Breskens

mickeyzegtboem

Registered User
9 Augustus 2009 vuurwerk te Breskens

Plaats : Breskens
Provincie : Zeeland
Wie : Xena
Wat : max 4"
Waar : Handelshaven te Breskens
tijd : 22:45

I.v.m. vuurwerk vanaf de kop Westelijke havendam Handelshaven Breskens, geldt de volgende beperking: Minimaal 200 m afstand houden van het evenement op zondag 9 augustus 2009 van 21:15 tot 23:15

Gerrie

Registered User
Even een quote van de site van de visserijfeesten (www.visserijfeesten.com):

Zondag 09 Augustus 2009

10.00 – 19.00
Grote braderie langs de haven

13.00 – 19.00
Presentatie Frank Mortier en diverse interviews tijdens de feesten

13.00 – 18.00
Modelspoor op de braderie

14.00 – 18.00
Springkussen van de Plus op de braderie

14.00 – 19.00
Optreden van de feest band TIGA in de vismijn

14.00 – 18.00
Samurai Wa en Hu zien in alles avontuur, Wa is meester in de Vlammende strijd en Hu meester van het vliegend gevecht.

14.00 – 18.00
Demonstratie show met Way of life i.s.m.Denise Mulder wereld kampioen Paaldansen en haar team op de braderie aan de haven

14.00 – 17.00
De Grote en de kleine BLURB.een reusachtig maar vriendelijk moeras Gedrocht,gorgelbeest, spin laat uw fantasie de vrije loop.

14.00 - 18.00
Dweilband 'De Notekrakers' door het dorp.
14.00 – 19.30
Jacco Riccardo,s Zomer Gala met Groot Show Ballet en veel meer op de truck op het Oranje plein

14.00 – 18.00
Gratis Gebakken Visje bij de vismijn

14.30 – 15.00
Eerste optreden Jacco Ricardo met groot Show Ballet

15.15 – 15.45
Mike & Colin. Optreden op het Oranjeplein

15.55 – 16.25
Helemaal Hollands op het Oranjeplein

16.35 – 17.05
Jacco Ricardo en Show Ballet tweede optreden op het Oranjeplein

17.15 – 17.45
Jordy van Loon Oranjeplein

17.55 – 18.25
Laatste optreden Jacco Ricardo en Show Balletop het Oranjeplein

18.30 – 19.00
Chipz Spetterend show op het Oranjeplein.

19.05 – 19.35
Charlene Hollandse hits op de truck Oranje plein

21.00 – 02.00
Volksbal in de vismijn met Total Eclips
21.15 – 21.45
Talitha pracht zangeres aanstormend talent uit Belgie in de vismijn.

22.15
Groot Slotvuurwerk op de Westhavendam

22.45 – 23.15
Gast optreden Jeff van Vliet in de Vismijn

23.30
Optreden van de Zware Jongens in de vismijn

Kijkend naar de afstand lijkt 4" als max caliber mij ook vrij voor de hand liggend.

Groeten,

Gerrie

mickeyzegtboem

Registered User
mannen bedankt voor de extra info, ik heb het even toegevoegd!

Het kaliber heb ik nog even met een vraagteken staan, aangezien er ook nog wel eens gevaarlijke stoffen over water gaan, kan het zijn dat dit op grotere afstand word gehouden als de standaard berekening.

Poziloc

FPM Hangouderen
Dat zou heel goed kunnen Michel, maar zover ik weet, is dat niet van toepassing aangezien bij de show in Maassluis op de Waterweg dit ook niet van toepassing is, ook daar is de afstand 125 meter rondom het ponton. Het ponton ligt dan op de rand van de vaargeul.
Maar ik vermoed, dat ze dan sowieso geen boten met gevaarlijke stoffen voorbij laten gaan.
Opzich wel eens leuk om hier duidelijkheid over te krijgen....wie weet het goede duidelijke antwoord????

Poziloc

FPM Hangouderen
Ik heb het ondertussen uitgezocht en het antwoord is: geen extra afstand voor de scheepsvaart....er word dus 4 inch geschoten

Son-T

Registered User
Dat zou heel goed kunnen Michel, maar zover ik weet, is dat niet van toepassing aangezien bij de show in Maassluis op de Waterweg dit ook niet van toepassing is, ook daar is de afstand 125 meter rondom het ponton. Het ponton ligt dan op de rand van de vaargeul.
Maar ik vermoed, dat ze dan sowieso geen boten met gevaarlijke stoffen voorbij laten gaan.
Opzich wel eens leuk om hier duidelijkheid over te krijgen....wie weet het goede duidelijke antwoord????

In princiipe is er een algeheel vaarverbod voor schepen tijdens de ontbrandingstijd die aangegeven is .

Aangezien de Maas bij Maassluis een kleine 400 meter breed is zal er bij uitzondering wanneer er een boot met vluctige stoffen (bv GAs) onderweg is , gekeken worden of hij dan tijdens de ontbrandinstijd zou passeren.Dan word het vuurwerk uitgesteld totdat het schip voorbij is en op veilige afstand is.

Aangezien er bij Breskens een vaargeul is van meer dan 4 kilometer is dat daar niet van toepassing ,omdat een eventueel schip makkelijk kan passeren op een veilige afstand.

Bovenaan