Article: Negentig euro boete bij te vroege knal

Booomy

Registered User
"Wie een illegale Cobra of Nitraatje afsteekt, kan volgens de wet zelfs tot twaalf jaar gevangenisstraf worden veroordeeld. Valt er een gewonde, dan is de strafmaat vijftien jaar".

Als je vandaag de dag iemand vermoord krijg je zowat nog minder. Begrijp best dat ze op deze manier wat tegen het illegalen vuurwerk willen doen maar dit slaat echt alles.

Dim

Product Beheer
Medewerker
JAAAAAAA, 4 verkoopdagen dit jaar! Jippie.
Kan je nagaan hoeveel onzin een krantje kan publiseren. Vind het wel goed dat er boetes worden gegeven voor tevroeg afsteken. De hoogte van die boete valt over te twisten!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Hahahah ik denk dat ze gewoon een oud artikel hebben geknipt en geplakt!

@ Booomy....het betreft hier de maximale straf, deze word in nederland nooit opgelegd. Het is dus ook bangmakerij..en volgens mij is dat niet verkeerd.

Booomy

Registered User
Hahahah ik denk dat ze gewoon een oud artikel hebben geknipt en geplakt!

@ Booomy....het betreft hier de maximale straf, deze word in nederland nooit opgelegd. Het is dus ook bangmakerij..en volgens mij is dat niet verkeerd.

Ja daar is inderdaad niks mis mee Vonk met die bangmakerij. Het staat er alleen raar. 12 tot 15 jaar gevangenisstraf.

Davis

Registered User
In dit land krijg je voor een dubbele moord, inclusief verkrachting ongeveer net zoveel straf. Bangmakerij oké, maar doe het volgende keer een beetje adequaat.

joszie

Zilveren Member
wel terecht dat er voor te vroeg afsteken een boete staat met de huidige wetgeving. Wel zonde dat sommige gemeenten extra regels in hun verordening zetten en het vuurwerk afsteken pas toestaan vanaf 's avonds.

rodepo

Registered User
woow kan je in die gemeentes al eerder kopen hahaha:huh: zo zie je maar weer niet alles geloven wat de media schrijft.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
wel terecht dat er voor te vroeg afsteken een boete staat met de huidige wetgeving. Wel zonde dat sommige gemeenten extra regels in hun verordening zetten en het vuurwerk afsteken pas toestaan vanaf 's avonds.

Wil je eens een voorbeeld geven van welke gemeente dit heeft.

quexx

Registered User
Wil je eens een voorbeeld geven van welke gemeente dit heeft.

Sommige gemeenten hebben nog strengere regels in de Algemene Plaatselijke Verordening gezet. Zo mag in Beverwijk het vuurwerk pas vanaf tien uur ’s avonds de lucht in op oudejaarsdag.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Sommige gemeenten hebben nog strengere regels in de Algemene Plaatselijke Verordening gezet. Zo mag in Beverwijk het vuurwerk pas vanaf tien uur ’s avonds de lucht in op oudejaarsdag.

Grappig, heb de site en de apv van de gemeente Beverwijk even doorgespit. Wat valt op, het staat niet in de apv geregeld maar er is op de site wel een vermeling van.
Afsteektijden is een landelijk geregeld iets...vind het dus vreemd dat ze dit daar zo aanpakken. MAAR aan de andere kant het staat NIET in de apv genoemd van die gemeente dus ik zou me er al helemaal niet druk om maken. Gewoon stoken!

Bovenaan