Azuma Goes Japan

dieter

Registered User
Beste Freaks,

We hebben het lang stil moeten houden ( gaat wel door gaat niet door) maar Azuma gaat op herhaling in Japan.
Reeds in 2002 was Azuma ( toen nog Skylight ) te gast in Japan en heeft daar een circa 18 minuten durende vuurwerkshow mogen verzorgen.
Op het laatste moment heeft Aat Boeschoten toch weer contacten daar weten te leggen en zijn we weer uitgenodigd om dit jaar en wel op 26 juli aanstaande de show te verzorgen.
Het Pyromusical Festival zal plaatsvinden in Sasebo-City in het Nederlandse thema park "Huis ten Bosch".
Op 25/7 schiet Pagano uit Ottaviano Italie, 26/7 schiet Azuma, 1/8 schiet Wakino Art Factory uit Fukuoka Japan en op 2/8 Kinson Fireworks uit Fuzhou China.
De inzet van de show is voor alle deelnemers gelijk en bestaat uit de volgende aantallen:

4 inch kogel/cylinderbommen 600 stuk, 5 inch kogel/cylinderbommen 400 stuk,7 inch kogel/cylinderbommen 100 stuk, 10 inch kogel 30 stuk,7 inch waterbommen 40 stuk, 2 inch cakeboxen 50 stuk, 2 inch watercakes 10 stuk, 3 inch roman candels 100 stuk, 2 en 3 inch singel shots 200 stuk, 4 inch mine effecten 200 stuk, flashing bengaal 60 stuk.

De effecten mogen wel zelf bepaald worden.
Een groot deel van de bommen zullen geleverd worden door Wakino Art Factory uit Japan.
Ook de keuze van de muziek is vrij echter dienen er wel aan aantal typisch Nederlandse stukken in te zitten zoals bijvoorbeeld Tulpen uit Amsterdam.
Duur van de show is circa 17 minuten.
Verder is men verplicht om met het zogeheten Pyrodigital systeem te schieten die door de Japanse collega's te beschikking gesteld.
Je moet het niet zien als een wedstrijd, maar gewoon je kunsten als land tonen.
Wij kijken er nu al met veel plezier naar uit.

Ik heb wat beelden van de show uit 2002 op vimeo gezet dat jullie een indruk krijgen van de show toen.

Het thema van de show toen was gebaseerd op een reis langs de 4 continenten, Noord-Amerika, Europa, Azie en Zuid-Amerika.
De vuurwerkeffecten geven het karakter weer van het betreffende continent.
De toegepaste effecten zijn kogel- en cilinderbommen van 75 mm tot en met 300 mm., romeinse kaarsen, cilinder- en kogelraketten van Zink, Flowerbeds en Singleshots.
De show werd ondersteund door muziek uit het betreffende continent en door licht en laser effecten.
De finale van de show bestaat uit diverse kalibers tot 300mm Kamuro's en Titaniumbommen.
Bedenk wel dat we in deze tijd nog niet over de moderne schietapparateur beschikten zoals de Pyrotronix waarover wij nu beschikken.

Hieronder ook een link naar de officele website van het park:
http://english.huistenbosch.co.jp/index.html

Nog een link met wat wat foto's van de lokatie :
http://www.fireworksfx.com/japan.html
We zijn benieuwd hoe de pier ( foto 600' pier firing site ) er nu bij ligt, Jaco die er ook in 2002 bij was vertelde ons dat deze in die periode reeds niet meer in een goede conditie was........

Link naar een van de belangrijkste leveranciers :
(http://wakinoartfactory.upper.jp/pg34.html).

Laatst bewerkt:

Mattenfreak

Registered User
Gaaf man, gefeliciteerd!
Leuk dat iedereen gelijke hoeveelheden moet schieten, zelfde systeem, maar dat je wel je eigen draai er aan geeft met effecten en opstelling. Vraag ik me wel af; het ene effect is duurder dan de ander, is er wel een max. budget?

Alvast veel succes gewenst, mooie uitdaging.

dieter

Registered User
Gaaf man, gefeliciteerd!
Leuk dat iedereen gelijke hoeveelheden moet schieten, zelfde systeem, maar dat je wel je eigen draai er aan geeft met effecten en opstelling. Vraag ik me wel af; het ene effect is duurder dan de ander, is er wel een max. budget?

Alvast veel succes gewenst, mooie uitdaging.

Nee er wordt niet over een budget gesproken.
We hebben een lijst met soorten effecten gekregen waar we een keus uit hebben moeten maken.
Deze lijst hebben alle deelnemers en kan je vertellen dat de keuze van effecten zeer groot is.
Persoonlijk denk ik niet dat er veel prijsverschil zit in de bommen daar ze rechtstreeks van de fabriek komen.

KoenL

Registered User
Gefeliciteerd Azuma, een mooie uitdaging. De aantallen liegen er niet om en de grootte van de bommen zijn ook niet verkeerd. Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.

Succes in ieder geval!

GMP82

Zilveren Member
De opzet klinkt goed! Ben benieuwd naar het resultaat...

Gefeliciteerd met deze mooie opdracht!

Hoe lang gaat de show ongeveer duren? weer zo'n 18min?

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik hoorde dit al een tijd geleden. kickuh hoor om in Japan een vuurwerk te mogen schieten , uiteraard ben ik weer benieuwd naar de beelden die zullen komen. azuma gefeliciteerd.

scania

Registered User
Mooi werk Dieter ,ik had een tijd geleden al wat van Bob vernomen over dit gebeuren waar jullie deel van uit gaan maken!

Ik wens jullie veel succes en plezier daar!

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Leuk om te weten is ook dat de show door zo'n 40 man opgebouwd zal worden. (als ik het goed onthouden heb)

svnJJ

Registered User
Dat is goed nieuws voor jullie!! Gefeliciteerd!

Maak er wat moois van en veel plezier!

Groeten Sven

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Zo leuk om te lezen zeg!

Azuma goes internationaal!:smile:

Veel succes daar en leer ook van de andere schietende bedrijven.

Moontan

Moderator
Medewerker
Leuk nieuws voor Azuma, goed nieuws voor Vuurwerk Nederland
Veel succes mannen met de voorbereidingen, ben benieuwd wat voor show en welke muziek er uit de bus komt rollen.

Schuim

Moderator
Medewerker
Hulde, Hulde!

Wat een super gaaf nieuws zeg!
Mannen het beste alvast daar!

Schuim

Z@P

Registered User
Mooi mannen, hou de nederlandse eer hoog daar!

Jammer dat we hier zoiets niet hebben ( scheveningen boehoehoe)

bob1

Registered User
Een kleine update;

http://www.huistenbosch.co.jp/event/summer2009/festival/

De officiële aankondiging van het pyromusical festival Huis ten Bosch 2009.

Het is even lastig maar geloof mij dat hier de wetenswaardigheden staan van de deelnemende bedrijven.

Ik zal trachten om van deze trip een dagboek bij te houden (we werken met een zeer strak schema) en wat foto's te maken van het een en ander.

Zeker omdat de set-up van zowel Pagano als die van Azuma naast elkaar staan en gelijktijdig worden opgebouwd beloofd het een aardige hoeveelheid te worden.

Groet,

Bob1

Wij hebben er in ieder geval erg veel zin in.

Bovenaan