/burgemeesters-tegen-vuurwerkverbod-1.3603296

joszie

Zilveren Member
onderaan de enquete staat nog een stelling voor iedereen of een vuurwerkverbod er wel of niet moet komen. Op dit moment staat het veel te veel op ja.

Dat Heeze-Leende voor een verbod is verbaasd me niets. Ik heb daar een jaartje gewoond en er wonen erg veel oudere mensen. Oudjaarsdag was daar ook helemaal niet gezellig.

TheChain

Registered User
onderaan de enquete staat nog een stelling voor iedereen of een vuurwerkverbod er wel of niet moet komen. Op dit moment staat het veel te veel op ja.

Dat Heeze-Leende voor een verbod is verbaasd me niets. Ik heb daar een jaartje gewoond en er wonen erg veel oudere mensen. Oudjaarsdag was daar ook helemaal niet gezellig.

Nee hoor 95% zeg nu nee ;-)

Bovenaan