Algemene Voorwaarden Consumenten Verkoop Vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Vandaag over een week gaat ons vuurwerk de lucht in. Eindelijk!!
Maar stel dat een cake het helemaal niet doet en het ligt bijvoorbeeld niet aan de weersomstandigheden (regen)
Weg vijftig ballen denk je dan.
Dat hoeft niet.
Veel dealers kennen algemene voorwaarden waarbij het recht op retour is geregeld.
Heeft je dealer geen algemene voorwaarden kan je je ook wenden tot de importeur
In beide gevallen moet je je binnen een paar dagen na oud en nieuw je klacht schriftelijk indienen.
Grote kans dat je je geld terugkrijgt of een tegoedbon.

Hieronder vind je een link naar een (willekeurige) vuurwerkwinkel die algemene voorwaarden hanteert.
lees artikel 11:

http://www.vuurwerkdumpshop.nl/t/conditionsofUse

GMP82

Zilveren Member
Bedankt voor de tip! Heb wel paar keer gehad dat de laatste rij(en) bleven staan. Wel melding van gemaakt, maar eigenlijk nooit bij stil gestaan om refund te eisen (de helft deed het immers). Ik hoop dat alles gewoon afgaat zoals het moet, maar anders een volgende keer toch maar werk van maken.

Moontan

Moderator
Medewerker
Een voorbeeld uit de praktijk:

Wij hebben op 30 november bij Blaxx vuurwerk in Voorschoten wat vuurwerk gekocht in de voorverkoop, waaronder een 100.000 klapper. Op dit stuk vuurwerk was geen enkele instructie aanwezig hoe deze af te steken. Tevens werd ons in de winkel geen uitleg gegeven. Op 31 december om 0.00 uur hebben wij dit stuk vuurwerk aangestoken waarna het in één keer, vlak bij mij gezicht, ontploft is. Het is een groot wonder dat er niemand gewond is geraakt want de gehele stoep stond met grote vlammen in brand. Tijdens de ontploffing voelde ik een enorme warme in mijn gezicht en de enige reden dat mij niets is overkomen is omdat ik tijdig wegdraaide. Wij hebben direct op 1 januari Blaxx vuurwerk in Leiden gecontacteerd en ik kreeg vrijwel onmiddelijk een mail terug dat zij gaan zoeken naar een passende oplossing. Deze heb ik na drie weken nog niet gehoord. Sterker nog, ze reageren nu nergens meer op.

Gewenste oplossing
Een door hun aangedragen passende oplossing.

Nu deze klacht op klacht.nl staat krijg ik opeens een e-mail met daarin de melding dat er meerdere mensen ziek zijn bij hun en dat daarom nu pas wordt gereageerd. Ik krijg mijn aankoopbedrag terug plus een kortingsbon voor 2012. Ik ga akkoord, maar ik vind het wat magertjes. Ik ga nu de rest van mijn leven anders om met vuurwerk.

http://www.klacht.nl/blaxx-vuurwerk/klacht/vuurwerk-compleet-ontploft/#comments

Bovenaan