Anti vuurwerklobby vergiftigt de discussie

Moontan

Moderator
Medewerker
Het bericht van Cameo op Vuurwerktraditie is een ontzettend goed onderbouwd verhaal. Waarvoor mijn complimenten Nick.
De mediavergiftiging en de lobby vanuit de linkse hoek onder aanvoering van Bonte en zijn grote vrienden Faber, Rietveld en Meijering zullen uiteindelijk er in slagen om hun zin te krijgen. Het is namelijk hun levenswerk en zij hebben op de een of andere manier een enorme invloed (tijd,geld,etc.) op de media.
Je hoeft geen pessimist te zijn om te weten dat het verbod er met de jaren gaat komen.

En ja wat kunnen wij er tegen doen? "wij" zijn de belanghebbenden: liefhebbers, vuurwerkverkopers, importeurs.
Een bolwerk vormen om ons drieëen te verenigen in een samenwerkingsverband zoals Jeffrey (Beekje) voorstelt?
Ik ben daar wel een voorstander voor.
Maar hoe krijg je het voor elkaar om invloed op de media te krijgen? Want daar gaat het om.
Lastige vraag, ik weet het antwoord er niet op.

Misschien moet ik als individu wel gaan emigreren zoals al die 150.000 andere Nederlanders die jaarlijks voorgoed ons land dag zeggen omdat ze niet meer kunnen ademen in ons land vanwege die voortdurende betutteling.
Maar zo erg is het nou ook weer niet.

Verbod of geen verbod, regels of geen regels, vuurwerk blijf ik afsteken tot aan mijn dood aan toe.
Dan maar 1 keer per jaar anarchist.

Maar daar helpen we de winkeliers die er van moeten leven niet mee en onze hobby wordt een stuk minder leuk.

Beekje

Registered User
Hey Jeff,
je bent denk ik niet helemaal op de hoogte van bepaalde dingen. Terwijl jij verkopen bent en een echte vuurwerkfreak was/bent?
In Belgie word het knalvuurwerk helemaal niet verboden. Alleen de 2 grams knallers zijn straks niet meer toegestaan omdat op dit moment cat.3 niet verkocht mag worden. Dat betekend dat de knallers straks maximaal 0.5gram flash zullen hebben en 120DB op 8 meter mogen knallen.

Brillen gratis weg geven?
Lesli vuurwerk/vuurwerkplanet doet dit al bij elke bestelling en daar zijn ze in 2012 rustig aan mee (Welke importeurs nog meer?) begonnen. En ik ben een voorstander dat een importeur dit regelt maar ik zie ook wel de verantwoordelijkheid van de winkel. Geef jij elke klant een gratis bril mee?

Een nieuwe stichting? Het is al 10 keer geprobeerd zowel voor de consu branche als voor de pro schieters. Maar inplaats van te kijken hoe je dit gezamenlijk goed kan aanpakken zijn er altijd importeurs/schietbedrijven die een ander het licht in de ogen niet gunt en daardoor niet lid word van de stichting. Dus je kan wel weer een nieuwe willen opzetten maar denk je dat het dan wel lukt?

Wat hebben de rollen etc. met de veiligheid te maken? Als je kijkt naar de producten dan zijn zoals in het verhaal ook aangegeven word de babypijl en de romeinsekaars een probleem. Je wilt het dus verbieden omdat jullie er niets op verdienen maar is dat niet jullie eigen probleem? En hebben jullie winkeliers daar zelf niet voor gezorgd? Zorg dan dat je er wel weer geld aan verdiend en gooi dat spul gewoon duurder de markt op.

Met de bibob achter je aan heb je het als importeur al 100% moeilijker mocht je ooit met iets illegaals in het vuurwerk gepakt worden. En volgens mij is het nu zo dat wanneer dit gebeurd dat je dan sowieso je vergunning kwijt raakt.

Waarom moet de importeur laten zien wat het illegale vuurwerk met je doet? Daar hebben we de Nederlandse staat toch voor?
De Nederlandse importeur moet laten zien hoe veilig consumenten vuurwerk kan zijn want dat is wat hun importeren.

Het heeft niks met links of rechts te maken want daar kijk ik helemaal niet naar. Ik ben het alleen niet met je eens :)

Helemaal gelijk dat je tegen me zegt ben ik wel op de hoogte, weet je wat het is op een gegeven moment denk je ppffff weer dat gezeik maar stoppen wil ik niet want het zit in mijn bloed. Dus kom ik ook minder op FPM en ik vraag niet veel meer aan Broekhoff want die denken ook alleen aan hun eigen.

Maar van de knallers dat gebeurd pas in 2017 toch?

Maar ik als klein verkooppunt met opslag tot 2 ton heb er niet voor gezorgd dat de babypijlen een goedkopere stok kregen en dat de kanonslagen slechter werden en dat de rollen zo gemaakt worden. Ik heb de prijs niet laten zakken tot onder de 1 euro. Importeur is daar verantwoordelijk. En het kleine spul verbieden is uit zakelijk overweging dan natuurlijk mooi meegenomen maar de enigste schade die je echt hoort van legaal vuurwerk is dit vuurwerk en met name aan oogletsel.

Van de brillen dat weet ik, Lesli nog voor de verkoop erover gesproken en wellicht word het tijd om over te gaan naar een ander dan Broekhoff die ze dus gratis weg geeft? Of ik het zelf doe? Ik denk voor 80% dat ik ze gratis weg geef maar enkelt via de losse verkoop, ik adverteer er nog niet mee omdat er al aardig wat weg gegeven word en dan heb ik het over dealers met opslag 1 tot 2 ton. Die 10 tonners kunnen het zelf wel dragen ja ;) Maar bijna alle kids en ouders die kinderen hebben krijgen er 1 van me.

Of een stichting of belangvereniging nog zien heeft weet ik ook niet maar je moet soms wat en voor dealers is dat er niet want BCN is meer voor importeurs en aanhang.

En ben blij dat je het niet met me eens bent want rotjeknor en 020 gaan nooit samen ;) wat ik wel vind is hoe denken jullie er zelf nou over. Wat kunnen we en gaan we er aan doen? Moeten we echt de overheid laten spreken, kunnen we daar niks tegen?

Bovenaan