Burgemeester telt veel minder vuurwerkklachten dan GroenLinks

Moontan

Moderator
Medewerker
Burgemeester telt veel minder vuurwerkklachten dan GroenLinks

DRONTEN - Terwijl er bij het meldpunt van GroenLinks 184 meldingen zijn binnengekomen van vuurwerkoverlast, sprak burgemeester Aat de Jonge gisteravond tegenover de gemeenteraad over “heel weinig klachten”. Na een gesprek met de politie heeft de burgemeester de conclusie getrokken dat men zich redelijk aan de tijden heeft gehouden.

De burgemeester en de politie hadden de indruk dat het afsteken van vuurwerk tijdens de afgelopen jaarwisseling eerder was afgelopen dan de jaren ervoor. Hij voegde er wel meteen aan toe dat dit persoonlijke impressies zijn, waarmee individuele ergernissen niet kunnen worden weggenomen.

Swifterbant
Net als GroenLinks waren ook bij de politie de meeste klachten afkomstig uit Swifterbant, met name over het carbidschieten. ,,Daar was binnen tien minuten de politie’’, aldus Aat de Jonge, ,,Maar die politie moet vervolgens ook weer naar andere locaties, soms buiten de gemeente, en dan kan het weer doorgaan.’’

De burgemeester maakt zich wel zorgen over het carbidschieten in combinatie met het drinken van bier.

http://dedrontenaar.nl/112/burgemeester-telt-veel-minder-vuurwerkklachten-dan-groenlinks

Pyrodolfo

Registered User
Echt knettergek dat meldpunt. Ik dacht van de week ik heb hier zo weinig gehoord dat wij wel weinig meldingen zullen hebben. hahaha wat een grap bijna hoogste aantal meldingen van de stad. Zullen wel veel groenlinksers wonen die met zijn 160'en om 1 knal bellen. pfffff Eigenlijk begon het op oudjaarsdag pas echt goed op gang te komen maar dat moet kunnen. Vond het ook wel gezellig al die kids singleshotjes in de straat knallen een nitraatje hier en daar. En het is nog wel de meest kinderrijke straat in Nederland. Niemand klaagt! op het moment dat er op schoolpleinen schoolramen kapot worden geblazen met cobra 6 natuurlijk wel.

Maar veel vuurwerk om 12 uur ook meer dan ik had verwacht. Zoveel dat ik dacht wie wil er eigenlijk dat het wordt verboden dan? Vierde het voor het eerst hier op dit adres.

Ik bedoel er mee te zeggen ik heb velen weer plezier zien beleven deze jaarwisseling en mooi om te zien dat burgemeesters niet klakkeloos uitgaan van een meldpunt!

Plum Bloom

Registered User
Groen Links Dronten is een van de dertig lokale afdelingen die het Meldpunt ondersteunen, net als Schiedam en Berg en Dal. In die gemeentes kwamen eerder al respectievelijk een wethouder en het voltallige college van B en W tot de conclusie dat het aantal klachten zwaar overdreven was.

Dennis010

Registered User
Zorgelijke ontwikkeling buiten al het vuurwerk gemekker: Groen Slinks staat in de peilingen momenteel op 16 zetels.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Wat betreft natuur en milieu zitten Groen Links en de PVV op 1 lijn.
Maar dat is ook het enigste, dus ze zullen nooit samen regeren.

Maar ik schrok wel vanochtend toen ik las dat Groen Links op 16 zetels staat...:TT TT:

rodepo

Registered User
This Poll is based on an online study among a representative random sample of 1061 Dutch people entitled to vote. The data was collected from Tuesday afternoon, January 19, 2016 up to and including Thursday, January 21, 2016.

Hierom geloof ik nooit in peilingen. Veel te weinig ondervraagde. Maar die peilingen beïnvloeden wel mensen in gedrag en in stem gedrag. Hoe de peilingen tot stand komen zullen ze eigenlijk boven het artikel moeten zetten in plaats van onder.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bovenaan