Amersfoort GAAT NIET DOOR!

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
GAAT NIET DOOR!!!!

12 September 2009 Vuurwerk te Amersfoort.

plaats : Amersfoort
provincie : Utrecht
wie : Groupe F
wat : professioneel
waar : binnenstad
tijd : 00.00 uur
webinfo : http://www.amersfoort750.nl/

Op 12 september 2009 is de slotmanifestatie van Amersfoort 750. Een afscheid van een periode vol feestelijke activiteiten maar tegelijkertijd een moment vol verwachtingen. 's Ochtends vroeg gaan kinderen met rinkelende flessen door de straten om de buurt wakker te maken. 's Avonds is het tijd voor eten en drinken op de pleinen. Aan eenvoudige tafels met rood/wit geblokte kleedjes en de flessen op tafel met een Zuid-Europese sfeer. Ontmoet elkaar en deel mooie verhalen.

De lichtjes worden ontstoken, de lampionnenoptocht begint. En dan, om 00.00 uur precies, als apotheose van een jaar lang feest, gaat het licht uit in de hele binnenstad. 7,5 minuten is het donker, gevolgd door een overweldigend vuurwerk als afsluiting van een prachtige dag en een heel bijzonder jaar!

Link: www.groupef.com

jtcr

Registered User
Re: Amersfoort

Whaaaaaaaaaa, vet! Die Groupe F verzorgt toch ook elk jaar de show in Londen? Daar ben ik afgelopen jaarwisseling nog geweest en dat was echt te gaaf voor woorden!

Iemand enig idee waar het precies afgeschoten wordt en wat voor kaliber?

jaspertjuh

Registered User

Die gasten hebben inderdaad een indrukwekkend portfolio!

oa. 2005 Parijs - "Fete Nationale" (oa. vanaf de eifeltoren)
2004 Athene - Olympische spelen
2004 Athene - Openingsceremonie Paralympics
En ze hebben ook heb vuurwerk in Londen (2007) verzorgt met oud en nieuw.

Waar ik me wel zorgen om maak is de lokatie...
Met al die regeltjes in Nederland lijkt een show als in Parijs of Londen mij hier (binnenstad Amersfoort) helaas niet mogelijk...

Nouja, ik wacht vol spanning op nieuwe informatie!

Laatst bewerkt:

Stefanfreak

Registered User

En reken er op dat de budgetten van die buitenlandse shows ook wel ietsje meer zijn. Dus een Londen show of wat dan ook zal onwaarschijnlijk zijn.

Drillz

Registered User

En reken er op dat de budgetten van die buitenlandse shows ook wel ietsje meer zijn. Dus een Londen show of wat dan ook zal onwaarschijnlijk zijn.

Maar ik denk ook niet dat ze voor een kermisshowtje komen, hebben toch een naam hoog te houden dacht ik zo.

jtcr

Registered User

Ik heb even contact gehad met de organisatie en het blijkt een oud plan te betreffen. Er zal nu bij het slotfeest geen vuurwerk zijn, helaas :(

remio

Registered User

zou ook niet weten waar ze dat in de binnenstad willen schieten....... dr is daar helemaal geen plek voor profvuurwerk met de NL eisen.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member

Het Vliegend Festival bezoekt iedere dag een andere wijk en bouwt daar vliegensvlug een feestje. Ook de restaurants in de stad doen mee aan het verjaardagsprogramma en serveren de meest bijzondere gerechten. Iedere avond begint er om 22.00 uur een spectaculaire act vanaf de Onze Lieve Vrouwetoren. Een ‘lichtbal’ snelt vanaf de toren richting Koppelpoort, waarna in de haven een spektakelstuk losbarst, gevolgd door prachtig vuurwerk.

Een heel bijzonder, theatraal vuurwerk als afsluiter van een periode vol opmerkelijke en uitbundige activiteiten!

Op 12 september 2009 is de slotmanifestatie van Amersfoort 750. Een afscheid van een periode vol feestelijke activiteiten maar tegelijkertijd een moment vol verwachtingen. 's Ochtends vroeg gaan kinderen met rinkelende flessen door de straten om de buurt wakker te maken. 's Avonds is het tijd voor eten en drinken op de pleinen. Aan eenvoudige tafels met rood/wit geblokte kleedjes en de flessen op tafel met een Zuid-Europese sfeer. Ontmoet elkaar en deel mooie verhalen.

De lichtjes worden ontstoken, de lampionnenoptocht begint. En dan, om 00.00 uur precies, als apotheose van een jaar lang feest, gaat het licht uit in de hele binnenstad. 7,5 minuten is het donker, gevolgd door een overweldigend vuurwerk als afsluiting van een prachtige dag en een heel bijzonder jaar!

Link: www.groupef.com

Volgens de berichten op Amersfoort750.nl wordt deze show nog steeds door GroupeF verzorgd. Heeft iemand hier al meer informatie over?

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member

Helaas is deze vuurwerkshow uit de kalender van Amersfoort 750 jaar weggehaald. Waarschijnlijk is deze show geschrapt.

blaapaap

Registered User

Damn, het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn: zo'n show op zo'n korte afstand van m'n huis.

Ze hebben wel een fantastisch alternatief:
Een groot fluitspektakel met honderden vuvuzela's en fluitjes. Iedereen doet mee!
joepie de poepie

Laatst bewerkt:

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Het feestjaar begon met stilte en spektakel. Bij het slot van Amersfoort 750 is er geen sprake meer van stilte. Dan barst op alle hoeken en pleinen van de binnenstad één groot fluitspektakel los. Om 22.00 uur klinkt de eerste fluittoon op de Hof, overgenomen door fluittonen op het Lieve Vrouwekerkhof en de Groenmarkt. Duizenden fluitjes, honderden vuvuzela's (Zuid-Afrikaanse toeters) en 'vuurwerk' zijn te horen en zien in de binnenstad. Iedereen kan meefluiten. Het Vliegend Festival rijdt met wagens, volgeladen met fluitjes, door de binnenstad. Een kaartje met de fluitroute en fluitpunten is te vinden op www.amersfoort750.nl. Amersfoorters fluiten samen het feestjaar uit, de toekomst in.

Ze hebben het hier over 'vuurwerk', maar ik weet niet wat ik me daar bij moet voorstellen.

Bovenaan