Barnevelder bestraft voor opslag vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Barnevelder bestraft voor opslag vuurwerk

ARNHEM - Een 56-jarige man uit Barneveld is veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van 8 maanden en een werkstraf van 240 uur voor het in bezit hebben van vuurwerk.

De man had een grote hoeveelheid professioneel vuurwerk, waaronder vlinders en nitraatklappers, in zijn garage aangrenzend aan zijn woning liggen terwijl hij daarvoor niet de nodige kennis had. Het huis van de Barnevelder stond midden in een woonwijk waardoor het vuurwerk volgens de rechter extra gevaarlijk was.

De man heeft bekend en spijt betuigd. De officier van justitie had dezelfde straf geëist.

http://112vallei.nl/page/Nieuwsdetail/15639/barnevelder-bestraft-voor-opslag-vuurwerk

Tony

Administrator
Medewerker
240uur is best veel. Ik had iets van 100uur en dat vond ik al behoorlijk wat.
Vergeet ook niet dat hij ook 8 maanden voorwaardelijk heeft gekregen wat betekend dat hij bij een volgende (vuurwerk)overtreding 8maanden celstraf krijgt plus een nieuwe straf er bovenop!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Vergeet niet dat 240uur gelijk staat aan 30 werkdagen van 8uur. Dit betekend dus 6 weken vrij nemen van je eigen werkgever!

Veel mensen hebben maar 165uur verlof per jaar. Dit betekend dus geen vakantie dat jaar, onbetaald verlof van je werk en ook nog eens 8 maanden voorwaardelijk!

Best een pittige straf dus!

Dennis010

Registered User
taakstraffen kan je ook in de avonduren inlossen. bijv. borden wassen in de keuken van een verzorgingstehuis. Er wordt gesproken over grote hoeveelheden, ik denk dat ie dan goed weg komt. Ik ken mensen die met "grote hoeveelheden" ONvoorwaardelijk hebben gekregen. :sad:
De uitspraken van rechters verschillen te veel naar mijn mening. De een krijgt een taakstraf en de ander 3 maanden zitten en een zeer dikke boete, typisch nederland weer. Trek gewoon 1 lijn, klaar.

Tony

Administrator
Medewerker
Verzorgingstehuis os om 7uur in de ochtend borden wassen zoals ik dat moest doen en die zijn om 16uur klaar.

Daarbij bepaalt uiteraard de ambetenaar wie wat gaat doen. Je mag van geluk spreken als ze met je mee denken.

Dennis010

Registered User
Dan heeft die persoon die ik bedoel geluk gehad denk ik. 4 uurtjes per avond was ook goed. Neemt niet weg dat er naar mijn mening te veel met 2 maten gemeten wordt in dit land.

Tony

Administrator
Medewerker
Dan heeft die persoon die ik bedoel geluk gehad denk ik. 4 uurtjes per avond was ook goed. Neemt niet weg dat er naar mijn mening te veel met 2 maten gemeten wordt in dit land.

Dat is waar. Overal zie je andere straffen verschijnen.
Ik heb zelf ook geluk gehad want ik was best lief en mee werkend waardoor ik in een leuke keuken hebt gestaan. Maar uiteindelijk beslist de reclasering en als jij daar de popie jopie gaat uithangen is de kans groot dat je ineens in je eigen buurt staat te schoffelen.

shinji

Moderator
Medewerker
Er wordt weleens gezegd dat taakstraffen geen reet voorstellen, maar als je, zoals in mijn geval, tegen je personeel moet zeggen dat je er ff een paar weken niet ben omdat je in de keuken van een verzorgingstehuis moet gaan werken, heb je toch echt t idee van; dit gaan we niet meer doen he.
In mijn geval en die van Toon duidelijk ook, heeft de taakstraf dus wel degelijk nut gehad. Los van het feit dat het in ons geval niet om handel ging, dus er geen criminele bedoeling achter zat.

Bovenaan