Alpeco: Spanish Thunder 408

xavier

Registered User
Er zijn nieuwe vlinders in categorie feestvuurwerk bij alpeco binnengekomen.
Naam : Spanish thunder 408
packing : 10/5 (5 doosjes van 10 stuks in een slof)
prijs : 22€

Heb er 1 mogen testen en de knal is zeer goed. Verpakking is mooi en handig.
Beetje het principe van de nitraten van Alpeco (kleiner verpakkingen in een slof). Waarschijnlijk zullen deze bij de klanten van alpeco per doosje van 5 stuks verkrijgbaar zijn.

fireworkaddict

Registered User
Re: alpeco : spanish thunder 408

Zijn dit dan dezelfde als de 'nieuwe spanish cracker' uit dit Topic: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=8449&highlight=vlinders+alpeco ?

dscn1539pp5.jpg

(Foto van Robbie-Rookbom)

Misschien heb je een foto voor ons Xavier?

Prijs is in ieder geval al aantrekkelijk, volgend jaar zelf de uitwerking eens beoordelen.
Gr. Fireworkaddict

swigy18

Registered User

volgens mij niet. die zijn alleen met kvk te koop. staat inderdaad op de alpeco site dat ze een nieuwe vlinder te koop hebben. volgens een nieuw procede en dus extra hard staat er. ze staan alleen bij producten er nog niet bij en dus ook nog geen foto. iemand anders toevallig wel een foto?

Petrvuurwerk

Registered User

iemand op avp zei dat ze de zelfde verpakking hadden als de Trueno vlinder.
misschien de vervangers voor de trueno's die aan die nieuwe eisen voldoen?(bigg)

swigy18

Registered User

staat dat ze vanaf heden (24-12-2006) ze ze aanbieden dus lijk me dat ze al te koop zijn

djara

Registered User

iemand op avp zei dat ze de zelfde verpakking hadden als de Trueno vlinder.
misschien de vervangers voor de trueno's die aan die nieuwe eisen voldoen?(bigg)

is geen vervanger want de treuno No 3 komt in de plaats voor de treuno no 4
en das pas volgend jaar.......................

xavier

Registered User

Spanish thunder 408 is geen vervanger voor Trueno Ricasa nr 4.
Het poedergewicht is 0.8 gram per rotje. Dit zeg ik maar alvorens er weer discusies zijn omdat er op de vlinder zelf 2 gram opstaat. Poedergewicht vermeld op de gebruiksaanwijzing is het werkelijke pyrotechnische sas.
Deze knaller moet je niet vergelijken met een Trueno Ricasa Nr 4 maar met andere vlinders die gekeurd zijn als feestvuurwerk. In dat opzicht is deze nieuwe vlinder van Alpeco toch een van de betere vlinders. Mooi afgewerkt, goede vertraging en een harde knal met een leuke flits.

Jeff

Registered User

Mag ik vragen waarom Alpeco blijft komen met 0.8gram knallers?
Je zou zeggen dat er daar wel onderhand genoeg van zijn.

xavier

Registered User

De 0.8 grams knallers van Alpeco liggen dicht in de buurt van het dB limiet van 153. Zover ik de members van diverse vuurwerksites mag geloven, knallen zij bijna of zelfs beter als de knallers van hun concurenten.
Alle knallers met meer dan 1 gram, knalden toen allen te hard waardoor deze niet door de keuring konden.
Het voordeel van de nieuwe knallers van alpeco is dat ze deze met grotere aantallen kunnen stockeren qua poedergewicht per bunker. Dit is ook voordelig voor de vuurwerkwinkeltjes die hun goederen bij alpeco vandaan halen. De knallers van Bonbridge met kvk zijn knallers die nog gekeurd moeten worden. Bijvoorbeeld de Big Spanish cracker is nu met kvk, maar zal waarschijnlijk volgend jaar aan partikulieren mogen verkocht worden.
Met de zwatre Nitrate thunder zijn ze ook reeds bezig met de keuring. Hierva, moeten ze nog de testresultaten ontvangen. Alle knallers boven de 1 gram vallen in categorie 1.3G. Trueno Ricasa nr 4 is dit jaar nog 1.4G, maar volgend jaar waarschijnlijk 1.3G.
Alpeco heeft enkel een 1.4G vergunning gekregen voor hun buitenlandse klanten. Zij mogen enkel de zwaardere klasse hebben voor eigen gebruik of voor de professionals. Alle zware knallers die te koop zijn op de zwarte markt komen waarschijnlijk van de verkoop onder de toonbank of van Duitsland, Polen etc..

KruitFreak

Registered User

Ik heb de Spanish Thunder 408 gisteren bij Alpeco gehaald en getest. Ik moet zeggen dat ze goed bevallen, een leuke knal voor een best kleine vlinder. Dat had ik niet verwacht. Ook de verpakking is erg handig, mooie platte doosjes met in ieder doosje 5 vlinders en 10 doosjes in een slof.
Kortom, goed feestvuurwerk!!

Tony

Administrator
Medewerker

Mag ik vragen waarom Alpeco blijft komen met 0.8gram knallers?
Je zou zeggen dat er daar wel onderhand genoeg van zijn.

Deze jongen wil graag weten waarom er steeds meer knallers van hetzelfde grammage in 1 winkel te koop zijn zoals Alpeco. Waarom 10 diverse knallers op de markt brengen terwijl ze allemaal 0.8gram bevatten...

Fezz

Registered User

jammer dat de no4 weg gaat, maar deze nieuwe is wel iets goedkoper.
Komt de knal in de buurt van de Titanium Thunder?

xavier

Registered User

Tony,

Alpeco zal ook nummers krijgen voor 0.3, 0.4 en 0.5 grams nitraten en vlinders. Voorlopig hebben ze de grens van 153dB bereikt met 0.8 gram.
Hopelijk krijgt alpeco nog zwaardere grammages door de keuring, maar dit is voorlopig toekomstmuziek.

Tony

Administrator
Medewerker

Tony,

Alpeco zal ook nummers krijgen voor 0.3, 0.4 en 0.5 grams nitraten en vlinders. Voorlopig hebben ze de grens van 153dB bereikt met 0.8 gram.
Hopelijk krijgt alpeco nog zwaardere grammages door de keuring, maar dit is voorlopig toekomstmuziek.

Ik begrijp maar de jongen zijn vraag is waarom jullie veel "dezelfde" knallers op de markt brengen en niet gewoon 1 van 0.8gram inplaats van 5 verschillende die eigenlijk niet anders zijn.

Jeff

Registered User

Bedankt voor de aanvulling Tony, dit zou ik inderdaad wel eens willen weten ;)

Fezz

Registered User

Ik heb hem vandaag getest, maar ik vind het een beetje matig knalletje

Bij alpeco staat er op het kaartje, zeer harde knal/aanrader etc. maar ik denk dat je toch beter af bent met de Titanium thunder (nitraat)
En helemaal als je kijkt naar de prijs; 22euro voor 50 vlinders

KruitFreak

Registered User

Zijn er nog meer ervaringen van freaks met de spanish thunder 408??
Ik hoor er maar heel weinig freaks over terwijl het bij Alpeco toch echt een aanrader is.

Bovenaan