Actie Vuurwerkland-Steenbergen

USRRobiwan

Registered User
Toon sorry hoor maar dat aanlevering verhaal is een beetje flauwekul. Je hebt als winkel een bunker van 10T. Dan zou ik verwachten dat die niet gevuld gaat worden door de leverancier op 29 december om 7 uur in de ochtend maar weken daarvoor. En als die bunker dan al om 10 uur in de ochtend helemaal leeg is. Dan heb je of te veel klanten of te weinig opslag capaciteit.

En als winkel die van 1000 naar 2000 bestellingen gaat in de voorverkoop, kun je wel uitrekenen dat je bunker van 10T dat niet trekt. Maar een bestelling stop daar begint men dan ook niet aan zo hypocriet zijn we dan weer wel. Dus vindt ik het ook helemaal niet erg als mensen dan gaan zeuren.

En als leverancier/importeur heb je een jaar de tijd om je voorraad aan te vullen en kun je als leverancier zien welke producten er populair gaan worden of zijn. Ze zouden zich kapot moeten schamen voor hun waardeloze distributie systeem en wijze van handelen. We betalen ons scheel aan dat vuurwerk wat zeker 3x over de kop gaat vanuit china. Dan mag je verwachten dat ze de zaakjes goed op orde hebben. Stelletje prutsers.

Alle winkeliers zouden de koppen bij elkaar moeten steken en hun leverancier even moeten inpeperen dat het zo dus niet moet eind 2011.

Laatst bewerkt:

maartendd

Registered User
opzich kan ik het me heel erg vinden met wat Tony verteld.
Ook de leveranciers spelen een belangrijke rol in het leveren van de producten (denk wel de belangrijkste)

Zulke problemen kunnen zich voorkomen, praat het niet goed. Maar zoals Tony zegt geven wij daardoor snelde schuld aan de verkopende partij. Dat het leverings systeem verbeterd kan worden zal denk ik iedere verkoper be-amen.
Dat dit een onderdeel was wat misging kan je inderdaad niet vol op steenbergen aanspreken. Hoop voor hun dat ze komend jaar mogelijk betere afspraken kunnen maken rondom dit probleem.

Een onderdeel wat ik persoonlijk wel bij steenbergen vind liggen, is de producten die zij verkopen. En het niet hebben van de juiste grote van bunkers, om al je voorraad. (los verkoop en voorverkoop te kunnen opslaan). Ik snap dat dit makkelijk praten is, omdat dit investeringen zijn. Maar ik denk dat ik wel kan zeggen dat het dit jaar mede hierdoor de grootste oorzaak is van de problemen van de verkoop. Dit zou dan ook een leerpunt zijn voor hun,die hopelijk volgend jaar verbeterd is.

Om positief te eindigen, ben ik wel zeer blij met zaken zoals steenbergen die voor freaks wel iets speciaals doen. Het personeel wat er rond liep, rende zich rot en hebben lange dagen gemaakt. (geen negatief woord hier over) ik zou zelf echt niet klant vriendelijk kunnen blijven als ik me de hele dag zo zou moeten rennen en vliegen.

Uiteindelijk heeft denk ik iedereen met wat aanpassingen toch een leuk oud en nieuw gehad. Ik sta denk ik volgend jaar toch weer langs de balie om mijn bestelling weer op te halen.

Laatst bewerkt:

funkie x

Registered User
ik sowieso ook.
ondanks dat ik lang moest wachten, je krijgt in mijn geval 30% / 35% korting en dat heb ik er wel voor over.
dat neemt niet weg dat ik vind dat er toch iets aan gebeuren moet. zo stel je meer klanten tevreden maar nogmaals, ik ben Vol lof over het personeel. waardige vervangers gekregen + uitleg waarom.
ik zou zeggen, : tot volgend jaar!!!

kingmokum

Banned
Yep, en dat is ook het probleem. Daarbij praat je dan over een bunker waar alleen vuurwerk in dichte kartonnen mag staan.
Ze hebben er naast nog een ompakbunker van ?2000 kilo? waar je dan alles voor de winkelverkoop (uitgepakt) en voor de voorverkoop neer zou moeten zetten. Dit is gewoon onbegonnen werk voor een populaire winkels als die van Steenbergen.

Daarbij heb ik veel winkeliers horen klagen over de leveringen van de importeurs. Of alles was ineens uitverkocht bij de importeur terwijl de winkeliers daar ook spullen gereserveerd hadden staan of de spullen komen 3 uur te laat binnen.

Stel je nou eens voor dat Steenbergen alles perfect en netjes in de planning heeft staan en pietje de vuurwerkimporteur belt ineens dat bijvoorbeeld de Daybreak is uitverkocht, en dat terwijl jij een bestelling hebt gedaan en nog 50 klanten moet voorzien. Daar sta je dan als vuurwerkwinkel. Of een importeur belooft om 7.00uur in de ochtend een bestelling te leveren en jij als winkelier anticipeer daarop en zeg tegen je klanten dat ze om 8.00uur de spullen kunnen halen. Maar de bus van de importeur komt om 11.00uur aan kakken. Wie krijgt de schuld ? Juist, de winkelier.

Het is allemaal niet zo makkelijk als dat de meeste van ons liefhebbers denken. De winkelier zit ook niet op al die ellende te wachten en wilt gewoon zijn klanten bedienen zodat ze het jaar erna weer terug komen. Maar soms ben je te afhankelijk van bepaalde factoren waardoor alles de mist in loop tegen je schuld in.

Ik denk en hoop dat veel liefhebbers dit Ramon persoonlijk niet kwalijk nemen. Wat hij en 123vuurwerk voor ons liefhebbers doen is vrij uniek en laten we dat aub ook een beetje koesteren.

Avond toon,

Ik denk dat ook met een 50 000 kilo bunker, bij vwl steenbergen niet alles op rolletjes loopt.

Ramon is de persoon die alles moet aansturen bij vwl steenbergen, ik heb het idee gekregen dat hij dit niet aan kan, het is zelfs simpelweg onmogelijk omdat hij maar op 1 plek tegelijk aanwezig kan zijn! Ook heb ik het idee dat er geen duidelijke lijnen waren uitgestippeld mbt de verschillende taken bij vwl steenbergen(wie doet wat).

Daarnaast hebben ze simpelweg te weinig handjes, bestellingen pakken, dozen open maken, voorraad aanvullen. Het werk is loodzwaar in een vw winkel, het personeel heeft naar schatting zo een 60 uur op hun benen gestaan in 4 dagen, dat is opzich al een hele prestatie opzich!

Dan heb je ook nog wispelturige leveranciers, een optie zou zijn om de aanlevering van het vuurwerk zelf te regelen.

Ik zou ze best willen helpen bij vwl steenbergen, het is alleen een beetje ver.

Gr,
King

Laatst bewerkt:

Kobajo

FPM Filmer
Ik wil bij deze ook nog even een positief bericht plaatsen over Vuurwerkland Steenbergen.
Ik vond het top geregeld en had na een uurtje netjes mijn bestelling binnen en ook nog eens allles wat ik had besteld.

Ik denk ook niet dat ik de enige ben met een positieve ervaring alleen zal je deze niet zo snel lezen. Laten we eerlijk zijn; de slechte ervaringen herinnert men zich altijd beter dan de positieve ervaringen.

En ondanks al het geklaag en gezeik. Terecht of onterecht zal het er volgend jaar, als er weer een freak actie komt binenstromen met bestellingen. Daar ben ik 100% zeker van!!

Dennis010

Registered User
Ik heb ook 3 en half uur gewacht.
Maar mn bestelling was wel compleet en de 30 % korting kreeg ik alsnog, ook al was ik te laat met bestellen.
Ik sta er volgend jaar gewoon weer... Beetje wachten voor zo veel korting moet kunnen.
Goede zaak !!

Jean Cross

Registered User
Ik sta denk ik volgend jaar toch weer langs de balie om mijn bestelling weer op te halen.
ik zou zeggen, : tot volgend jaar!!!
Terecht of onterecht zal het er volgend jaar, als er weer een freak actie komt binenstromen met bestellingen.
Ik sta er volgend jaar gewoon weer... Beetje wachten voor zo veel korting moet kunnen.
Goede zaak !!
Ik hoop in ieder geval dat deze mooie actie er volgend jaar weer is!

Mensen, het is al 2011.! Dus eind dit jaar mogen wel hopelijk weer een actie verwachten.! :lub:

We kunnen allemaal wel concluderen dat het niet helemaal lekker is gelopen, vanwege de grote aandacht (in bestellingen) voor Vuurwerkland Steenbergen...

Want zeg nou zelf, ze waren 1 van de winkels met het grootste gewilde Freakassortiment en hoogste korting.!

Toegegeven, ook ik was teleurgesteld, want bestelling in de voorverkoop betekend vaak dat je krijgt wat je besteld hebt (95% dan, uitzonderingen zijn er altijd). Maar als je als freak bijna 1/3 mist, is dat toch ff zuur als je al maanden met een show-planning bezig bent.. Het wachten was nog nieteens zo'n probleem, maar de controle kan zeker beter... door alle commotie heb ik zelfs een Jewel in the Crown vergeten :S... BALUH.!!!!

Desalnietemin zal VWL Steenbergen ervan geleerd hebben en het kan alleen maar beter gaan dit jaar.!

Niet om iets goed te praten of te forceren, maar zou fijn zijn als VWL Steenbergen zelf ook even een reactie plaatst, al is het maar een bedankje voor de grote toestroom richting Steenbergen, zodat we dit kunnen afsluiten en ons op kunnen maken voor het nieuwe vuurwerkseizoen :hehe!:

Steenbergen succes verder en voor tips kunnen jullie altijd terecht :hehe!:

Jean Cross

Tony

Administrator
Medewerker
Avond toon,

Ik denk dat ook met een 50 000 kilo bunker, bij vwl steenbergen niet alles op rolletjes loopt.

Ramon is de persoon die alles moet aansturen bij vwl steenbergen, ik heb het idee gekregen dat hij dit niet aan kan, het is zelfs simpelweg onmogelijk omdat hij maar op 1 plek tegelijk aanwezig kan zijn! Ook heb ik het idee dat er geen duidelijke lijnen waren uitgestippeld mbt de verschillende taken bij vwl steenbergen(wie doet wat).

Daarnaast hebben ze simpelweg te weinig handjes, bestellingen pakken, dozen open maken, voorraad aanvullen. Het werk is loodzwaar in een vw winkel, het personeel heeft naar schatting zo een 60 uur op hun benen gestaan in 4 dagen, dat is opzich al een hele prestatie opzich!

Dan heb je ook nog wispelturige leveranciers, een optie zou zijn om de aanlevering van het vuurwerk zelf te regelen.

Ik zou ze best willen helpen bij vwl steenbergen, het is alleen een beetje ver.

Gr,
King

Wanneer ben jij geweest dan en wat had je allemaal besteld ?

DioR

Registered User
Mijn bestelling was,

1 The One Liner
1 Meterpakket
2 Flying Bees
1 Space Bullets
4 Grondbloem Knal
1 Rom. Kaars. 20 shots
3 Happiness
6 Saturn Missile 25sh. 2-pack
4 Binkie
2 Ghost King
2 Extreme Bang Rockets
1 Chooet Kanonslagen
1 Chooet Bermuda's
2 Chooet Hindoe rol
2 Lady Cracker 10x 40schots
4 10.000 rol 215
2 Blue Pearl 165
4 100 schots fluted
4 Green Glitter Missile
1 Rocket Boom
1 Great Wall of China
1 Wodka Blue
1 Treasure Island
2 Splitting Comets
2 Earcatcher
2 Spring Flowers
1 Colorful Thunder Tail
12 Thunderking
2 Hypnotised
4 Goud assortiment
1 Flower assortiment
2 Brullende Schwiegermutter
1 Big Messier
1 Light Year
1 Pinkie Winkie
2 Zware Jongens
2 Vette Marja
2 Goud
2 Wasp
5 Concerto Rosso
2 Panter
1 Heavy 5
3 Cruise Rocket
3 Hoogmoed
1 Spaced
1 Spinning Salute
1 Fusion
1 Rebel

Vond het inpakken van de bestelling in de pakruimte ietwat moeilijk. Ook zat 1/3e van mijn bestelling in 1e instantie er niet bij. Gelukkig kon ik samen met iemand van Vuurwerkland de bestelling nakijken, en hij heeft alles wat ontbrak nog aangevuld met de juiste cakes.
Zoals eerder aangegeven, Wasp vervangen voor Schreeuwerige Schreeuwlelijk, en Chooet Bermudas vervangen voor Chooet kanonslagen met een knetterlint!
Of ik er volgend jaar weer heen ga? Denk het niet. Dit omdat ik het toch wel een eindje vond rijden vanaf Arnhem. Woonde ik dichterbij, dan heb ik die 2,5 uur wachten er wel weer voor over!

bridge

Bronzen Member
Het lijkt me dat Ramon moet gaan werken met afhaalblokken. dus "bestelling ophalen op de 30e tussen 14.00 en 16.00" etc .

Het freakgedrag brengt kennelijk met zich mee dat iedereen er de 29e smorgens al stond. Diegenen die ons vuurwerk gingen halen wilden ook perse al smorgens de 29e gaan (zelf moest ik werken). Ik had ze gewaarschuwd....maar ja freaks he.

wie goedkoop wil moet ff in de rij.

DioR

Registered User
Het lijkt me dat Ramon moet gaan werken met afhaalblokken. dus "bestelling ophalen op de 30e tussen 14.00 en 16.00" etc .

Het freakgedrag brengt kennelijk met zich mee dat iedereen er de 29e smorgens al stond. Diegenen die ons vuurwerk gingen halen wilden ook perse al smorgens de 29e gaan (zelf moest ik werken). Ik had ze gewaarschuwd....maar ja freaks he.

wie goedkoop wil moet ff in de rij.

Er was ook een afhaaltijd die je zelf moest selecteren. Dus dat was namelijk wel geregeld. Alleen in de praktijk was het net ietsjes anders.

Bovenaan