Burgemeester Amsterdam wil vuurwerk aan banden leggen

HocusPocus.Pyro

Registered User
Ik kon het niet meer terugvinden, maar recent schreef iemand hier op FPM of VWC dat de vuurwerkhandelaren te verdeeld zijn om een gezamelijk positief tegengeluid te laten horen. Dat klopt en is al vaak gezegd. Maar ik denk dat we ook in de spiegel moeten kijken. Onder de liefhebbers/'freaks' is teveel verdeeldheid. Zolang we als liefhebbers niet samen 1 sterk geheel vormen zijn we er helaas nog niet aan toe om als groep naar buiten te treden. Met de voortdurend aanhoudende stroom berichten weet ik niet of bepaalde liefhebbers hier niet achteraf ontzettend veel spijt van gaan krijgen...

ifeelfine

Registered User
@ HocusPocus.Pyro de overlast van zwaar illigaal vuurwerk (vanaf oktober tot op de dag van vandaag dus) begint mij ook dusdanig de keel uit te hangen en de reacties van "liefhebbers" of div fora zijn zo onder de maat dat ik me geen eens liefhebber of freak meer wil noemen. In dit land met zijn sociale media hebben de meest extreme meningen de overhand gekegen. Wie het hardst voor of tegen roept word gehoord en de gulde middenweg (kennen we paars en polderen nog daar is dit land groot en sterk van geworden) lijken we niet meer te kennen.

edit ivm veelvuldig maken van taalfouten.

Laatst bewerkt:

Koetje

Registered User
Eens. In mijn ogen zouden de buren van VWC het subforum over knallers met meer dan 5 gram flash dicht moeten gooien. Is mij persoonlijk al jaren een doorn in het oog. En reden om mijn account te laten deactiveren.

rodepo

Registered User

Bedankt voor het plaatsen van deze link. Dit geeft weer een net iets positiever verhaal.

Er wordt veel gepraat over vuurwerk vrije zones, daar ben ik wel voor als het gaat om omgevingen van winkels en winkelcentra, verzorgingstehuizen, enz.
Als hierin te veel vrijheid aan de gemeentes wordt gegeven kunnen ze zomaar een hele gemeente als vuurwerkvrijezone invoeren. Daar ben ik natuurlijk niet voor.

Koetje

Registered User
Net die nitwit van een Aboutaleb gehoord en die heeft het over verkorten van zowel verkoop- als afsteektijd.
En dan gaat het helemaal niet meer over illegaal zwaar vuurwerk maar is het gewoon een zet in de richting van een totaalverbod van consumentenvuurwerk.

Hopelijk volgt er deze eindelijk eens wat tegengas, of ze nu wel helemaal op 1 lijn zitten of niet, doet even niet ter zake m.i.

rodepo

Registered User
Ja lekker 1 verkoopdag en alles opsparen met afsteken voor 1 moment . Dat zal veilig zijn:confused:

Laatst bewerkt:
Bovenaan