4" Jorge Titanium Salute.

Thundah

Registered User
Net getest! Heb er nu nog 5, die zo de lucht in gaan.

Het is toch een flink stuk vuurwerk, 4" Titanium Salute, dus voorzichtig was ik wel, al dan niet nerveus. Mortieren had ik al, en rond half negen vertrok ik, met 1 van de schatjes, naar het strand hier, waar we zo'n 200 meter in alle kanten de ruimte hebben.

Het woei (waait trouwens!) hard, en ik toch even getwijfeld of het wel kon, een strakke 5-6 bft was niet overdreven namelijk. Toch gedaan, achteraf niets aan de hand, maar ik hoop wel dat de wind zo ietsje gaat liggen.

Aangekomen heb ik de mortier ingegraven, zodat het schatje er nog 2 cm bovenuit stak. Langzaam met opgewonden handen liet ik de salute erin zakken, en het quickfuse lont, verlengd met 55 cm visco, kwam er bovenuit.

Aansteker tevoorschijn, aangestoken met het hart in de keel, en natuurlijk de gestrekte arm, visco ging aan, vonken spatten op mijn hand en ik liep gecontroleerd doch stevig door. Had even de tijd, dus met het hart nog steeds in de keel de vonkenregen van het visco aanschouwend, wachtend op het moment.

Boem, hij ging de lucht in, zilverstaart erachter aan, en het kleine titanium boeketje van vonken ging gepaard met een meesterlijke knal!

Meer van jullie met deze dingen? Vermeld het hier.

atlantvinc

Registered User
welliswaar niet van jorge, wel van horsebrand 4"ti salute. heel indrukwekkend die knal van zo een 4"!!!

de druk die van dit stukje vuurwerk afkomt is niet normaal. hetkan gewoon een autoalarm af laten gaan en dit is niet overdreven, wees er uiterst voorzichtig mee!

-Theshadow-

Registered User
horse brand/white horse heeft shells genaamd ''titanium shell'', ipv. titanium salute.

zijn zeer goede knallen.

al moet ik jullie wel vertellen dat er in veel 4 inch salutes, 3'' salutes verwerkt zitten.

een soort russisch mannetje met een kleiner poppetje erin dus...
desondanks een mega klap.

Thunder79

Registered User
Had er slechts eentje gekocht, smaakte naar meer van deze knallen :)

Is dit het 'hardste' knalvuurwerk dat zonder al teveel moeite beschikbaar is?

Feuerwerk

Registered User
welliswaar niet van jorge, wel van horsebrand 4"ti salute. heel indrukwekkend die knal van zo een 4"!!!

de druk die van dit stukje vuurwerk afkomt is niet normaal. hetkan gewoon een autoalarm af laten gaan en dit is niet overdreven, wees er uiterst voorzichtig mee!

Je moet er dus voorzichtig mee doen omdat er een autoalarm van af kan gaan? Blijft topspul ik heb zelf vaker 4" kruiterij salutes zien gaan en die gingen Hard

Thundah

Registered User
Dat je er voorzichtig mee moet doen lijkt mij een clear story.

@theshadow; Oh echtwaar? Nooit wat over gehood yoh! Ik zie het motief erachter ook niet eigenlijk, als je bedenkt dat deze dingen niet voor particulier gebruik bedoeld zijn, en er dus ook geen (minder) reden is om dit soort marketing trucjes toe te passen. Bij welke merken is dit het geval?

jcwtfreak

Registered User
Ik heb afgelopen oud en nieuw 4 verschillende 4'' Titanium Salutes mogen meemaken en die van Horse Brand genaamd Titanium Shell won toch wel de strijd!

Hier van zacht naar hard die ik heb mogen meemaken:

4'' Titanium Salute van Bonbridge nou die was net 3''(eek)
4'' Titanium Salute met tail van Jorge viel best tegen
4'' Peanut met salute van de kruiterij ging goed hard mooi titanium boeketje maar de knal kon beter
4'' Titanium Salute van Horse Brand hier heb ik heel karton van weggeschoten nou die ging zo hard was niet normaal meer ik heb er vaak 3 tegelijk geschoten menige keer schrok je echt van die slagen, uiteraard de beste je merkt het ook aan de gewicht van de shells het is duidelijk dat de van Horse Brand aka BVD Dronten tot de top behoren van de 4'' serie!

ook de 2'' Marron dair Titanium van Zaragozana ging goed hard(win)

Laatst bewerkt:

xavier

Registered User
4" Titanium salute van Bonbridge?

Voor zover ik weet zijn er nooit 4" titanium salute van Bonbridge geïmporteerd.

jcwtfreak

Registered User
hmm dan weet ik meer dan jou, mijn vriend heeft nog zo,n 4'' Titanium salute van Bonbridge bewaard, ik zal hem vanavond eens bellen voor een foto, maar oke waar die vandaan komt weet ik ook niet...

Sorcerer_lmb

Registered User
Ik heb afgelopen oud en nieuw 4 verschillende 4'' Titanium Salutes mogen meemaken en die van Horse Brand genaamd Titanium Shell won toch wel de strijd!

Hier van zacht naar hard die ik heb mogen meemaken:

4'' Titanium Salute van Bonbridge nou die was net 3''(eek)
4'' Titanium Salute met tail van Jorge viel best tegen
4'' Peanut met salute van de kruiterij ging goed hard mooi titanium boeketje maar de knal kon beter
4'' Titanium Salute van Horse Brand hier heb ik heel karton van weggeschoten nou die ging zo hard was niet normaal meer ik heb er vaak 3 tegelijk geschoten menige keer schrok je echt van die slagen, uiteraard de beste je merkt het ook aan de gewicht van de shells het is duidelijk dat de van Horse Brand aka BVD Dronten tot de top behoren van de 4'' serie!

ook de 2'' Marron dair Titanium van Zaragozana ging goed hard(win)

mee eens...de salutes van Horse Brand zijn tegek...de knal wat er vanaf komt is bizar te noemen. Vooral mensen die 200 a 300m afstand staan merken de knal echt perfect...vrienden van mij werden 'gek' van die knal! topspul...maar idd zoals eerder vermeld, het is ook 1 van de gevaarlijkste stukken vuurwerk...dus weet je niet waar je mee bezig bent, lekker laten liggen!

jok3rt

Registered User
mee eens...de salutes van Horse Brand zijn tegek...de knal wat er vanaf komt is bizar te noemen. Vooral mensen die 200 a 300m afstand staan merken de knal echt perfect...vrienden van mij werden 'gek' van die knal! topspul...maar idd zoals eerder vermeld, het is ook 1 van de gevaarlijkste stukken vuurwerk...dus weet je niet waar je mee bezig bent, lekker laten liggen!
Ja het is toch zo dat de mensen op grote afstand het beter horen dan degene die er recht onder staan?

Sorcerer_lmb

Registered User
Ja het is toch zo dat de mensen op grote afstand het beter horen dan degene die er recht onder staan?

volgens mij wel...als ik hun reactie hoorde erover...en me eigen ervaring van toen ik er dichter bij stond, denk ik idd dat hun het nog harder hebben gehoord...

maar ik moet zeggen, de klap van dichtbij vond ik ook niet misselijk haha

atlantvinc

Registered User
Je moet er dus voorzichtig mee doen omdat er een autoalarm van af kan gaan? Blijft topspul ik heb zelf vaker 4" kruiterij salutes zien gaan en die gingen Hard

wat ik ermee bedoel is dat er dus een hele zware druk vanaf komt, en als er al 2 straten verder (zeg niet dat het niet zo is) een alarm afgaat wil ik er enkel mee duidelijk maken dat je er dus zeker niet te dicht bij moet gaan staan als je die dingen gaat schieten.

Sorcerer_lmb

Registered User
wat ik ermee bedoel is dat er dus een hele zware druk vanaf komt, en als er al 2 straten verder (zeg niet dat het niet zo is) een alarm afgaat wil ik er enkel mee duidelijk maken dat je er dus zeker niet te dicht bij moet gaan staan als je die dingen gaat schieten.

dat klopt, zowieso ik vind dat als je shells gaat schieten...en helemaal bij salutes, je moet zorgen dat je een grote vrije ruimte heb, en zelf ook genoeg afstand in acht neemt...50m is eigenlijk gewoon te weinig voor zo'n ding...liever 100m of meer (ook al is dat eigenlijk onmogelijk voor een normaal persoon)...vandaar dat dit ook niet voor iedereen weggelegt is

Thundah

Registered User
Ookal is dat eigenlijk onmogelijk?

Als je geen schietplaats hiervoor hebt met een ruimte van 170+ meter moet je het niet doen, in my humble opinion.

Sorcerer_lmb

Registered User
Ookal is dat eigenlijk onmogelijk?

Als je geen schietplaats hiervoor hebt met een ruimte van 170+ meter moet je het niet doen, in my humble opinion.

mee eens...maar laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hebben het niet...maar schieten ze alsnog, hier in de wijk zelfs figuren gezien die ze IN DE STRAAT afstaken...nou sorry hoor maar echt te ziek voor woorden vind ik dat. moet je voorstellen als hij in de mortier blijft hangen, of naar beneden komt zeilen...

Nickspie

Registered User
4" Titanium salute van Bonbridge?

Voor zover ik weet zijn er nooit 4" titanium salute van Bonbridge geïmporteerd.

4inchbonbridgell0.png

Thundah

Registered User
mee eens...maar laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hebben het niet...maar schieten ze alsnog, hier in de wijk zelfs figuren gezien die ze IN DE STRAAT afstaken...nou sorry hoor maar echt te ziek voor woorden vind ik dat. moet je voorstellen als hij in de mortier blijft hangen, of naar beneden komt zeilen...

Daar is dit jaar nog een man mee overleden. Het is wat cru, en alle respect voor zijn nabestaanden, maar wie niet luisteren wilt moet maar voelen. En zo geschiedde.

Sorcerer_lmb

Registered User
Daar is dit jaar nog een man mee overleden. Het is wat cru, en alle respect voor zijn nabestaanden, maar wie niet luisteren wilt moet maar voelen. En zo geschiedde.

ben ik het mee eens...wat vervelender is vind ik dat ze meestal geheel onschuldigen mensen meenemen, dat vind ik veel erger...de persoon die het afsteekt weet waar hij mee bezig is (of tja dat zou je denken)...maar onschuldige mensen weten (vaak) niet wat er om hun heen gebeurd...vooral niet als het in een woonwijk wordt afgestoken

Bovenaan