Black thunder

superfer

Registered User
Hallo,
kan iemand mij iets vertellen over de black thunder het is geloof ik van italiaanse makelij en er zitten er 10 in een doos .
als ik het goed heb zit er 22 gram kruit in
ik hoor graag of iemand al wat geprobeert heeft

al vast bedankt

DjTerence

Registered User
Superfer, de 'Black Thunder' is een Dragon Boom CAT3.
Hij zit alleen in een andere wikkel, maar er zit geen 22 gram kruid in.
Op de Black Thunder zelf staat dat het 25,2 gram P.S bevat, maar dat is hier niet het geval.
Er zit namelijk 38 gram P.S in. Eerst komt er een zilverfonteintje uit van ong. 4 seconde, dan even 1 seconde stil, dan een gigantische knal!
Vandaag heb ik er zelf nog één afgestoken, en de knal was wel aardig goed. Een stuk harder dan de BSC(de beste Super Vlinder op dit moment).
Daarom ben ik zeer te spreken over deze knaller.
Wat ik al eerder zij, het is de Dragon Boom met een andere huls+doosje.
Dit puur voor makkelijkere transportregeling vanuit Italië.
In Italië letten ze niet erg op alle duidelijke details, en is daarom makkelijk te vervalsen.

Ofterwijl : de Black Thunder is niets anders dan een 'in een ander gewikkelde' Dragon Boom CAT3.
Hier een foto van de 'Black Thunder' in vergelijking met de 'Dragon Boom CAT3'.
Ze zijn zoals je ziet precies even lang, alleen andere wikkel.

Zoals je ziet, een mooie, stevige, lange, groene visco lont.
Ze zijn ook erg mooi afgewerkt.

Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven.

Groet,

Terence :blink1:

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Je haalt me de woorden uit de mond DjTerence, spreekwoordelijk dan :blink1:

De Balck Thunder is inderdaad exact de Dragon Boom Cat. III in een ander jasje, puur vanwege de slechte controles in Italie. Op deze manier zijn ze makkelijker op te slaan, te vervoerne, en te verkopen.

Zowel Af- én Uitwerking van deze stukken vuurwerk is subliem.
Geen stukken beton of klei meer, maar een net plastic dopje. Een stevige kartonnen huls, en een goede lengte en brandsnelheid normaal visco-lont.

Deze knallers bevatten inderdaad niet de 22 gram explosief kruit, noch de 25 gram totale kruitinhoud.
Deze is inderdaad 38 gram!

Het beste effect krijg je als je deze jongens rechtop neerzet, aansteekt, voldoende afstand neemt, en geniet...
Eerst een klein fonteintje, en dan een geweldige knal. Onderschat deze dingen dus niet!

DSC02280.JPG

Gr. Fireworkaddict

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Ik weet niet hoor myrmidon, maar deze Dragon Booms of Black Thunder.. Bevatten naar mijn weten geen beton, maar een plastic dopje.
Dit in tegenstelling tot de goedkopere en beter verkrijgbare nitraten en (super)vlinders. Deze bevatten inderdaad wel een betonnen/klei stop.
Dit kan inderdaad een gevaarlijk projectiel vormen.

Bij de Black Thunder heb ik hier niets van gemerkt.
Sowieso in de Italiaanse knallers wordt, net zoals bij Spaanse makelij, veel minder/geen gebruik gemaakt van de gevaarlijke harde betonnen stoppen.

Ondanks dat is enige voorzichtheid wel op z'n plaats... zo'n hoeveelheid flash geeft een zeer harde knal!

DjTerence

Registered User
Ja dat is wel zo, want ik had toch wel hoofdpijn toen ik de Black Thunder hoorde.
Ik deed eerst een Big Spanish Cracker, ik draai me vaak om met die dingen. Die druk was masterlijk..
Daarna netjes de Black Thunder neergezet op de grond(in de wei allebij afgestoken).
Eerst kwam er dus een zilverfonteintje uit van wel 6 seconde, toen eventjes een kleine stilte, en toen een BANG :)
Net wat meer druk als de Big Spanish Cracker. Dat ik het verschil niet goed hoorde, komt denk ik doordat ik het afstak op gras..
Maargoed, ik was wel te spreken over de knal :blink1:
Als je er aan kan komen voor een degelijke prijs, meenemen dan maar :blink1:
De gemiddelde handelsprijs die ik voorbij heb zien komen is per 10 Black Thunders voor 30 á 35 euro. voor meer zou ik toch eventjes verder gaan kijken naar een andere dealer, of gewoon niet kopen. Maar het is maar wat de 'gek' er voor geeft natuurlijk.

Groet,

Terence.

DjTerence

Registered User
Zijn er echt geen andere mensen die op deze mooie knaller willen reageren?
Dat is wel zo leuk, of mensen hebben gewoon geen ervaring met deze knaller, dat kan natuurlijk ook.

Terence.

Laatst bewerkt:

Furrier

Registered User
Is 5 euro per stuk een redelijk prijs voor zo'n knaller? Heb er nog geen ervaring mee maar wil ze graag uitproberen

DjTerence

Registered User
:idea:Als je nou gewoon gelezen had wat de eerdere posts zijn in deze thread, kon je daar uit opmaken dat dat wel een redelijke prijs is..
Niet echt goedkoop, maar je moet het er maar voor over hebben natuulijk ;)

De gemiddelde handelsprijs ligt rond de 3 euro per stuk.
Voor de rest zou ik he gewoon nemen.
Heb er vandaag ook een aantal gehoord, en de knal is buitengewoon perfect, dus.

Terence.

Furrier

Registered User
Had het even vluchtig doorgelezen, kwam eigenlijk alleen positieve berichten tegen. Morgen maar even aanschaffen dan. Ben nu toch wel ernstig benieuwd:)
Weer is wat anders dan nitraatjes en vlinders. Zal zsm een reactie plaatsen na het uittesten.
Fijne nacht nog!

Furrier

Registered User
Haha oops helemaal vergeten.
Maar wat een knallers zijn dit zeg! Elke keer als ik ze afstak vroeg iedereen aan mij wat zijn dit voor bommen.
In de woonwijk kan trouwens wel, niks gebeurd maar ze geven zo'n GE-WEL-DIGE knal, dit kun je bijna niet omschrijven.
Als iemand ze aanbied voor een redelijk prijs, KOPEN!

DjTerence

Registered User
Hier een duidelijk en goed filmpje van de Black Thunder.
Filmpje :
Verwijderd wegens redenen. Zie post 17 in dit topic.
Het is met een goede Qualiteitscamera opgenomen, dus de dreun hoor en ervaar je op het filmpje zeer goed :blink1:

Gegroet Terence.

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Hier een duidelijk en goed filmpje van de Black Thunder.

Ik krijg een melding, dat het filmpje verwijderd is.

Ik heb zelf een aantal van deze jongens afgestoken.
De vlam aan het begin, doet mij denken aan een gasvlam, zit erg veel kracht achter.
Er komt een goede harde knal vanaf.

Maar ik vind wel, dat je deze jongens niet te dicht, bij huizen moet afsteken.
In geval van omstanders, die doof worden, ramen die breken, enz.

pyro023

Registered User
Ik krijg een melding, dat het filmpje verwijderd is.

Ik heb zelf een aantal van deze jongens afgestoken.
De vlam aan het begin, doet mij denken aan een gasvlam, zit erg veel kracht achter.
Er komt een goede harde knal vanaf.

Maar ik vind wel, dat je deze jongens niet te dicht, bij huizen moet afsteken.
In geval van omstanders, die doof worden, ramen die breken, enz.

Hier hetzelfde.
DjTerrence,zou je het filmpje opnieuw kunnen posten?
Ik zou het filmpje namelijk graag een keer willen zien.

mvg pyro023

DjTerence

Registered User
Woops, dit klopt. het filmpje heb/moest ik verwijderen, maar ik edit hem nu even, en post het filmpje vanavond nog. Mijn excuses.
Edit; Het filmpje van de Black Thunder.
http://blip.tv/file/582219/

Hier een foto van een explosie van de Black Thunder.
Als je deze explosie ziet, kan je echt zien wat voor inpact de Black Thunder zou hebben als je het niet fatsoenlijk gebruikt. Wees voorzichtig met deze knaller, en zet hem netjes neer als je ze wilt afsteken.

Groet Terence.

Laatst bewerkt:

Shredder12

Registered User
jongens ik ga volgend jaar Helemaal voor deze knaller ik ga naar belgie dan naar me oom en ga daar Oud en nieuw vieren :D

Iedereen in die topic bedankt ik weeet dat ik ze thanks kan geven maar dit is een goed topic

greetz

Bovenaan