30 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen in Rotterdamse haven

Moontan

Moderator
Medewerker
30 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen in Rotterdamse haven

In de haven in Rotterdam is vorige week 30 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen. In de twee containers zaten rotjes met flitspoeder.
Dat hebben de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en het Openbaar Ministerie (OM) donderdag bekendgemaakt.

Het knalvuurwerk was onjuist geclassificeerd en voor Nederland illegaal. Het was bestemd voor een Tsjechische importeur. Eind juni werd 40 ton illegaal vuurwerk in de haven van Rotterdam in beslag genomen. Dat was bestemd voor hetzelfde bedrijf.

Afgelopen jaar werd dit knalvuurwerk ook in Nederland illegaal aangetroffen. Het OM heeft beslag gelegd op de vangst en is een onderzoek gestart.

Door: ANP

http://www.nu.nl/rotterdam/4098137/...k-in-beslag-genomen-in-rotterdamse-haven.html

GMP82

Zilveren Member
Aanpak bij de bron, of in ieder geval dichter bij de bron.
Zal hier wel op een hoop zere tenen trappen, maar ik ben hier blij mee.

Het wordt tijd dat anderen kappen om mijn legale seizoenshobby naar de filistijnen te helpen.

PyroPlop32

Registered User
haal dat "legale" maar weg aangezien je zelf ( en 99% van alle freaks ) ook niet legaal bezig bent.....over op tenen trappen gesproken :)
Ik ben trouwens ook geen fan van de zware knallers in de straat en het slopen ermee gaat al helemaal nergens over.
maar dit is een druppeltje op een kokende plaat wat van de markt word gehaald en is niet het zwaardere knalwerk ( 10 gram +) waar iedereen last van heeft en waar veel schade door ontstaat.

Aanpak bij de bron, of in ieder geval dichter bij de bron.
Zal hier wel op een hoop zere tenen trappen, maar ik ben hier blij mee.

Het wordt tijd dat anderen kappen om mijn legale seizoenshobby naar de filistijnen te helpen.

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wat ik dan weer wel bijzonder vind is dat als ze bijvoorbeeld een doosje met 100 strijkers bij iemand thuis vinden ze praten over mortiergranaten of als er een postpakketje met een paar KG verzonden wordt dan gaat het over explosieven met de kracht van dynamiet enzo enzo

En als het dan over CONTAINERS met 30.000 & 40.000 KG gaat spreken ze over ROTJES MET FLITSPOEDER!

GMP82

Zilveren Member
haal dat "legale" maar weg aangezien je zelf ( en 99% van alle freaks ) ook niet legaal bezig bent.....over op tenen trappen gesproken :)
Ik ben trouwens ook geen fan van de zware knallers in de straat en het slopen ermee gaat al helemaal nergens over.
maar dit is een druppeltje op een kokende plaat wat van de markt word gehaald en is niet het zwaardere knalwerk ( 10 gram +) waar iedereen last van heeft en waar veel schade door ontstaat.

Goh ik wist niet dat je mij m'n hele leven al schaduwde en precies weet wat ik wel of niet doe. Bedankt voor de waarschuwing.

Anyway ik zal het maar scharen onder het niet willen snappen wat ik bedoel.

D

Deleted member 17038

Guest
Wat ik dan weer wel bijzonder vind is dat als ze bijvoorbeeld een doosje met 100 strijkers bij iemand thuis vinden ze praten over mortiergranaten of als er een postpakketje met een paar KG verzonden wordt dan gaat het over explosieven met de kracht van dynamiet enzo enzo

En als het dan over CONTAINERS met 30.000 & 40.000 KG gaat spreken ze over ROTJES MET FLITSPOEDER!

Misschien is dit persbericht opgesteld door een liefhebber. Een die het nieuws moet berichten, en dit met verstand heeft gedaan?

PyroPlop32

Registered User
Goh ik wist niet dat je mij m'n hele leven al schaduwde en precies weet wat ik wel of niet doe. Bedankt voor de waarschuwing.

Anyway ik zal het maar scharen onder het niet willen snappen wat ik bedoel.

ik snap je wel, maar ik stuur je wel even een pm voordat het veel te offtopic word en ik ruzie krijg met de hypocrietjes hier :innocent:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
ik snap je wel, maar ik stuur je wel even een pm voordat het veel te offtopic word en ik ruzie krijg met de hypocrietjes hier :innocent:

Waar maak je druk om zeg.
Om een nieuwsbricht?

Kom op, geef zo'n reactie als je een blauwe brief, of een rekening van de garage krijgt of zo.

PyroPlop32

Registered User
"heel erg off-topic modus on"
maar dit is niet het garage forum of het belasting forum Sigaarman.....
"heel erg off-topic modus off"

Baron van lunt zu sas

Registered User
Om alles even kort te sluiten; er gaan via de havens wel meer goederen die in NL illegaal zijn maar in een ander land niet. Zolang de container verzegelt is er vaak weinig aan de hand. Wij (Rdam) zijn de grootste doorvoerhaven voor Italie voor bijvoorbeeld: vuurwerk.
Ik ben benieuwd wat voor stagiair bij de pers dit komkommernieuws heeft gemaakt. Er is vast iets niet correct maar dit hele berichtje is slechts derderangs paginavulling van een krantje.

Moontan

Moderator
Medewerker
Het officiele bericht staat op de website van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.

ILT en OM nemen illegaal vuurwerk in beslag

Nieuwsbericht | 30-07-2015

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en het Openbaar Ministerie (OM) hebben op 22 juli 2015 30 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen. Het vuurwerk was onjuist geclassificeerd en voor Nederland illegaal. De twee containers met knalvuurwerk (rotjes met flitspoeder) zijn onderschept in de haven van Rotterdam.

Het vuurwerk bevatte meer lading dan is toegestaan bij de gevoerde transportaanduiding. Het knalvuurwerk had als massa explosief vuurwerk moeten worden ingedeeld en aangeduid. Hiermee wordt het risico op een explosie van de gehele lading (container) bij een eventuele calamiteit beschreven. De artikelen waren bestemd voor een Tsjechische importeur. Afgelopen jaar werd dit knalvuurwerk ook in Nederland illegaal aangetroffen.

Het OM heeft beslag gelegd op de vangst voor verder strafrechtelijk onderzoek naar onjuiste classificatie en valsheid in geschrifte.

Dit is de tweede grote vangst van illegaal vuurwerk dit jaar. Eind juni 2015 werd 40 ton illegaal vuurwerk in de haven van Rotterdam in beslag genomen. Ook hierbij ging het wederom om onjuist geclassificeerd vuurwerk bestemd voor dezelfde Tsjechische importeur.

http://www.ilent.nl/actueel/ilt-en-om-nemen-illegaal-vuurwerk-in-beslag.aspx

Bovenaan