Bevrijdingsdagvuurwerk 05-05-12 H'sum

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Zo ook de film bekeken, heb even gewacht tot er een kwam van goede kwaliteit om een goed oordeel te geven.

Bombers heeft een betere show geschoten dan vorig jaar maar daar is mijn inziens ook alles mee gezegd. Ik vind dit geen show!
Alles gaat volgas, geen rustmoment te bekennen, en waarom komen alle bommen van t midden? Deze lokatie heeft zoveel meer. De eerste 12.30 minuten zijn alle bommen die geschoten worden een salvo, kon de klok erop gelijk zetten. Nee ik vind dit persoonlijk niks.

Bombers heeft nog een hoop te leren want veel vuurwerk is nog geen goede show.

Laatst bewerkt:

Drillz

Registered User
Tis inderdaad niets anders dan een herhaling van steeds een rij cakes en dan een rek bommetjes erboven schieten in een salvo....

elgielo

Registered User
Een beetje inspiratieloos dit :tounge:

Nou ik zie het alweer, amateurisme in den dop.
Gelukkig heeft mijn instinct mij niet in de steek gelaten en ben ik hier niet helemaal heen gereden.

Word tijd dat ze ermee stoppen dit prutsersbedrijfje in te huren en de mensen met verstand van vuurwerk een kans te geven.

kansloos.........

KoenL

Registered User
Jammer om te zien dat een prof show, die voorheen goed op de Nederlandse kaart stond, nu voor 80% onder de noemer consumentenshow valt. Zoals al is gezegd, beter dan vorig jaar...maar veel was daar niet voor nodig.

Ik vind een consumentenshow niet per definitie slecht, maar het kan wel beter dan dit. Zeker als je de mogelijkheid hebt om er 65mm en 75mm bommen boven te schieten, dan moet je er toch echt een mooi spektakel van kunnen maken. En dan neem je de schitterende locatie nog niet eens mee.

Jammer dat de show weer tegenvalt. Volgens mij hadden de producten die nu geschoten werden beter tot zijn recht kunnen komen (bijvoorbeeld de pillen die nu op de meest onlogische momenten door beelden heen worden geknald, zonde).

funkie x

Registered User
Ik vind dit wederom net zo als vorig jaar schandalig! de show van vorig jaar heeft echt veel aandacht gehad in de negatieve zin en doe je daar toch iets mee als bedrijf. De verbeter punten zijn er duidelijk aangegeven en er word gewoon niks mee gedaan.

tot +- 12 minuten word alles in salvo's geschoten met veelal dezelfde bommen en daarna is het gewoon hersenloos je rekken leegschieten! stel dan wat minder salvo's op en schiet in plaats daarvan wat exclusievere bommetjes boven het consumentenvuurwerk dat zou er al heel anders uitzien, maak er iets speciaals van.

zeer jammer weer!

edje30

Registered User
Vorig jaar was het niet veel, nadat ik voor de 2de keer de filmpjes heb bekeken, vind ik het toch geen slechte show.
Misschien is het een idee om, net als het consu spul wat geschoten is, de shells te verdelen over 3 of 5 posten (aangezien de shells niet schuin geschoten mogen worden). De finale was wel geweldig met die salutes en woede.

Laatst bewerkt:

bridge

Bronzen Member
Inderdaad een erg zwakke vertoning. Geen mooie bommen, geen variatie. Onzinnig veel consupotjes, van niet eens goeie kwaliteit.

shinji

Moderator
Medewerker
Ik ben het met iedereen hier eens dat dit geen echte vuurwerkshow is, maar toch zie ik dit soort ramshowtjes ( net als Katan in Vlaardingen op koninginnendag) liever als die oersaaie '2 bommetjes tegelijk' profshows zoals die bv in pijnacker en Dordrecht geschoten zijn.

Laatst bewerkt:

hutter

Registered User
ieder mag (in mijn ogen) zijn mening zeggen en je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn .
Maar om iemand te bestempelen als hersenloos dat gaat mij persoonlijk te ver.
Respect voor iemand vind ik wel op zijn plaats.

Ik vind dit wederom net zo als vorig jaar schandalig! de show van vorig jaar heeft echt veel aandacht gehad in de negatieve zin en doe je daar toch iets mee als bedrijf. De verbeter punten zijn er duidelijk aangegeven en er word gewoon niks mee gedaan.

tot +- 12 minuten word alles in salvo's geschoten met veelal dezelfde bommen en daarna is het gewoon hersenloos je rekken leegschieten! stel dan wat minder salvo's op en schiet in plaats daarvan wat exclusievere bommetjes boven het consumentenvuurwerk dat zou er al heel anders uitzien, maak er iets speciaals van.

zeer jammer weer!

mickeyzegtboem

Registered User
Ik ben het met iedereen hier eens dat dit geen echte vuurwerkshow is, maar toch zie ik dit soort ramshowtjes ( net als Katan in Vlaardingen op koninginnendag) liever als die oersaaie '2 bommetjes tegelijk' profshows zoals die bv in pijnacker en Dordrecht geschoten zijn.

Ik snap de redenatie hierin, maar deze shows kan je niet met elkaar vergelijken.

Wil je een eerlijk vergelijk maken, dan zou je deze show tegen bijvoorbeeld een Houten moeten zetten.
De materialen die gebruikt mogen worden zijn daarin vergelijkbaar, en hoewel we nooit achter de budgetten zullen komen, denk ik dat deze 2 ook dichter tegen elkaar aan liggen.

funkie x

Registered User
ieder mag (in mijn ogen) zijn mening zeggen en je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn .
Maar om iemand te bestempelen als hersenloos dat gaat mij persoonlijk te ver.
Respect voor iemand vind ik wel op zijn plaats.

ik heb ook wel respect voor degene die de show schieten, mischien heb ik dit niet goed uitgedrukt.
exuses daarvoor.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik hoor van meerdere mensen die er geweest zijn dat het een heel behoorlijke show was.
Op video ziet het er niet bijster indrukwekkend uit, maar ik zie zeker leuke elementen (single-shots in bepaalde patronen er doorheen), fluiters in grote aantallen en leuke mines b.v.
De Vette Marja (begin) is wel heel zwak helaas, maar ja, we weten allen hoe dit komt..

Ben het wel eens met Koen dat je op deze locatie gewoon meer kan, want in zeker zin heb je hier dezelfde vrijheid als in b.v. Houten.

Verder is het geen gek idee om veel consu-cakes in te zetten op deze plek.
Past namelijk prima bij de afstand en bij de 2 of 2,5" erboven.
Ook kun je er veel van gebruiken, zodat je continue een volle lucht hebt. Ik zie dit ook liever dan bommetje voor bommetje.
Tot nu toe de beste show die geschoten is op 5 Mei m.i. (beoordeeld aan de hand van video's)
Ja, ik weet het heren. Maar ja. Wansmaak is ook smaak!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ik hoor van meerdere mensen die er geweest zijn dat het een heel behoorlijke show was.
Op video ziet het er niet bijster indrukwekkend uit, maar ik zie zeker leuke elementen (single-shots in bepaalde patronen er doorheen), fluiters in grote aantallen en leuke mines b.v.
De Vette Marja (begin) is wel heel zwak helaas, maar ja, we weten allen hoe dit komt..

Ben het wel eens met Koen dat je op deze locatie gewoon meer kan, want in zeker zin heb je hier dezelfde vrijheid als in b.v. Houten.

Verder is het geen gek idee om veel consu-cakes in te zetten op deze plek.
Past namelijk prima bij de afstand en bij de 2 of 2,5" erboven.
Ook kun je er veel van gebruiken, zodat je continue een volle lucht hebt. Ik zie dit ook liever dan bommetje voor bommetje.
Tot nu toe de beste show die geschoten is op 5 Mei m.i. (beoordeeld aan de hand van video's)
Ja, ik weet het heren. Maar ja. Wansmaak is ook smaak!

Heb je het dan over de afgelopen 2 editie's of meerdere jaren daarvoor. In het laatste geval kan ik het echt niet met je eens zijn. Voordat Bombers deze show ging schieten werd er veel beter met de locatie omgegaan. Ook qua spullen was het veel uitgebreider. Veel profblokken, meer candle's, meer bommen en groter, waterblokken of watermine's nou ga zo maar door. Er werd echt meer over nagedacht tijdens de Azuma tijd en qua spullen zat het veel beter in elkaar.

Maar ook in de tijd van Azuma ging het niet altijd zoals gewenst maar dan nog was het al die jaren een betere show dan de laatste 2 jaar.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mijn opmerking ging over de shows van afgelopen 5 Mei 2012 in Nederland op video.

Heb je het dan over de afgelopen 2 editie's of meerdere jaren daarvoor. In het laatste geval kan ik het echt niet met je eens zijn. Voordat Bombers deze show ging schieten werd er veel beter met de locatie omgegaan. Ook qua spullen was het veel uitgebreider. Veel profblokken, meer candle's, meer bommen en groter, waterblokken of watermine's nou ga zo maar door. Er werd echt meer over nagedacht tijdens de Azuma tijd en qua spullen zat het veel beter in elkaar.

Maar ook in de tijd van Azuma ging het niet altijd zoals gewenst maar dan nog was het al die jaren een betere show dan de laatste 2 jaar.

Bovenaan