Finale hoeft natuurlijk niet met een pyromusical, maar als je het dan doet ga dan niet een rustig deel Wagner aanranden met fluiters.. Of gebruik iig mines i.p.v. cakes..
Echt een prachtige soundtrack met iets te korte snippets misschien.
Veel stukken uit ouvertures van opera's van Wagner en veel stukken uit Beethoven's concerten zijn gebruikt, en misschien had men iets beter een keus kunnen maken voor maximaal 8 stukken. Nu was het wel met een erg hoog medley-gehalte.
Al met al 675.000 x zoveel beter dan vorig jaar die soundtrack.
Ook zaten er erg mooie bommen tussen! Zeker de bommen die opengaan op Ride of the Valkyrie zijn echt geweldig!
Toch vind ik het geen goede pyromusical.
Nauwelijks rekening gehouden met ritme of gevoel van de muziek, en teveel blazen met cakes waar het niet past.
Met klassieke muziek is het helemaal niet erg om een paar single-shots te gebruiken, en dat heeft men bijna compleet achterwege gelaten.
Een gemiste kans als je het mij vraagt, waardoor ik op geen enkel moment door het vuurwerk in de muziek getrokken ben.
De soundtrack was gelukkig uitstekend, maar muziek en vuurwerk moeten elkaar versterken en dat doet het voor mij op deze manier niet.
Heb wel alleen de film gezien....