901 2x en 917

johnnyboy

Registered User
heey,
ik heb pas beschikking gekregen over een 917 en 2x een 901 zinkpijl 'signalerakete' of zoiets:cheesy:
degenen waarvan ik hem heb gekocht zei dat ik die 917 best in een wijk af kon steken want dat is meer een sierpijl maar de 901's niet want dat zou erg veel overlast opleveren.
is dit waar of is dit gewoon een verkooppraatje of moet ik zelfs die 917 niet in een wijk afsteken??

mvg, johnnyboy

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Je kunt beide pijlen in een woonwijk afsteken, als je maar goed afstand houdt van gebouwen.
Dus afsteken in een park, kruitsing, enz.
Als je maar een stokje aan de pijlen vasttapet en de Zink 901 niet op de grond afsteekt, wat sommige leipoos doen..:mad:

Laatst bewerkt:

horsebrand

Registered User
Geen risico nemen en ze op een open plek afsteken is het beste, dus niet in een smalle straat. Zinkpijlen zijn over het algemeen betrouwbare pijlen, maar je zult er net een met een produktiefoutje hebben. Ik weet niet of je al eerder pijlen van Zink hebt gehad zodat je bekend bent met het lont wat erop zit? Dit gele lont (wasag) brandt snel op waardoor de motor na zo'n 2 seconden ontbrandt.
Verlengen met een stuk visco van +- 10 centimeter is verstandig.

Laatst bewerkt:

johnnyboy

Registered User
Geen risico nemen en ze op een open plek afsteken is het beste, dus niet in een smalle straat. Zinkpijlen zijn over het algemeen betrouwbare pijlen, maar je zult er net een met een produktiefoutje hebben. Ik weet niet of je al eerder pijlen van Zink hebt gehad zodat je bekend bent met het lont wat erop zit? Dit gele lont (wasag) brandt snel op waardoor de motor na zo'n 2 seconden ontbrandt.
Verlengen met een stuk visco van +- 10 centimeter is verstandig.

ja heb ik al vaker gehad maar nog geen 901 of 917 toen ook verlengd met een lontje uit een knock out en toen 2 stokken van steelhawks aan elkaar getaped en die eraan gemaakt en dat werkte goed.

remio

Registered User
dus...... maak aan die 901 gewoon een latje vast die je bij de bouwmarkt haalt! 80x80x900mm en klaar. niet gaan prutsen met verschillende stokken aan mekaar. de maat voor de 917 kan een ander je hier wel vertellen!

gr

Dreek

Registered User
dus...... maak aan die 901 gewoon een latje vast die je bij de bouwmarkt haalt! 80x80x900mm en klaar. niet gaan prutsen met verschillende stokken aan mekaar. de maat voor de 917 kan een ander je hier wel vertellen!

gr

Is de maat niet 8x8x900mm?

Anders word het een aardig breede stok:blink1:

Gr.

johnnyboy

Registered User
Ja maar het ging vorige keer ook goed met 2 stokken van steelhawks maar zijn die latten waar jullie het over hebben gewoon bij bv de boerenbond te halen??

Dreek

Registered User
Ja maar het ging vorige keer ook goed met 2 stokken van steelhawks maar zijn die latten waar jullie het over hebben gewoon bij bv de boerenbond te halen??

Nee ik weet zeker dat ze die stokken daar niet hebben , ik zou gewoon even naar een bouwmarkt gaan.

Heb ik ook gedaan, daar hebben ze bijna alle maten latjes, en anders kan je ze daar op maat laten zagen.

Gr.

Laatst bewerkt:
Bovenaan