36e Vuurwerkfestival Valencia Oktober 2015

Michel_G

Zilveren Member
Ook dit jaar is er weer een "Festival" de Pirotecnia op 8 Oktober in Valencia.

Helaas zal er dit jaar, net zoals vorig jaar, maar 1 show zijn, welke geschoten zal worden door Pirotecnia Europla. Het budget voor de show van Europla is € 30.000,- (volgens Levante EMV).

Echter wordt er op de facebookpagina van Amigos de la Pirotecnia nog wel gesproken over het volgende:

La Diputación también tiene previsto contratar dos Castillos de Fuegos Artificiales para realizar en poblaciones de la provincia de Valencia, aun sin determinar. Dentro del Apartado Festival de Pirotecnia 2015

Wat vertaald neer komt op:
The Council also plans to hire two Castles of Fireworks to perform in towns in the province of Valencia, still undetermined. In the section Pyrotechnics Festival 2015.

Informatie afkomstig van de facebookpagina van Amigos:
https://www.facebook.com/pages/AMIGOS-DE-LA-PIROTECNIA-AsocCultural/302020694975?fref=ts

De mascletà op 9 oktober wordt geschoten door Pirotecnia Turís. Deze zal niet om exact 14.00u gaan, maar aan het einde van de optocht/processie met de vlag. (zal wel rond die tijd zijn)

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Re: 36e Internationale vuurwerkfestival Valencia Oktober 2015

Yeah, Europla! Altijd goed!
Misschien niet de beste shows, maar wel het beste vuurwerk van Spanje en omstreken!

Michel_G

Zilveren Member

Meteen maar even een reminder naar de show die ze dit jaar tijdens Fallas schoten:

Die was toch wel erg lekker! Prachtige producten, heerlijk agressief. Gewoon een top show!
Als ze diezelfde insteek hebben in oktober, kan het wel eens een heerlijke show worden!

smilli

FPM Filmer

Yeah, Europla! Altijd goed!
Misschien niet de beste shows, maar wel het beste vuurwerk van Spanje en omstreken!
Met omstreken bedoel je hoop ik Frankrijk en Portugal alleen;) wel leuk dat Europla hier weer schiet, kan wel is Leuk worden met het oktober budget! 2de show erbij zou toch ook wel fijn zijn. Benieuwd wie de mascleta schiet op de 9de, offtopic maar ok.

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Michel_G

Zilveren Member

Benieuwd wie de mascleta schiet op de 9de, offtopic maar ok.

Valt toch wel mee met offtopic? Topic over het 'festival' wordt ook altijd gebruikt om overige shows in die periode te bespreken (o.a. Pobla en de 9de op het plein).

Ik ga er vooralsnog vanuit dat het weer Valenciana zal zijn op de 9de. Voor zover ik weet werd de mascletà op de 9de in het verleden altijd voor meerdere jaren gegund aan 1 bedrijf (meerjarig contract). Aangezien het afgelopen jaar het eerste jaar van Valenciana was op de 9de, zullen ze er mogelijk dus dit jaar gewoon weer staan. (Laten we het hopen, blijven gewoon hele degelijke mascletas!)

smilli

FPM Filmer
Ik hoop voor jullie van wel, ik ben er helaas niet dit jaar.
Valenciana op het plein is toch wel een hele leuke afsluiter van de week.

Michel_G

Zilveren Member
Ik pak hem wel nog een keertje mee. Min of meer een revanche op vorig jaar, nadat die half in het water viel door ziekte. Dit jaar dus een nieuwe poging om wel alles mee te kunnen pakken :)

Afroman

Registered User
Afroman en Falleros ook weer aanwezig... 6 oktober t/m 10 oktober :want: Valencia blijft een gezellige boel!! Heb er zin in :D

Hier nog mijn beelden van vorig jaar: Pirotecnia Turis:

Afroman

Registered User
Dit wil je toch niet missen :in love:

groep.jpg

Afroman

Registered User
Jammer dat je dit jaar niet aanwezig bent Dennis, maar komt helemaal goed. We zien elkaar wel in Italië

ChrisN

Registered User
Het zal wel minder druk zijn dan tijdens las fallas, weet iemand dan ook of het nu beter te doen is (Lees: Niet zo lang hoef te wachten) om tijdens de avondshow op dat ene plekje op de alameda brug te staan, vanwaar je het schietveld kan zien? Waar ze altijd staan te filmen, zeg maar? Of staat het in oktober op die plek ook al vol, 2 uur vooraf?

Firecrack-R

Registered User
In oktober is het allemaal een stuk relaxter. Op het plein kom je 3 kwartier van te voren aan en sta je helemaal vooraan, bij de avondshow heb je aan een uur- anderhalf uur ook genoeg om helemaal vooraan te staan.

Als je het aan mij vraagt is Valencia in Oktober het leukst. Al heeft Fallas ook weer zijn charmes.

Firecrack-R

Registered User
Veel plezier aan de mensen die gaan dit jaar!

Ik richt mijn (financiële) pijlen dit jaar op Oud & Nieuw. Als ik de jackpot nog win voor die tijd zal ik wel een ticket boeken natuurlijk.

Michel_G

Zilveren Member
Lekker filmpje Jeroen, krijg er alleen maar meer zin in daardoor!

Hopelijk wordt er binnen 2 weken ook bekend wie de mascletas in Pobla schiet. Hoe dan ook zin in de Castillo van Europla, zeker na hun recente show in San Sebastián die toch ook wel erg fijn was! Hopelijk zien we daar wat dingetjes van terug in Valencia.

Afroman

Registered User
Ik ben heel benieuwd michel, ik heb er heeel veel zin in!! Nog een paar weken en dan is het weer zover. Ik zie je in Pobla :)

Originallover

Registered User
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Valencia in oktober. Samen met mijn ouders voornamelijk om de stad zelf te bekijken, zelf wil ik ook een paar shows meepakken. Heb het topic van vorig jaar doorgelezen dus als ik het goed begrijp zijn de shows?

6 + 7 oktober in Pobla de Vallbona om 14:00 uur de mascleta en om 21:30 uur de noctura
8 Oktober naar nacht van 9 oktober om 00:00 uur de avondshow van Europla bij de Brug Almeda
en dan 9 oktober om 14:00 uur de mascleta op het plein.

Naar Pablo wil ik ook graag gaan, met de metro denk ik. Als ik eventueel met iemand mee kan rijden, zou mooi zijn, kosten zullen worden gedeeld :)

Ik kom aan op 4 oktober en vertrek weer op 11 oktober. Ben benieuwd!

Bovenaan