Bom pijlen 100mm [ Weco ]

paul

Registered User
zijn deze nog steeds te koop bij alepco ?
prijs filmpje enzovoort heb ik..

maar geen foto als iemand die heeft wil die hem dan even poste :)

Mantronix

Registered User
Dezen zijn alleen te koop als de Bonbridge Ariane 250 100 mm mortierpijlen opraken, dan wordt de Weco-versie (Maestro) verkocht. Jammer, want ze zijn toch een slagje beter (en duurder).

paul

Registered User
en de ariane 250 zijn nou gewoon te koop?
en ik snap dit niet helemaal '' Jammer, want ze zijn toch een slagje beter (en duurder). ''
welke zijn beter en/of duurder?

Tony

Administrator
Medewerker
paul zei:
en de ariane 250 zijn nou gewoon te koop?
en ik snap dit niet helemaal '' Jammer, want ze zijn toch een slagje beter (en duurder). ''
welke zijn beter en/of duurder?

De Weco bompijlen zijn beter en duurder al worden de Ariana pijlen ook steeds beter in kwaliteit ..

Mantronix

Registered User
En ja, de Ariane 250 pijlen zijn gewoon te koop (met KvK), tenminste een maand geleden waren ze in ieder geval op voorraad.

Schuim

Moderator
Medewerker
wat kosten die 250jes nou op het moment dan?
alvast bedankt

greedings,
Der Schuim :w

Masterbom

Registered User
Deze bompijlen zijn 4inch, is dat nou net zo zwaar als een 4 inch mortier zoals effect en zo, en wat is er dan veiliger de 4inch mortieren of de 4 inch bompijlen.

gantpoplin

Registered User
Ik denk dat een 4inch bompijl en een 4 inch shell een slechte vergelijking is met gevaar....
een 4" bompijl moet je in een goede stevig geplaatste buis lanceren, een 4" shell natuurlijk.

Een pijl heeft een begeleider en dat is de stok, stel dat deze blijft hangen dan ben ik bang voor de gevolgen, anderszijds is het afschieten van een pijl relatief gezien makkelijker dan een mortier. met mortieren schieten komt toch meer kijken.

De grote van 4"bompijlen en mortieren daar zit toch wel verschil in vind ik zelf, over het algemeen vnid ik de uitwerking van een losse 4" shell beter, weet niet hoe anderen hier over denken...

bacaboy

Registered User
ik heb toevallig vandaag ook de ariana 250 pijltjes gehad maar kreeg toch andere als wat je in de showroom ziet!!! heb ze gehaald bij alpeco maar de mijne hebben een zwarte motor... enig idee hoe dat kan?? en op de pijl staat 320 gram maar er staat ook op dat het feestvuurwerk is!!!! en op mijn bon staat ariana 250

maar ik moest wel mijn kvk papieren geven wie kan mij nu zeggen watik eigenlijk gekocht heb?

tanx

vonk

FPM Moderator
Medewerker
bacaboy zei:
ik heb toevallig vandaag ook de ariana 250 pijltjes gehad maar kreeg toch andere als wat je in de showroom ziet!!! heb ze gehaald bij alpeco maar de mijne hebben een zwarte motor... enig idee hoe dat kan?? en op de pijl staat 320 gram maar er staat ook op dat het feestvuurwerk is!!!! en op mijn bon staat ariana 250

maar ik moest wel mijn kvk papieren geven wie kan mij nu zeggen watik eigenlijk gekocht heb?

tanx

ooh ooh wat een paniek;) lees dit even door http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=3230&highlight=ariane het zijn dus gewoon de zelfde

pinda

Registered User
Maar heeft iemand nou ervaring met deze pijlen of niet?Ik zit er over te denken ze ook te kopen,maar twijfel,tussen een paar 4inch shells of deze pijlen.Iemand mischien een filmpje van de pijlen?

Schuim

Moderator
Medewerker
Vraag je zelf het volgende af en je hebt je antwoord.
Aangezien smaken toch nog altijd verschillen.

1. Heb je al vuurwerk geschoten van dit kaliber.
1b. Zo ja, wat vind je mooier, een vuurpijl of een shell (ongeacht kaliber)
1c.

2. Kijk naar want je het leukst/veiligst/mooist lijkt om te schieten.

Heb je nog geen vuurwerk van dit kaliber geschoten?
raad ik je de pijlen aan, omdat deze makkelijker (en veiliger) zijn om mee te beginnen.

Als je er nuchter over na denkt heb je je antwoord zo.
Maar dan nog kun je pijlen niet vergelijken met shells dit vooral door de aandrijving.
Kijk gewoon naar wat je het mooist en meest haalbaar lijkt.

Greedings,
Schuim

Laatst bewerkt:

THE SHARE-MAN

Registered User
hier de maestro 4 inch bolpijl je ziet ze ertussen ligge

worden alleen onder de toonbank verkocht

wecossss.jpg

pinda

Registered User
Ik vind pijlen wel leuk,het heeft wel wat.Heb al eerder shells geschoten van 3inch.
Maar als je nou puur naar de grote van de uitwerking kijkt van een 4inch weco pijl of een 4inch shell,welke is zwaarder?
Ik moet zeggen dat ik de pijlen ook erg duur vind 30e per stuk tegen over 10x 4inch shells voor 125e.

Ivanhoe

Registered User
Het effect van een weco maestro (90 mm) bolpijl is te vergelijken met een goede kwaliteits 4 inch shell. Absolute aanrader met schitterende en grote effecten. Kwa pijl het beste wat ik ooit ben tegengekomen. Jammer dat ze nergens meer te krijgen zijn....

Masterbom

Registered User
Ivanhoe zei:
Het effect van een weco maestro (90 mm) bolpijl is te vergelijken met een goede kwaliteits 4 inch shell. Absolute aanrader met schitterende en grote effecten. Kwa pijl het beste wat ik ooit ben tegengekomen. Jammer dat ze nergens meer te krijgen zijn....

komen ze ook niet meer bij alpeco dit jaar? en zo niet wat is er dan te verkrijgen bij alpeco wat er op lijkt?

Wizz

Registered User
Masterbom zei:
komen ze ook niet meer bij alpeco dit jaar? en zo niet wat is er dan te verkrijgen bij alpeco wat er op lijkt?
ariane 250 lijkt er wel op, maar is toch een stuk minder vol, helder en symmetrisch.

Mokum-pyro

Registered User
Masterbom zei:

hmm raar ik heb er dit jaar toch echt 1 weten te bemachtigen en er komen er nog 2 bij!:p

weet er mischien ook iemand hoe ik een effect af kan lezen er staat wel een raar iets op

NX

staat erop

Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Registered User
Als er NX op staat heb je in ieder geval geen weco maestro te pakken. De Weco Maestro's hebben allemaal een kaartje met letteraanduiding waarop het effect beschreven staat:

a. Halbkreisbukett, rot/weiss
b. Silberbrokat mit roten Spitzen
c. Silberkrone of
d. Silberpalme mit roten Ring

De aanduiding NX komt niet op een maestro voor, maar op de bolpijlen uit de serie life style. Meet ze maar eens na, dan zul je zien dat ze geen 90mm doorsnee hebben, maar 70mm. Verder kun je de maestro herkennen aan het feit dat ze geen tape om het midden van de bol hebben, dit in tegenstelling tot de lifestyle pijlen waar een stuk tape om de twee helften van de bol zit geplakt. Je hebt best een leuke pijl gekocht, maar het is zeker geen maestro.

Laatst bewerkt:
Bovenaan