Belgie - Vuurwerk enkel toegestaan op Oudejaarsnacht

Tony

Administrator
Medewerker
GENT - Vuurwerk mag in Gent enkel worden afgestoken op Oudejaarsnacht tussen 23 en 2 uur. Wensballonnen zijn - net als vorig jaar - volledig verboden in Gent. De brandende papieren lampionnen zijn onbestuurbaar en daarom gevaarlijk. Ze kunnen terechtkomen op houtstapels, tuinhuizen of huizen en daar brand stichten.
Rond de eindejaarsperiode gooien veel jonge gasten ook graag met bommetjes, maar dat zorgt voor geluidshinder, doet mensen schrikken en jaagt huisdieren op de vlucht. Daarom pakt de stad uit met de campagne 'Gooi liever een complimentje dan een bommetje'.

Lees verder: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=blmva_20131129_001

bridge

Bronzen Member
Inderdaad zijn die wensballonnen niet gewenst. Ik snap niet dat dat is toegestaan in Nederland. We tolereren veel te veel.

piet03

Registered User
Lachen ?
Dit zijn mensen die die 1ne dag dat ik vuurwerk mag afsteken proberen te verzieken .. totaal geen rekening houdend met andere mensen die er wel van houden..
Alleen maar zodat diegene wat deze slogan bedacht heeft hoopt een wit voetje te halen bij de zeikende burger..
Gent is een mooie stad met lekkere bieren..
Maar deze groen linkse activiteiten maken mij niet vrolijk..

Bovenaan