Broertjes: 'Heel Hilversum op termijn vuurwerkvrij'

Moontan

Moderator
Medewerker
Broertjes: 'Heel Hilversum op termijn vuurwerkvrij'

HILVERSUM Niet alleen het centrum van Hilversum, maar de gehele stad moet uiteindelijk een vuurwerkvrije zone worden tijdens de jaarwisseling.
Dat zegt burgemeester Pieter Broertjes vanavond in het tv-programma NH Beslist.

Vuurwerkvrije stad
In april maakte Broertjes bekend dat de komende jaarwisseling een vuurwerkverbod geldt voor een gedeelte van het centrum van Hilversum. Sterretjes zijn wel toegestaan, maar vuurpijlen, rotjes en al het andere sier- en knalvuurwerk is verboden. De burgemeester laat vandaag weten dat dit nog maar een eerste stap is, en dat hij uiteindelijk toe wil naar een volledig vuurwerkverbod voor de hele stad.

Komende jaarwisseling gaat het dus nog om een beperkt gebied waar vuurwerk verboden is. De gemeenteraad moet er nog een besluit over nemen maar op het kaartje hieronder kun je zien welk gebied de burgemeester tot vuurwerkvrije zone wil verklaren.

Vuurwerkverkopers
De burgemeester heeft al gesprekken gevoerd met ondernemers die vuurwerk verkopen. Zij zijn niet blij met de inperking van het vuurwerk in Hilversum. Volgens Broertjes hebben ze er wel begrip voor dat er iets moet gebeuren, vooral tegen het illegale vuurwerk.

Vorige week besloot het kabinet al om de verkoop en het afsteken van vuurwerk verder aan banden te leggen. Het vuurwerk mag alleen nog op 30 en 31 december verkocht worden en mag alleen worden afgestoken op oudejaarsavond vanaf 18 uur tot 2 uur 's nachts. Burgemeester Broertjes vindt het een goed besluit, maar benadrukt wel dat daarmee het probleem van het illegale vuurwerk nog niet is opgelost.

Oproep aan de Partij voor de Dieren
Burgemeester Broertjes verbaast zich erover dat de Partij voor de Dieren zich niet meer inspant voor een algemeen vuurwerkverbod, aangezien juist ook de huisdieren zoveel last hebben van het geknal rond de jaarwisseling. Hij roept de dierenpartij dan ook op om zich in de strijd te mengen en te zorgen voor een algemeen vuurwerkverbod.

Taakstraf vuurwerkgooier te weinig
Burgemeester Broertjes is zwaar teleurgesteld over de straf die de rechter heeft opgelegd aan de 23-jarige man die afgelopen jaarwisseling een vuurwerkbom gooide bij De Vorstin. Zeven mensen raakte daarbij gewond, enkele slachtoffers hielden er blijvende schade aan over. Het OM maakte eerder al bekend in hoger beroep te gaan tegen het vonnis.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/143701/Broertjes:+Heel+Hilversum+op+termijn+vuurwerkvrij

gizmo75

Registered User
En daar gaan we weer: "...vorige week besloot het kabinet al..." Er is helemaal nog niets besloten. Stemmingmakerij dat is het!

Ennuh @Fred: ik zie een kaartje. Woon je binnen of buiten de beoogde Vuurwerkvrije zone? Let op: ook hier moet nog een officieel besluit over worden genomen, voor hetzelfde geldt veegt de Gemeenteraad het van tafel!!

w620.75b18_83101554b53b3a618c38502d300dd4bb.jpg

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik woon net buiten de zone; scheelt niet veel.
Maar wat een blaaskaak is die man zeg. Een geheel verbod mag alleen als de regering besluit om een landelijk verbod in te stellen.
Hij weet gewoon niet waar hij over praat. Een egotripper, belust op veel publiciteitsaandacht.
Ik ga vanavond niet eens kijken. Bah wat een nare man.

bridge

Bronzen Member
Dat is inderdaad wel een hele nare man. Behoorlijk ziek, wellicht een stevige angststoornis.

gizmo75

Registered User
Ze hebben meer onnozele ideeën daar in het B&W van Hilversum. Mijn oog viel op een ander onderwerp op de pagina waarvan Fred hierboven de link plaatste. Ze willen EUR 118 miljoen uitgeven aan een snelle busbaan die niet zal voldoen en zoals het er nu naar uitziet niet sneller is (!!). Daar is afgelopen jaar grootschalig tegen gedemonstreerd en toch komt die busbaan er waarschijnlijk gewoon.

Bron: http://www.rtvnh.nl/video/98755/Het...ljoen+euro+voor+een+busbaan+die+niet+nodig+is!

Tony

Administrator
Medewerker
Het probleem is echter dat iemand die die het Nederlands volk vertegenwoordig en in dit geval de mensen van Hilversum zijn eigen ideeen opdringt aan het volk. Op zich is dit ook niet zo heel erg zolang het maar vanuit een partij gebeurd en mensen ook van te voren weten hoe deze partij tegen bepaalde dingen aankijkt. In dit geval gebeurd dat gewoon niet en gaat de Burgemeester zich inzetten voor een verbod omdat hij vuurwerk gewoon niet leuk vind. En dat kan en mag volgens mij ook gewoon niet.

Hetzelfde doet Arno Bonte. Arno zet zich niet in om het belang voor de mensen te dienen maar dat van zichzelf. Ik herinner me nog goed een interview met Arno Bonte waarin hij uiteindelijk zegt dat hij "vuurwerk gewoon niks aan vind" en dat vind ik een probleem.

Zonder ook maar enigzins een beroep op het volk te doen wat betreft het vuurwerkbeleid vind hij dat het gewoon verboden moet worden. Oh ja, een beroep op het Nederlandse volk heeft hij zeker wel gedaan met zijn vuurwerkmeldpunt..90.000 klachten maar liefst...Zet die 90.000 eens af tegen de 17 miljoen inwoners van Nederland. Juist, geen cijfers om daadwerkelijk door te gaan zoals hij dat doet maar klaarblijkelijk heeft hij daar gewoon maling aan want hij vind vuurwerk gewoon niet leuk en dus moet het verdwijnen.

Dahustla

Registered User
Het probleem is echter dat iemand die die het Nederlands volk vertegenwoordig en in dit geval de mensen van Hilversum zijn eigen ideeen opdringt aan het volk. Op zich is dit ook niet zo heel erg zolang het maar vanuit een partij gebeurd en mensen ook van te voren weten hoe deze partij tegen bepaalde dingen aankijkt. In dit geval gebeurd dat gewoon niet en gaat de Burgemeester zich inzetten voor een verbod omdat hij vuurwerk gewoon niet leuk vind. En dat kan en mag volgens mij ook gewoon niet.

Hetzelfde doet Arno Bonte. Arno zet zich niet in om het belang voor de mensen te dienen maar dat van zichzelf. Ik herinner me nog goed een interview met Arno Bonte waarin hij uiteindelijk zegt dat hij "vuurwerk gewoon niks aan vind" en dat vind ik een probleem.

Zonder ook maar enigzins een beroep op het volk te doen wat betreft het vuurwerkbeleid vind hij dat het gewoon verboden moet worden. Oh ja, een beroep op het Nederlandse volk heeft hij zeker wel gedaan met zijn vuurwerkmeldpunt..90.000 klachten maar liefst...Zet die 90.000 eens af tegen de 17 miljoen inwoners van Nederland. Juist, geen cijfers om daadwerkelijk door te gaan zoals hij dat doet maar klaarblijkelijk heeft hij daar gewoon maling aan want hij vind vuurwerk gewoon niet leuk en dus moet het verdwijnen.

Volgens mij is Stemmingmakerij onder valse voorwendselen verboden bij de wet. Aangifte voorbereiden met veel mensen?

sprinkhaan

Registered User
Ik wil Hilversum Broertjes vrij maken, niet uit belang voor het volk. Maar gewoon omdat ik een hekel aan die man heb...........

petertje23

Registered User
Waar is de vind ik leuk knop op de post boven mij :happy:

Verder natuurlijk een hoop gelul in het luchtledige waar zoveel politici goed in zijn :sad:

KoenL

Registered User
Volgens mij is Stemmingmakerij onder valse voorwendselen verboden bij de wet. Aangifte voorbereiden met veel mensen?

Hier zeg je wat, zou er voldoende onderbouwing zijn om tegen types als Arno Bonte en Broertjes een aangifte te doen? Het zou voor de media in ieder geval interessant zijn: Vuurwerkliefhebbers doen massaal aangifte tegen politici :lub:

Moontan

Moderator
Medewerker
Tony heeft het in post 8 van deze thread uitstekend verwoord. In zijn verhaal komt duidelijk naar voren waar het eigenlijk allemaal om draait. Tony, van mij mag jouw verhaal als ingezonden stuk naar de pers.
Ik heb er niets aan toe te voegen, alles is eigenlijk al gezegd

Moontan

Moderator
Medewerker
Vanavond is er in het gemeentehuis van Hilversum een openbare vergadering van de gemeenteraad (commissie)
Eén van de onderwerpen die aan bod komt is het plan "Hilversum viert 2014-2015"
Ik ben bij die vergadering aanwezig en mag gebruik maken van 5 minuten spreekrecht.
Een mogelijkheid om enig tegengas te bieden en de burgemeester proberen duidelijk te maken dat wij als echte liefhebbers tegen een verbod zijn en wat onze passie voor ons betekent en wat de werkelijke oorzaak van het vandalisme is.

Bovenaan