Article: Politie kijkt in kluisjes van alle scholieren

polleke45

Registered User
"De politie heeft afgelopen week op alle middelbare scholen in de gemeenten Lingewaard en Overbetuwe de kluisjes van leerlingen gecontroleerd op strafbare spullen.
Deze werden niet aangetroffen"
"leerlingen worden vooraf gewaarschuwd"

Gek he dat ze niets aantreffen als de leerlingen vooraf gewaarschuwd worden.

GMP82

Zilveren Member
Dit zou je landelijk in moeten voeren, maar dan zonder waarschuwing.

Scheelt weer een paar verkeersborden, prullenbakken en kinderspeeltuintjes...

Hyper

Registered User
Ik vind het vreemd dat de politie dit zomaar mag doen zonder persoonlijke verdenkingen. Kluisjes zijn niet voor niets afgesloten en ik vind het een schending van de privacy van de leerlingen als ze zomaar geopend worden om te controleren wat er in zit.

rodepo

Registered User
wel belachelijk dat je opeens geen rechten meer heb als het december is.
Officieel mogen ze je kastje onderzoeken als ze gegronde reden hebben, en mogen dus absoluut niet zomaar alle kastje controleren.

Als ze nog 1 stapje verder gaan word straks elk huis gecontroleerd.
hiep hiep hoera voor de politie staat.

KruitFreak

Registered User
Het gaat wel ver maar er zal vast wel een goede reden zijn. Als er dagelijks rondom de school knallers worden afgestoken en bewoners klachten indienen moet je als school ook iets ondernemen. Het is gewoon een jaarlijkse preventieve controle met vooraankondiging. Net zoiets als een flitsmelding zodat je op de rem kunt staan voordat je op de bon gaat;-)

Autoalarm

Registered User
Ik zit op het OBC in Bemmel en er werden wat mensen uitgezocht en gevraagd of ze het kluisje wilde openen meer als 90 procent is niet gecontroleert.

Bovenaan